حتما تا به حال برای شما هم این مشکل پیش آمده است كه پس از تهيه‌ يك سند Word يا يك ارائه‌ Power point، زماني كه خواسته‌ايد آن‌ها را در يك كامپيوتر ديگر نمايش دهيد، به جاي كلمات و حروف،كاراكترهاي نامفهومي قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران علت اين مسئله واضح است و آن اين  است كه، فونت به كار رفته در سند يا ارائه‌ شما، در كامپيوتر مورد نظر نصب نشده است. براي رفع اين مشكل قابليتي درOffice 2007 وجود دارد كه شما را از بابت نمايش صحيح اسناد و ارائه‌ها همراه با فونت و طراحي اوليه در هر كامپيوتر ديگري مطمئن مي‌سازد و اين امكان را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد كه فونت‌هاي استفاده شده را به سند مورد نظر پيوست كند. (در اصطلاح به اين كارEmbed كردن گفته مي‌شود.)

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

روي دكمه Office كليك كنيد،سپس روي دكمه‌Word Options  كليك كنيد.


در كادر محاوره‌اي باز شده و در ستون سمت چپ صفحه، روي عبارت Save كليك كنيد.



با استفاده از منويی که در مقابل عبارت Preserve Fidelity When Sharing This Document تعبيه شده است، سند مورد نظر خود را براي اعمال اين تغيير انتخاب کنید.



تيك عبارت Embed Fonts in the File را بزنيد.



اگر مي‌خواهيد تنها كاراكترهاي استفاده شده به سند مورد نظر پيوست شوند، تيك عبارت Embed only the characters used in the document را بزنيد.



در انتها روي دكمه Ok كليك كنيد.

اگر دقت کرده باشید در قسمت Preserve Fidelity When Sharing This Document گزینه دیگری با عنوان Do Not Embed Common System Fonts قرار دارد که به طور پیش فرض فعال است.



این قابلیت به این دلیل در نظر گرفته شده است که  شاید کامپیوتر کاربران دیگر فونت های سیستمی پیش فرض را نداشته باشند و اگر شما از این بابت مطمئن نیستید، می توانید تیک این عبارت را بردارید تا فونت های سیستمی نیز به سند شما اضافه شوند./ح

برچسب ها: ترفند ، آموزش ، آفیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین سلمانپور
۱۳:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
دستتون درد نکنه واقعا یکی از مشکلات و در گیری های من با آفیس حل شد.
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
مرسی خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
خیلی خوبه دستتون درد نکنه
آخرین اخبار