مازندران /

تولید خودرو با رعایت استاندارد سوخت یورو 4 از سال آینده در کشور

با آغاز سال 92 خودروهایی با رعایت استاندارد سوخت یورو 4 در کشور تولید می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،معاون حفاظت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  گفت: با تلاش متخصصان داخلی تاکنون 50 درصد سوخت مصرفی کشور با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه شده است و پیش بینی می شود در سال آینده همه خودروسازی های کشور با رعایت استاندارد خودروهیی با سوخت یورو 4 تولید کنند .

شاعری با بیان اینکه میزان گوگرد در استاندارد یورو 4 ، 50 درصد در مقایسه با استاندارد یورو 2کاهش یافته است، افزود: تدوین میزان استانداردهای آلاینده ها در مصارف خانگی از دیگر برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و امیدواریم تا پایان امسال این قانون اجرایی شود و از این پس واحدهای ساختمانی خانگی که اصول زیست محیطی در استفاده از لوازم گرمایشی و سرمایشی را رعایت نکنند،نمی توانند مجوز ساختمانی را دریافت کنند .

وی بابیان اینکه پارسال تعداد آلاینده های صنعتی کشور30درصد کاهش یافت،تصریح کرد : پیگیری ها در زمینه سوخت واحدهای صنعتی نیز در حال انجام است .

معاون حفاظت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تغییر کاربری بی رویه انرژی،زمین خواری،قطع جنگل و استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی، تخریب تالاب ها و زیستگاه های حساس،شخم و جابجایی اراضی و تبدیل منابع ملی به فعالیت های کشاورزی زودبازده ،بهره وری بیش از اندازه از مراتع و زراعی ـ جنگلی و مرتعی را از مهمترین عوامل تخریب محیط زیست برشمرد و آمایش سرزمین، تعیین ـ تبیین و تدوین نقشه کاربری زمین ها متناسب با استعداد زمین های کشور از مهمترین راه های کنترل محیط زیست برشمرد .

شاعری همکاری مردم ، مسئولان و قوه قضاییه رابرای حفاظت محیط زیست ضروری دانست و گفت : افزایش 20 درصدی جریمه های صید و شکار غیرمجاز که از سال آینده اجرا می شود از دیگر برنامه های پیشگیری در زمینه حفاظت از محیط زیست است .

وی همچنین از مدیریت زباله ها در 21 مرکز استان کشور تا پایان سال 92 خبر داد و تصریح کرد:تا پایان امسال در10مکان ـ شهر کشور نیزمدیریت دفع زباله انجام می شود./س

برچسب ها: تولید ، خودرو ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.