شهرکرد/

آغاز ششمین جشنواره و برف آورد سالانه و ملی « شهر برفی » در کوهرنگ

ششمین جشنواره و برف آورد سالانه و ملی شهر برفی در منطقه قاسم آباد شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این برف آورد، تا 19 بهمن ماه جاری ( سال 1391 ) در سایت قاسم آباد، از توابع شهرستان کوهرنگ در حال برگزاری است.
حیدر صادقی افزود: ‌173 نفر از هنرمندان و پیکرتراشان کشور در این برف آورد ملی به مدت 3 روز با هم رقابت می کنند.
وی، با بیان اینکه رویکرد انتخاب آثار برتر، فجر 34 است، افزود: شرکت کنندگان از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان، فارس، خوزستان، تهران، قم و چهارمحال و بختیاری هستند.

به گفته صادقی؛ 5 گروه منتخب ششمین جشنواره ملی شهر برفی ایران از 10 تا 50 میلیون ریال هدیه پرداخت می شود، و دیگر طرح های قابل داوری این جشنواره هم 3 میلیون ریال بن صنایع دستی استان را دریافت می کنند.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی به صورت کارگاهی و غرفه فروش، غرفه غذاهای محلی و سوغات استان، غرفه فرهنگی به مناسبت دهه فجر، غرفه گردشگری و عشایری و برگزاری جشنواره شعر، خط، نقاشی و گرافیک از برنامه های جنبی این جشنواره ملی است.

 وی گفت:‌ این جشنواره با الهام از فرهنگ غنی و ایرانی، توجه به خرده فرهنگ اقوام ایرانی، توجه به معماری ایرانی و نشانه های معروف ایران برگزار می شود.
ادقی، معرفی جاذبه های استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مقصد گردشگری زمستانی، گسترش روحیه نشاط و همکاری بین جوانان و معرفی صنایع دستی و میراث معنوی این استان را از اهداف برگزاری پنجمین جشنواره شهر برفی ایران اعلام کرد.

تاکنون، پنج دوره جشنواره شهر برفی در شهرستان کوهرنگ برگزار شده است.

آیین اختتامیه  ششمین برف آورد سالانه و ملی « شهر برفی »، روز پنج شنبه 19 بهمن ماه جاری برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.