گزارش مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی جبهه مردمی اصلاحات؛

غفوری‌فرد: پیروزی مردم ایران در انقلاب از جانب خداوند وعده داده شده است/زارع‌فومني: حضور فعال در انتخابات خواهيم داشت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مراسم گرامیداشت سي‌وچهارمين پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی از سوی جبهه‌ مردمی اصلاحات گفت: پیروزی انقلاب اسلامی از جمله حقایقی بود که خداوند وعده داده بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مراسم گرامیداشت "سي‌وچهارمين سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" از سوی جبهه مردمی اصلاحات برگزاری شد.

در این مراسم "حسن غفوری‌فرد"، "محمد شریعتمداری"، "محمدرضا راه چمنی"، "الهه راستگو" اعضای جبهه مردمی اصلاحات و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

حسن غفوری‌فرد از اولین سخنرانان این مراسم بود که در آغاز سخنانش عنوان کرد قصد سخنرانی ندارم و تنها به ذکر خاطره‌ای از روزهای بهمن 57 بسنده کرد.

وی با بیان این که 16 بهمن 1357 در خیابان آزادی راهپیمایی بود، گفت: در این راهپیمایی خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی از من پرسید "اگر این حرکتی که آغاز کرده‌اید شکست بخورد چه خواهید کرد" من در پاسخ به این خبرنگار گفتم پیروزی ما مثل طلوع آفتاب حتمی است.

غفوری‌فرد ادامه داد: این خبرنگار مجددا پرسید "از کجا این قدر مطمئن هستید" که من در جواب گفتم خداوند پیروزی ما را وعده داده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان این که خداوند وعده داده است هر ملتی برای آزادی و حق طلبی قیام کند، آن‌ها را یاری خواهد کرد، عنوان کرد: البته برای رسیدن به هر چیز با ارزشی باید هزینه پرداخت کرد؛ برای رسیدن به آزادی نیز باید هزینه داد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) به یاری خداوند از مجاهدان راه حق تاکید کرد.

غفوری‌فر در ادامه سخنانش تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حوادثی چون 15 خرداد 42 ، 17 شهریور 57 و 8 سال جنگ تحمیلی هزینه رسیدن به آزادی و حق طلبی خود را پرداخت کرده است و نتیجه آن تبدیل شدن نظام اسلامی به یک قدرت در جهان است.

در ادامه این مراسم رحمانی از اعضای "جبهه مردمی اصلاحات" و عضو دفتر "مقام معظم رهبری" به ایراد سخنرانی پرداخت.


*مواضع عسگراولادي از روي فهم و درايت است


رحمانی سخنرانی خود را به بیان خاطرات مشروحی از انقلاب اسلامی و خاطراتش با حضرت امام خمینی (ره) اختصاص داد و در پایان عنوان کرد: مواضع اخیر "حبیب‌الله عسگر اولادی" از روی فهم و درایت مطرح شده است که عده‌ای در برابر این مواضع جسارت می‌کنند.

در ادامه اين مراسم زارع‌فومني، دبيركل جبهه مردمي اصلاحات با بيان اينكه محمد شريعتمداري در عرصه مديريت و اقتصاد فردي توانمند و پر سابقه است، از وي براي سخنراني در جايگاه دعوت كرد.

شريعتمداري در اين مراسن ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام خميني(ره) و شهداي انقلاب اسلامي به سخنان حضرت امام(ره) در بهمن ماه 1357 در بهشت زهراي تهران اشاره کرد و اظهار داشت: به اعتقاد من تا وقتي جمهوري اسلامي پا برجاست اين فرمايشات به عنوان سندي ارزشمند باقي خواهد ماند.

وي با اشاره به فرمايشات امام خميني (ره) در آن روز عنوان کرد: استقبال پر شکوه مردم از امام خميني در 12 بهمن 57 حکايت از اتکاي نظام جمهوري اسلامي به راي مردم دارد.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: من معتقدم قاطبه مردم هنوز به ميثاقي که با امام خميني(ره) بستند پايبندند و بايد اعلام کنم من جزو آن افرادي که معتقدند انقلاب اسلامي ايران يک سو تفاهم بود که بايد رفع شود نيستم.

وي همچنين تاكيد كرد: تا وقتي  جمهوري اسلامي پا برجاست تبعيت از وصيت نامه امام (ره) به عنوان يک ميثاق ملي بزرگ که در آن بر ولايت فقيه تاکيد شده است برهمگان واجب است.

شريعتمداري ادامه داد: در اين روزهايي که مصادف با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است موقعيت مناسبي براي بازخواني وقايع انقلاب، نگاه عميق به تحولات روز و نگاه نقادانه به عملکرد خودمان است.

وي با اشاره به اصطلاحاتي چون "قرار گرفتن کشور در پيچ تاريخي" و "گردنه‌هاي سرنوشت ساز" که از سوي مقامات عالي رتبه کشور مطرح مي‌شود، گفت: امروز جهان شاهد تحولاتي است که مسير آينده بشريت را نشان مي‌دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه ایران کشوری دارای مزیت‌های بسیار است، گفت: افق آینده ایران می‌تواند بسیار روشن و فوق‌العاده باشد؛ ما کشوری هستیم که به راحتی می‌توانیم با رقبایمان رقابت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای نیروی انسانی جوان و جویای افتخار است، اظهار داشت: مسئولان اجرایی کشور باید از این مزیت‌های ارزشمند بهره بگیرند و این گونه نباشد که با بی‌کفایتی فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنند.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي عنوان کرد: براساس سند چشم انداز بیست ساله، امروز ایران باید الهام بخش کشورهای جهان اسلام باشد اما در کمال تاسف ایران به ویژه در حوزه مسائل اجرایی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد؛ شرایط کنونی جامعه ما شایسته انقلاب اسلامی نیست.

شریعتمداری گفت: معتقدم همین بدنه اجرایی در قالب یک مدیریت و سیاست درست می‌تواند وضعیتی بهتر از آن چه الان در آن قرار داریم قرار گيرد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: متاسفانه امروز مذهب و دین به دلیل اقدامات نادرست ما متهم هستند؛ بسیار متاسفم که تلاش شهدا و جانبازان در حال به فراموشی سپرده شدن است.

شریعتمداری در ادامه سخنرانی خود با انتقاد از دولت پرداخت و گفت: براساس سند چشم انداز بیست ساله امروز باید شاهد رشد 8 درصدی اقتصاد باشیم اما با کمال تاسف شاهد وقوع بحران اقتصادی هستیم؛ حق نیست با سه برابر شدن درآمدهای نفتی معیشت مردم این گونه باشد.

وی هم چنین عنوان کرد: تورم، مالیاتی است که اغنیا به هر میزان که بخواهند از جیب فقرا برداشت می‌کنند؛ امروز تورم در کشور ما سه برابر شده است.

شریعتمداری در ادامه به واردات کالاهای مصرفی اشاره کرد و گفت: این واردات بی‌رویه ضربه سنگینی به تولید زده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از دیگر شاخص‌های اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی نیز در شرایط مطلوبی به سر نمی‌بریم، تصریح کرد: البته فراموش نمی‌کنیم که در برخی از عرصه‌ها تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته است؛ مثل طرح مسکن مهر.

عضو شورای راهبردی روابط خارجي در این باره افزود: البته انتظار می‌رود خروجی این تلاش‌ها کاهش تورم و هزینه مسکن باشد اما از مسئولان باید پرسید چرا این تلاش‌ها نتایج مورد انتظار را در پی ندارد.

وی در ادامه انتقاداتش از عملکرد دولت، به آمارهای منتشر شده از سوی سازمان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: من معتقد به این آمارها نیستم.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت قانون اشاره کرد و اظهار داشت: حاکمیت قانون به عنوان یک عامل اساسی در اداره کشور با کمال تاسف تضعيف شده است و طی بررسی‌های انجام شده از مجموعه حدودا 200 کشور، جمهوری اسلامی در رتبه 169 اجرای قانون قرار گرفته است.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها ما را به این جا نرسانده است و سهم تحریم بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شود گفت: ما امروز بیش از همیشه نیازمند وحدت هستیم؛‌ موضوعی که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وي با تاکيد بر ضرورت برگزاري انتخابات سالم و رقابتي عنوان کرد: مقام معظم رهبري نيز در جمع مردم قم در 19 دي ماه سال جاري بر برگزاري انتخابات سالم تاکيد کردند و فرمودند در قانون اساسي راههاي مختلف براي حفظ سلامت انتخابات در نظر گرفته شده است.

شريعتمداري گفت: نبايد براي حضور دلسوزان نظام در عرصه انتخابات سنگ اندازي و مانع ايجاد کرد.

وي در ادامه با اشاره به اين که دشمنان در سال‌هاي متمادي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همواره شعارهاي دشنام گونه‌اي عليه انقلاب داده‌اند، گفت: واژگان "انتخابات فرمايشي" انتصابات به جاي انتخابات" و.... همواره از سوي دشمنان مطرح شده است؛ وقتي خاتمي در انتخابات پيروز شد نيز منافقين گفتند تقلب صورت گرفته است.

وي با بيان اين که تلاش براي مايوس کردن مردم جهت مشارکت در انتخابات حربه‌اي رنگ باخته است گفت: متاسفانه ما برخي از نقل قول‌هاي دشمنان را از سوي افراد داخلي مي‌شنويم که آن‌ها از انتخابات آزاد و ... سخن به ميان مي‌آورند.

شريعتمداري هم‌چنين تصريح کرد: دغدغه جدي امروز مردم تامين آبرومندانه و عزت‌مندانه معيشت است؛ اين در سايه آرامش کشور به دست مي‌آيد و امروز جامعه سياسي ما نيازمند حضور چهره هايي است که بتواند نظر بزرگان را جلب کرده و کارايي نظام را افزايش دهند.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي بر ضرورت حل مشکلات کشور از راه اعتدال تاکيد کرد و گفت: اعتدال تنها راه رسيدن به سعادت است و نبايد اعتدال را با انفعال اشتباه گرفت.

شريعتمداري در پايان خاطر نشان کرد: کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري قصد انقلاب ندارند بلکه همه مي‌خواهند در چهارچوب انقلاب و قانون اساسي رئيس‌جمهور شوند؛ مفاد قانون براي همه لازم الاجراست و رئيس جمهور آينده نيز بايد در قالب قانون‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهاي مدون جمهوري اسلامي ايران حرکت کند.

زارع‌فومني در ادامه اين مراسم با بيان اينكه رنگ ما، رنگ خداست، اظهار داشت: ما فرزندان انقلاب هستيم و در انتخابات‌هاي مختلف حضور پيداكرده‌ايم و در انتخابات آينده نيز حضور فعال پيدا خواهيم كرد.

وي تلاش براي اجراي كامل قانون اساسي، تحقق آزادي‌هاي مشروع مردم، تلاش براي مبارزه با مفاسد اقتصادي و رانت‌خواري و تلاش براي اجرايي كردن كامل قانون اساسي را از اهداف جبهه مردمي اصلاحات دانست و عنوان كرد: خط مشي ما تحقق اهداف جبهه و پيگيري آنها از راه‌هاي قانوني، نقد و بررسي دستگاه‌هاي اجرايي كشور، برگزاري نشست‌ها و جلسات هم‌انديشي و ... است.
 
مراسم گرامیداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامی جبهه مردمی اصلاحات با حضور زارع فومني دبيركل اين جبهه بر روي سن و تقدير و تشكر از برگزار كنندگان اين مراسم به پايان رسيد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: اجزاب ، اصلاحات ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار