فجر سي و يكم در آينه سيمرغ بلورين؛

محقق: من از حسین پناهی الهام می گیرم

محقق با اشاره به علاقه به فرهنگ و استان لرستان افزود: من از حسین پناهی خیلی الهام می گیرم، صحنه ای از این فیلم که خانه ای را نشان می داد، خانه خود حسین پناهی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست خبری فیلم سینمایی "او خوب سنگ می زند" به کارگردانی سی هادی محقق دقایقی پیش در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

در این نشست که سومین جلسه نقد و بررسی اولین روز سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بود، عوامل فیلم ازجمله ابراهیم اصغری تهیه کننده، سید هادی محقق کارگردان، حسن ایوبی تدوین، قربانی نجفی و احمد درخشان بازیگر، ستار اورکی آهنگساز حضور داشتند.

محقق در این نشست گفت: همه اتفاقات ساخت این فیلم از برنامه "هفت" سال گذشته آغاز شد، یک شب در زمان اجرای جیرانی برنامه "هفت" را دیدم و تصمیم گرفتم که در جشنواره سال بعد شرکت کنم.

وی درخصوص ایده این فیلم گفت: ایده فیلم موضوعی بود که در زمان بچگی برای برادرم اتفاق افتاد دوست داشتنم که سرگذشت خودم را بنویسم.

محقق با اشاره به علاقه به فرهنگ و استان لرستان افزود: من از حسین پناهی خیلی الهام می گیرم، صحنه ای از این فیلم که خانه ای را نشان می داد، خانه خود حسین پناهی بود.

ابراهیم اصغری در این نشست افزود: من برعکس محقق هیچ ارتباطی با استان لرستان نداشتم، درحقیقت قصه و فضای فیلم به نحوی است که وقتی در دنیای امروزی به این اندازه به مدرنیته نزدیک شدیم این فیلم می تواند معنا و مفهوم بومی را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حوزه کاری من بیشتر بر محور دفاع مقدس بوده، ادامه داد: هدفم از ساخت این فیلم دوری از این حوزه بوده است.

محقق در ادامه افزود: اعتقاد من این است وقتی فردی قدم برمی دارد باید درست باشد. درحقیقت تعداد قدم ها مهم نیست، نقش احمد و ساعد را خیلی دوست داشتم و برای ایفای نقش آن ها مدت ها بود به دنبال بازیگر می گشتم و احمد درخشان را به دلیل چهره معصومش انتخاب کردم.

قربانی نجفی بازیگر با اشاره به نقش محدودش در این فیلم گفت: قرار بر این بود که نقش اول باشم اما نشد، فیلم های شریف باشد حمایت شوند و من با کمال میل این نقش را پذیرفتم./ی2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار