مشهد/

امسال هیچ موردی از قطعی گاز نداشته ایم

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز گفت: امسال هیچ موردی از قطعی گاز در منطقه نداشته ایم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رسول داوودی نژادگفت :برنامه ریزی ها موجب شد تا با وجود کاهش دمای هوا در بسیاری از مناطق تا 25 درجه زیر صفر هیچ مشکلی در گازرسانی به نقاط مختلف استان های تحت پوشش نداشته باشیم.


وی افزود: به منظور بالابردن ظرفیت و استمرار گاز طی امسال در طول 480 کیلومتر از خطوط انتقال ،عملیات «پیگ رانی» نیز انجام شد.

وی گفت : این منطقه از مناطق 10 گانه کشور است و وظیفه گازرسانی به 120 شهر در پنج استان خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی و بخشی از یزد و سمنان را به عهده دارد که 21 درصد از خاک کشور را پوشش می دهد.

وی افزود : منطقه 4 انتقال ، گاز مورد نیاز را از ترکمنستان و نیز پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در سرخس دریافت می کند و از طریق پنج مرکز بهره برداری ، دو ایستگاه تقویت فشار و چهار هزار و 500 کیلومتر خطوط لوله در سطح این استان ها توزیع می کند.

به گفته وی ، همچنین گازرسانی به چند نیروگاه از جمله شریعتی ، توس ، نیشابور و مراکز صنعتی را بعهده داریم و مصرف کننده های اصلی گاز در بخش صنعت هم شامل پتروشیمی بجنورد ، فولاد خراسان و پنج واحد سیمان در این استان ها می باشد.

وی گفت : امسال در بحث خودکفایی هم قدم های زیادی برداشته شده که از جمله آنها تعمیرات توربوکمپرسورها ، طراحی وساخت مبدل ولتاژ و ساخت کانتینر مخصوص حمل و نگهداری توربین ها توسط نیرو ها و متخصصان منطقه و بکارگیری هوشمندانه دانش روز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.