درویش زاده:

استعدادیابی مهمترین اولویت فدراسیون ژیمناستیک است

رییس فدراسیون ژیمناستیک بحث استعدادیابی در بخش های پایه، نوجوانان و امید را یکی از مهم ترین اولویت های فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران جعفر درویش زاده با ابراز خرسندی از پیشبرد برنامه های تقویم ورزشی فدراسیون ژیمناستیک افزود: ما به مدت 5 ماه با کمک تمامی مربیان داخلی سطح بندی کشور را طراحی و ماحصل آن را در قالب یک سی دی به سراسر هیات های استانی ارسال کردیم.

وی ادامه داد: مربیان استانی می توانند براساس چهل و یک حرکت موجود در این سی دی که بر اساس طراحی سطح بندی کشور چین گردآوری شده است افراد مستعد را آموزش داده و آن ها را در زمان معین به کارشناسان فدراسیون برای کشف استعدادهای برتر معرفی نمایند.

درویش زاده برنامه ی دیگر استعدادیابی را همکاری با آموزش و پرورش برای اجباری شدن این ورزش پایه در مدارس ابتدایی عنوان کرد و گفت: دستور اجباری شدن ورزش ژیمناستیک از سوی وزارت ورزش و جوانان برای دوم ابتدایی به آموزش و پرورش ابلاغ شد و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان ورزش مدارس هم ضروری است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه به اردوهای آماده سازی تیم ملی جوانان و امید اشاره و تصریح کرد: تا کنون 2 اردوی موفق را برگزار کردیم که مرحله ی اول آن در استان هرمزگان و با همراهی مربی اکراینی و چهارمربی داخلی برگزار شد.

وی افزود: مرحله دوم اردوی تیم ملی جوانان و امید را با همراهی کادر فنی و تیم قبلی گذشته در استان آذربایجان شرقی برگزار کردیم که از نظر فنی و آمادگی جسمانی اردوی خوبی بود که در این اردو دو پدیده شایسته را با انجام تست های مختلف شناسایی کردیم.

درویش زاده هدف از برگزاری تمامی اردوها را که سومین مرحله آن قرار است به میزبانی ایلام برگزار شود ،حضور موفق در رقابت های کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: با انجام این اردوها و تمرینات مستمر اگر بتوانیم ارزیابی موفقی از نقاط قوت و ضعف ملی پوشان داشته باشیم، به طور حتم در رقابت های کشورهای اسلامی با قدرت و توانایی بالا حاضر خواهیم شد.

وی ادامه داد: بعد از آن هم پیکارهای دانشجویان جهان را پیش رو داریم که برای اعزام نفرات در سطح کشور رکوردگیری های متعدی در حال انجام است و با انتخاب چهره های برتر این عزیزان به روسیه اعزام خواهند شد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک از نتایج قابل قبول ورزشکاران ما در رقابت های قهرمانی آسیا ابراز رضایت کرد و گفت: ما توانستیم دو فینالیست را از دل این رقابت ها تا مرحله نهایی بالا ببریم که این امر با حضور کشورهای آسیای شرقی نظیر چین، ‌کره، ‌تایلند، ژاپن و...که قطب ژیمناستیک دنیا هستند بسیار چشمگیر بود و در بخش ایروبیک نیز بعد ازهشتادسال مقام دوم آسیا را کسب کردیم.

وی افزود: کشور ما با وجود پتانسیل های بالا و مربیان مجرب به طور حتم در آینده ای نزدیک خروجی بسیار خوبی خواهد داشت و این مهم با حضور مربی اکراینی که یکی از مربیان به روز دنیا است و همیشه کشورش جزء مدال آوران المپیک بوده است دور از دسترس نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار