فجر سی و یکم در آیینه سیمرغ بلورین؛

بیژن نوباوه وطن: مشکل فیلم های جشنواره سال گذشته الگوبرداری از شبکه های ماهواره ای بود

مشکل فیلم های جشنواره فیلم فجر در سال گذشته با در برگیری موضوعات خیانت همسران به نوعی الگوبرداری از شبکه های خارجی بوده است.

بیژن نوباوه وطن عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران با اشاره به مورد بحث نبودن فیلم های مشکل دار گفت: امسال فیلم های جشنواره فیلم فجر نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود شاید برخی از فیلم ها به لحاظ محتوایی چنگی به دل نزند اما با توجه به حضور فیلم های خوب نباید این گونه قضاوت کرد.
 
وی ادامه داد: مشکل فیلم های سال گذشته به دلیل دربرگیری موضوع خیانت به همسران که به نوعی بر گرفته از شبکه های خارجی است که امسال با وجود حضور فیلم های اجتماعی این گونه مسائل مطرح نشده است.
 
نوباوه وطن ضمن تاکید بر درست نبودن انتقادهای مکرر عنوان کرد: در هر کشوری و برای هر فیلم سازی آزادی وجود دارد همان گونه که رژیم صهیونیستی در ساخت فیلم های نژاد پرستانه آزادی دارد.
 
وی اظهار داشت: هر کشور چارچوب مسائل اخلاقی خاص خود را دارد و فیلم های خوبی با موضوعات مختلف از سایر کشورها در جشنواره امسال حضور پیدا کرده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص بودجه جشنواره و حمایت از اهالی رسانه افزود: در صورت کمبود امکانات برای خبرنگاران به عنوان یکی از انتقادکنندگان مسائل مخصوص به آن ها را مطرح خواهم کرد اما با توجه به تعداد زیاد خبرنگاران خدمت رسانی مناسبی صورت گرفته است.
 
وی در مورد حضور خود در جشنواره تصریح کرد: همیشه علاقه مند به تماشای فیلم و رفتن به سینما هستم اما فرصت دیدن همه فیلم ها وجود ندارد بنابراین حضور در جشنواره با توجه به هم صحبتی با سینماگران و هنرمندان سنخیت بیشتری با من دارد.
 
نوباوه وطن در پایان در خصوص پرونده فیلم "یک خانواده محترم" خاطرنشان کرد: پرونده این فیلم هنوز در جریان است و اعتراضات به سازمان و شورای نظارت صدا و سیما انجام شده تا به امید خدا نتیجه ی نهایی بدست آید./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار