تحسین کمیته فنی برای ارائه جدول ارزیابی FIVB

کمیته فنی FIVB در خصوص انتشار آخرین ارزشیابی فنی از مسابقات المپیک لندن که بر روی مسابقات مردان متمرکز شده از دپارتمان توسعه و فنی FIVB تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فدراسیون جهانی والیبال FIVB، در گزارش تازه خود از جلسه مسئولان فدراسیون جهانی در خصوص مسابقات المپیک لندن اعلام کرد پس از انتشار ارزشیابی فنّی مسابقات بانوان، ارائه جدول ارزشیابی مسابقات مردان نیز نویدبخش است.

این جلسه با سخنرانی رئیس FIVB، دکتر آری گارسا با تاکید بر مدرنیزه کردن ابزارهای آموزش آغاز شد. او همه اعضای این جلسه را دعوت به همکاری کرد تا با بازگو کردن تجربه های خود محتوا و کار FIVB را بهبود بخشند.

جداول مربوط به ارزشیابی فنی FIVB که در صفحه فنی/ مربیگری سایت فدراسیون جهانی والیبال قابل مشاهده است، آخرین تکنیک ها و روش های به کار برده شده توسط تیم ها و بازیکنان را ترسیم کرده است.

این بسته آموزشی که شامل ویدئو کلیپ هایی از مسابقات نهائی و نیمه نهائی المپیک لندن است به منظور یاری رساندن و آگاهی هر چه بیشتر مربیان و بازیکنان فراهم آمده است. این کلیپ ها قابلیت بازپخش هم بصورت آنلاین و هم دانلود شده را به صورت حرکت آهسته و حرکت تند را نیز دارند. برای اولین بار این ویدئو ها تمرینات آماده سازی پیش از مسابقات که در آن بازیکنان به گرم کردن مشغول هستند را نیز در بر دارد.

این ویدئو کلیپ ها بینشی از چگونگی برتری تیم های موفق از ویژگی فیزیکی آن ها گرفته تا به کار گیری تاکتیک های مربوط را به مربیان و بازیکنان می دهد.

ارزیابی فنی المپیک لندن 2012 به نوع خود از روش متفاوت تری نسبت به دوره های پیش استفاده کرده است. بیشترین توجه به تاکتیک های تیمی و گروهی معطوف شده است و نه به تاکتیک های فردی. متون ها در مجموع به 5 پخش کلّی تقسیم شده اند: اطّلاعات فردی، مقایسه ترکیب تیمی چهار رقیب فینالیست، مجموعه ورزشی 1، مجموعه ورزشی 2، ویژگی های تیمی، مقایسه تاکتیکی دیدگاه هر کدام از تیم های رقیب، و چگونگی انتخاب ترکیب بازیکنان.

به مربیان، مدرسین و بازیکنان توصیه می شود که برای استفاده از این مطالب آن را دانلود کنند و در جلسات آموزشی خود به کار گیرند. دپارتمان فنّی FIVBامکان دسترسی این مطالب را با کیفیّتی بالا بصورت رایگان فراهم آورده است.

از دیگر موارد ذکر شده در این جلسه می توان به گزارشات مربوط به پیشرفت تکنیکی FIVB در زمینه های تهیه پوستر و یکپارچه سازی تارنماها و وب سایت ها، تاریخچه بازی ها و انتشار کتابچه والیبال علاوه بر سمینارها و دوره های آموزشی اشاره کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار