مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: هم اکنون عملیات ساخت 114 سد با حجم 26میلیارد متر مکعب در سطح کشور در حال اجراست


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حاج رسولی ها در جریان بهره برداری ، آغاز عملیات اجرایی و مبادله موافقتنامه 10 پروژه استفاده کننده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی و بانک تجارت و توسعه اکو در مشهد، افزود : در واقع در اجرا و ساخت انواع سدها به خودکفایی 100 درصد رسیده ایم و اکنون 142 سد مخزنی با حجم 50 میلیارد متر مکعب در سطح کشور فعال و در دست بهره برداری است و مطالعات 157 سد نیز رو به اتمام است.


وی گفت : 75درصد کشور ما در مناطق خشک و نیمه خشک قرار گرفته که موجب شده فقط از 25 درصد منابع تجدیدپذیر برخوردار باشیم.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه مبنی بر تسریع در اجرای پروژه های سد سازی تا پایان اجرای این برنامه هر ماه یک سد در کشور به بهره برداری می رسد که این امر از سال قبل آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد.

حاج رسولی ها اظهارداشت: علاوه بر این، زهکشی و اجرای شبکه آبرسانی سدها هم به میزان 10هزار هکتار در هر ماه برنامه ریزی شده که تا کنون طبق جدول زمان بندی حرکت کرده ایم.

وی گفت : در بحث جانمایی و اجرای طرح ها با همکاری بانک توسعه اسلامی و اکو هم اینک در مجموع هفت پروژه سد و شبکه های مربوطه با 194 میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی احداث و به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت : عملیات احداث سه سد و شبکه های آبرسانی مربوط به آن هم به مبلغ 195 میلیون یورو در در دست اجرا است و دو طرح دیگر هم به مبلغ 175 میلیون یورو برای استفاده از این تسهیلات در دست بررسی و تصویب است/س

برچسب ها: عملیات ، ساخت ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.