باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد:

صهيونيست‌ها در توهمشان از كدام پايگاه در جمهوري آذربايجان به ايران حمله مي‌كنند؟ / پاسخ ايران چه خواهد بود؟

با وجود اينکه بسياري از مردم کشور جمهوري آذربايجان را مسلمانان، بويژه شيعيان تشکيل مي‌دهند، اما مقامات دولتي اين کشور رابطه زيادي با رژيم صهيونيستي دارند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رژيم صهيونيستي و جمهوري آذربايجان مانور مشتركي را براي افزايش آمادگي نظامي خود در داخل خاك جمهوري آذربايجان برگزار كردند. اين مانور نظامي به دنبال افزايش روابط تجاري و نظامي دو طرف صورت گرفت. اما حقيقت امر در سايه اين مانور نظامي نهفته شده است. رژيم صهيونيستي در توهم خود به دنبال يافتن پايگاهي نظامي در مرز خاك ايران است تا بتواند در صورت لزوم به تاسيسات هسته­‌اي ايران حمله كند.

اما رژيم صهيونيستي چگونه توانسته در جمهوري آذربايجان تا حدي نفوذ كند كه بتواند از پايگاه‌هاي هوايي اين كشور به نفع خود و براي حملات احتمالي به ديگر كشورها استفاده كند؟

تاريخچه شكل­‌گيري روابط رژيم صهيونيستي و جمهوري آذربايجان

چند سال پس از شكل­‌گيري كشور جمهوري آذربايجان، در دسامبر سال 1991، رژيم صهيونيستي، اين كشور را به رسميت شناخت. در سال 2000، به دنبال چندين سال روابط رو به رشد بين اين دو حكومت، شیمون پرز از باكو ديدن كرد.

نتيجه اين ملاقات رسمي، گسترش روابط مابين اين دو بود. شركت‌هاي صنعتي، تجاري و نظامي رژيم صهيونيستي به منظور كسب منافع به سمت جمهوري آذربايجان سرازير شدند. در حال حاضر سالانه حدود 4 بيليون دلار مناسبات تجاري و نظامي بين جمهوري آذربايجان و اسرائيل صورت مي­‌گيرد.

نفوذ تدريجي رژيم صهيونيستي در اركان تجاري جمهوري آذربايجان

از دهه 1990 به بعد، به دنبال آزادسازي تجارت جمهوري آذربايجان، شركت‌هاي اسرائيلي در اين كشور به صورت تدريجي و مورچه‌وار نفوذ كردند. شركت "Bezeq" كه يك شركت بزرگ ارائه سرويس‌هاي مخابراتي در اسرائيل است، در سال 1994 بخش عمده‌اي از سيستم‌هاي مخابراتي جمهوري آذربايجان را خريد.



شركت Bakcell"" با همكاري وزارت ارتباطات جمهوري آذربايجان، اولين اپراتور تلفن همراه را در اين كشور راه‌اندازي كرد.


شركت Madcon در بخش نفت و گاز جمهوري آذربايجان سرمايه‌گذاري كرده است. در واقع تا سال 2005 رژيم صهيونيستي از دهمين شريک تجاري به رتبه پنجم جمهوري آذربايجان تبديل شد. يك‌ششم از ذخيره نفت اسرائيل و 30 درصد از كل انرژي اين رژيم توسط جمهوري آذربايجان تامين مي‌شود.


افتتاح یک مدرسه یهودی در شهر مسلمان نشین باکو توسط ایمان علی‌اف


روابط ديپلماتيك يا استفاده ابزاري؟

رژيم صهيونيستي تنها رژيمي است كه توسط جمهوري اسلامي ايران به رسميت شناخته نشده و همواره در توهم آسيب رساندن و تهديد نظامي عليه ايران است. در نتيجه با كشورهاي همسايه ايران روابط سياسي خاصي را برقرار مي‌كند تا اينكه بتواند عليه ايران فشارهايي را اعمال كند. جمهوري آذربايجان به علت هم مرز بودن با ايران، موقعيت استراتژيك مناسبي را براي ايجاد يك پايگاه نظامي در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده است. در سال 2009، با حضور شيمون پرز در جمهوري آذربايجان، روابط نظامي افزايش گسترده‌اي يافت. در سال 2012، شركت صنايع هوا فضاي اسرائيل(IAI)، 1.6 ميليارد دلار موشك‌هاي دفاعي و پهپاد در اختيار جمهوري آذربايجان قرار داد.




پايگاه هوايي سيتالچاي در 500 كيلومتري مرز ايران و جمهوري آذربايجان، مقر اصلي هواپيماهاي نظامي اسرائيل است. با استفاده از اين پايگاه، امكان سوخت­گيري، نجات خدمه آسيب ديده و توهم حمله به ايران براي اسرائيل راحت‌تر خواهد بود.


موقعیت پايگاه هوايي سيتالچاي در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان

در واقع رژيم صهيونيستي با بهره­‌گيري از جمهوري آذربايجان به دنبال اجراي برنامه‌هاي سياسي خود در خاورميانه است.

فروش گسترده تسليحات نظامي به جمهوري آذربايجان تنها به منظور استفاده ابزاري از اين كشور براي اجراي نقشه‌هاي شوم اين رژيم است. نزديك شدن به ايران و توهم تهديد نظامي حمله به تسليحات هسته‌اي اين كشور، تنها هدف رژيم صهيونيستي براي حضور وسيع در جمهوري آذربايجان است.

پاسخ ايران به توهم حمله احتمالي از طريق پايگاه‌هاي جمهوري آذربايجان چيست؟

به گزارش پرس‌تي‌وي،در پي شکار دو پهپاد آرکيو-۱۵۰ امريکايي توسط ايران، هفته گذشته رژيم صهيونيستي پرواز هواپيماهاي جاسوسي بدون سرنشين خود را در کشور آذربايجان متوقف کرد. بنا بر اين گزارش، بعد از اينکه کارشناسان وزارت دفاع آذربايجان نگراني‌خود را در مورد شکار احتمالي پهپادهاي رژيم اسرائيل توسط ايران به اين رژيم انتقال دادند، پهپادهاي اسرائيلي از جمله پهپاد هرمس ۴۵۰ پرواز خود را متوقف کردند. مقامات رژيم اسرائيل بر اين باور هستند ايران به دنبال شکار پهپادهاي آنها است.

موشک‌هاي ايران پايگاه‌هاي صهيونيست‌ها در جمهوري آذربايجان را به راحتي نابود خواهند کرد

به گزارش پايگاه خبري صهيونيستي تايمز‌آور، در گزارشي ضمن اذعان به قدرت موشکي ايران، اشاره مي‌کند که امکان توهم حمله به ايران از طريق پايگاه‌هاي جمهوري آذربايجان وجود ندارد. خبرنگار اين پايگاه تحليلي ادعاي توهم حمله از پايگاه‌هاي جمهوري آذربايجان به ايران را امري پيش پا افتاده مي‌داند و مي‌نويسد، بهتر است کارشناسان نظامي رژيم صهيونيستي نگاهي به نقشه بياندازند، هيچ راهي براي استفاده از پايگاه‌هاي هوايي هم‌مرز جمهوري آذربايجان با ايران وجود ندارد، زيرا موشک‌هاي ايران به راحتي مي‌توانند پايگاه‌هاي هوايي جمهوري آذربايجان و پايانه‌هاي نفتي نزديک باکو را نابود کنند. با اين کار نه تنها هواپيماهاي رژيم صهيونيستي نابود مي‌شوند بلکه اقتصاد جمهوري آذربايجان فلج خواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
France
حمید
۱۲:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
ما منتظر حمله رژیم اشغال گر قدس هستیم تا از روی نقشه جهان محوش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
نتانیاهو برو عمو جون..برو با اسباب بازی هات بازی کن
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
شتر در خواب بیند رنگ پنبه دانه !!
اسرائیل امشب که میخای بخابی جای سرتو عوض کن که خواب وارو وارو نبینی !!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
صهیونیست در خواب بیند پنبه دانه.........
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۱۸:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
زهی خیال باطل !!!
مگه ایرانیا مرده باشند که بتونه تکون بخره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
خیلی ممنونم از سایت جالب وخبرهای بروزتون
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۸:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
با سلام
اسرائیل در حد و اندازه ای نیست که برای ما تهدیدی محسوب شود او از پس یک شهر بنام غزه بر نمی آید می خواهد با ایران با این همه وسعت در بی افتد .
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
شتر حتی دیگر در خواب پنبه دانه نخواهد دید.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
این قبیل اطلاع رسانی ها خیلی مفید است موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
آفرین برشیردلان جمهوری اسلامی واقعان گل میکارن شیر مادرتون حلال تون باشه محکم باشید ما ملت پشت شم هستیم ... خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
roohan
۱۷:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
چقدر این اسراییلی های حیوون صفت توهم میزنن. آقای اسراییل برو خدا را شکر کن ک هنوز می تونید نفس بکشی جوجههههههههه!!!هه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
اسرائیل جعلی هیچ غلطی نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
اسرائیل هیچ غلطی نمیتونه بکنه....هیچ غلطی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
مگر در خواب ببیند که بتواند به ایران حمله کند مگر مردم ایران عرب های منطقه هستند که بی غیرت باشند با پیرو خط ولایت فقیه و مطیع رهبری هستیم
Australia
موسسه بقیه الله بجنورد
۱۴:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
اسرائیل و هر کشوری که بخواهد به کشور ایران اسلامی تعرض کند پاسخ آن نابودی آن کشور از سطح کره ی زمین خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
اسراییلی که حتی به اندازه شهرستان من نیست پس غلط میکنه جسارت توهم حمله به ایران به این عظمت میزنه....
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
با حمله ای که جنگنده های اسرائیل به حومه دمشق کردند نشاندهنده اینست که معادلات اسرائیل در منطقه زیاد موفق نبوده و این رژیم احساس سرشکستگی سیاسی می کند. بنابراین برای بدست آوردن وجهه قدرت بعد از جنگ غزه حرکات موزیانه ای انجام می دهد و همچنین می خواهد با این عمل حکومت بشار اسد را در اذهان اعراب منطقه ضعیف جلوه دهد که این خود بیانگر نا موفق بودن نقشه های مخالفان سوریه در این مدت بوده است. اسرائیل علی رغم میل آمریکا سعی در ایجاد یک جنگ و آشوب در منطقه با پشتیبانی و هزینه آمریکا و غرب می باشد تا در سایه این جنگ و آشوب اهداف شوم خود را عملی کند. و در این میان برخی دولتهای خودباخته در منطقه متاسفانه بدلیل منافع زودگذر و ماندگاری خود با این رژیم موزی صفت و محکوم به فنا همکاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
اقتدار اقتدار اقتدار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
اگه درست باشه آفرین
آخرین اخبار