اردبیل /

زنگ خطر خروج نخبگان نفتی به صدا درآمده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به خروج نخبگان نفت و گاز از کشور، گفت: بحث خروج نخبگان از کشور خطر بزرگی بوده که زنگ آن به صدا درآمده، لذا این مهم در کمیسیون مطرح و به مسئولین وزارت نفت نیز گوشزد خواهد شد، چراکه چرخ صنعت نفت بوسیله نخبگان می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای نخبگان نفت و خروج برخی از آنها از کشور به علت محاسبه نشدن حقوق دریافتی آنها به قیمت دلار، گفت: در مورد مشکلات بوجود آمده برای نخبگاننفت، متاسفانه این وزارت خانه برای حل مشکلات این افراد اقدام موثری انجام نداده، که این امر باعث خروج نخبگان صنعت نفت و گاز از کشور شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و توانمند در صنعت نفت بسیار نقش اساسی و سازنده‌ای را ایفا می‌کند، افزود: وزارت نفت با توجه ویژه به نیروهای خود و بها دادن به آنها به روش‌های مختلف باید از خروج متخصصین این صنعت به خارج از کشور جلوگیری کند، لذا یکی از راه کارهای اصلی در این مورد رسیدگی به معیشت این قشر است.

وی با تاکید بر این نکته که کمیسیون انرژی مجلس از نخبگان صنعت نفت و گاز کشور حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: وزارت نفت باید با استفاده از تدابیری جلوی خروج نخبگان را گرفته و از آنها حمایت کند و در این خصوص کمیسیون انرژی نیز قطعا" حمایت خود را اعلام خواهد کرد.

جعفری بنه خلخال در پاسخ به این سوال که تا به حال دولت برای جلوگیری از خروج نخبگان چه تدابیری اتخاذ کرده است، اظهار داشت: دولت در این مورد کار ویژه‌ای انجام نداده، لذا به نظر می‌رسد باید در این مورد راه کار موثری اندیشیده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه خروج نخبگان صنعت نفت خطر بزرگی برای این صنعت تلقی می شود، خاطر نشان کرد: بحث خروج نخبگان از کشور خطر بزرگی بوده که زنگ آن به صدا درآمده، لذا این مهم در کمیسیون مطرح و به مسئولین وزارت نفت نیز گوشزد خواهد شد، چراکه چرخ صنعت نفت بوسیله نخبگان می‌چرخد.

همزمان با گرانی ارز، برخی از شرکت‌های نفت و گاز جهان برای شکار نخبگان ایرانی با به ‌کارگیری دلالان هندی برنامه‌ریزی وسیعی انجام داده‌اند، چراکه در تمامی شرکت‌های بین‌المللی حقوق کارکنان به ‌صورت دلاری پرداخت شده، که اختلاف ارزش دلار و تومان در داخل کشور در مهاجرت کارشناسان نخبه از صنعت نفت تاثیر گذار بوده است./س

برچسب ها: اردبیل ، خروج ، نخبگان ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.