اردبیل/

ایران رتبه 13 علمی دنیا را دارد / افزایش 300 برابری در جذب دانشجو

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کشورمان ایران رتبه 13 را در علوم و فنون جهان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی دیروز در همایش دانشگاه‌ها و جایگاه انقلابی مراکز علمی که به مناسبت دهه فجر در اردبیل برگزار شد، افزود:‌ بر اساس آخرین رتبه‌بندی علمی جمهوری اسلامی ایران ضمن کسب رتبه سیزدهم توانسته است از لحاظ رشد قابل توجه 11 درصدی نسبت به سال‌های گذشته موفقیتی بزرگ و قابل توجه کسب کند.

وی گفت:‌ قبل از پیروزی انقلاب ما حدود 170 تا 180 هزار دانشجو داشتیم که از این بین 3 هزار و 500 هیئت علمی نیز فعالیت داشتند، در حالی که هم اکنون این وضعیت در حوزه دانشجویی به 4 میلیون و هیئت علمی نیز به 55 هزار نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین افزود:‌ در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و کسب روحیه خودباوری جوانان، دانشمندان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توانسته‌ایم به مرتبه‌ای از علوم و فنون جدید و جایگاه علمی دست پیدا کنیم که غرب و شرق همچنان در این زمینه در حیرت فرو رفته‌اند.

گنجی با اشاره به تولید 400 مقاله در طول سال توسط مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان قبل از انقلاب گفت:‌ در حال حاضر این میزان تولید مقاله و علوم و فنون جدید به 36 هزار مورد رسیده است که اغلب توسط جوانان نخبه و مخترع صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ما هم اکنون در سطح بین‌المللی رقابت‌های تنگاتنگ و دوشادوشی را با سایر رقبا داریم به طوری که چنین امری قبل از پیروزی انقلاب محال به نظر می‌رسید و از سوی دشمنان این ملت بعید شمرده می‌شد.

گنجی گفت:‌ همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی نیز پا به عرصه وجود گذاشت، به طوری که هم اکنون در سطح استان اردبیل 75 هزار دانشجو در 45 مرکز علمی و دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه افزود:‌ برای اولین بار در سال 2011 دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت و این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد./س

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، علمی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.