مونتي ، برلوسکوني را به تلاش براي خريد آراي مردم متهم کرد

ماريو مونتي ، نخست وزير ايتاليا ، روز دوشنبه سيلويو برلوسکني نخست وزير پيشين اين کشور را به تلاش براي خريد آراي شهروندان ايتاليايي متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، ماريو مونتي روز دوشنبه تاکيد کرد سيلويو برلوسکني تلاش مي کند با دادن وعده هاي انتخاباتي به شهروندان آراي آنها را در انتخابات آينده از آن خود سازد. 
نخست وزير پيشين ايتاليا روز يکشنبه در نمايشگاه ميلان در شمال اين کشور خطاب به مردم ايتاليا تاکيد کرد اگر در انتخابات پارلماني آينده ايتاليا که روزهاي بيست و چهارم و بيست و پنجم فوريه برگزار خواهد شد به پيروزي برسد، در اولين جلسه هيئت وزيران، قانوني را براي بازگرداندن ماليات مسکن که سال 2012 از مردم گرفته شده است، تصويب خواهد کرد.
سيلويو برلوسکني که در فاصله سالهاي 2001 تا 2006 و از 2008 تا نوامبر 2011 به عنوان نخست وزير اداره امور ايتاليا را بر عهده داشت در حال حاضر براي ششمين مبارزه انتخاباتي خود در هجده سال اخير آماده مي شود. برلوسکني پيش از اين نيز به شهروندان ايتاليا قول داده بود اگر بار ديگر به نخست وزيري انتخاب شود ماليات بر مسکن را که بسياري از ايتاليايي ها با آن مخالف هستند، لغو خواهد کرد.
ماريو مونتي که در گذشته کميسر اروپا بوده است، روز دوشنبه در گفتگو با راديو آر تي ال با لحن سرد و نيشدار هميشگي خود با اشاره به وعده هاي انتخاباتي رقيب سياسي خود تاکيد کرد: وعده برلوسکني، تلاش براي فساد به بهانه دلسوزي است. برلوسکني در واقع مي گويد من راي تو را با پول مي خرم. با چه پولي؟ پولي که متعلق به همه شهروندان است.
ماريو مونتي با همان لحن کنايه آميز خود از عدم انسجام در وعده هاي انتخاباتي رقيب راست ميانه خود به شدت انتقاد کرد: من احمق تر از آن هستم که برلوسکني مي گويد؛ چرا که من قانون افزايش ماليات ها را که بخش اصلي آن در زمان نخست وزيري برلوسکني به تصويب پارلمان رسيده بود، به اجرا گذاشتم.
برلوسکني در سخنراني اخير خود با انتقاد از ماليات بر مسکن، تاکيد کرده بود:  هر آدم احمقي مي تواند ماليات را افزايش دهد.
ماريو مونتي يک بار ديگر هشدار داد اگر نهادهاي مالي بين المللي کارنامه و عملکرد سيلويو برلوسکني را در زمان نخست وزير در ايتاليا ارزيابي کنند، اين خطر وجود دارد که اين نهادها نرخ بهره اعتباراتي را که به ايتاليا وام داده اند، افزايش دهند.
نتايج نظرسنجي هاي صورت گرفته در ايتاليا حاکي از آن است که سيلويو برلوسکني در انتخابات بيست و چهارم و بيست و پنجم فوريه شکست خواهد خورد با اين حال نخست وزير پيشين ايتاليا در هفته هاي اخير توانسته فاصله اي را که با ائتلاف چپ ميانه داشته است، کاهش دهد و طبق نتايج برخي از نظرسنجي ها تنها پنج درصد ميان اين دو جناح فاصله وجود دارد.
 نخست وزير پيشين ايتاليا با انتقاد از ماليات بر مسکن، انگشت روي مسئله مهم و حساسي گذاشته است چرا که اکثر مردم ايتاليا با اين ماليات مخالفت مي کنند. برلوسکني پيش از اينکه قول دهد در صورت دستيابي به سمت نخست وزيري اين ماليات را لغو خواهد کرد، تاکيد کرده بود همه دردها و مشکلات مردم ايتاليا ناشي از اين ماليات است. به اعتقاد برلوسکني ابهاماتي که اين ماليات در جامعه ايتاليا ايجاد کرد اولين عامل بحران اقتصادي است که ايتاليا از آن رنج مي برد.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار