مشهد/

ایران دومین تولید کننده ی نانو داروی ضد سرطان جهان است

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایران دومین تولید کننده ی نانو داروی ضد سرطان در جهان، پس از آمریکا است.


دکتر محمود رضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: نانو داروی ضد سرطان با نام تجاری سینا دوکسوزم برای درمان سرطان های تخمدان ، سینه ، سرطان خون ، کاپوسی سارکومای که نوعی سرطان بافت نرم است کاربرد دارد.

وی با اشاره به این که ایران در زمینه ی واردات این دارو خود کفا شده است تصریح کرد: نانو داروی ضد سرطان بر اساس نیاز کشور، و بدون هیچ محدودیتی تولید می شود و با یک سوم قیمت وارداتی آن در اختیار بیماران قرار می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دارو در حال حاضر در چند مرکز درمانی کشور مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس اعلام پزشکان انکولوژی، تا کنون تأثیر مطلوبی در مهار و درمان بیماری سرطان داشته است.

یاد آوری می شود: پس از 12 سال کار تحقیقاتی و پژوهشی، در سال گذشته نخستین نانو داروی ضد سرطان در مرکز تحقیقاتی نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تهیه و پس از طی مراحل کارآزمایی بالینی به مرحله تولید صنعتی رسید. /س

برچسب ها: نانو ، دارو ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.