متخصص طب اورژانس؛

ماساژ قفسه سینه ، اولین اقدام در احیای قلبی ریوی

شروعCPR ( احیای قلبی ریوی) در بالغین و کودکان با شروع ماساژ قفسه سینه همراه است که باید با سرعت حداقل 100 بار در دقیقه محکم و سریع اعمال شوند

  دکتر ابوالفضل جوکار متخصص طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سابقه ی تلاش انسان برای مقابله با مرگ به قدمت تاریخ بشری برمیگردد گفت : اگر چه مواردی از احیای موفق در دوران باستان گزارش شده است اما نخستین دستور العمل مدون احیای قلبی – ریوی در سال 1960 توسط انجمن قلب آمریکا ارائه گردید و از آن تاریخ تاکنون تغییراتی در جهت بهبود مراقبت های حفظ حیات در این دستورالعمل ها اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه آخرین وجدیدترین دستورالعمل احیا در سال 2010 منتشر شده که جهت آشنایی مختصر با این تغییرات و نیز مرور اقدامات اولیه و پیشرفته حفظ حیات باید به موارد توجه کرد افزود: در مرحله شناسایی بیماری که بصورت غیر پاسخگو روی زمین افتاده است باید بعد ازاطمینان از امن بودن صحنه حادثه و درخواست کمک برای بیمار، با دست به شانه وی ضربه زده ، با صدای بلند او را صدا کنید.

این متخصص طب اورژانس تصریح کرد:  شروعCPR  در بالغین و کودکان با شروع ماساژ قفسه سینه همراه  است که باید با سرعت حداقل 100 بار در دقیقه محکم و سریع اعمال شوند   و بین هر دو ماساژ باید به قفسه سینه اجازه داد تا به حالت عادی خود برگردد.

وی با بیان اینکه در خلال ماساژها نیز باید حداقل وقفه ایجاد شود ادامه داد: محل فشردن قفسه سینه وسط استرنوم بوده و باید با هر فشار قفسه سینه یک فرد بالغ 5 سانتی متر پایین رود.

دکتر جوکار تصریح کرد:  نسبت ماساژ به تهویه در بالغین و در کودکان حین امداد تکنفره در تمام شرایط قبل از کارگذاری راه هوایی پیشرفته 2: 30  و برای کودکان حین امداد بیش از یک نفر 15:2 است که بعد از انجام 30 ماساژ ، باید 2 تنفس به بیمار داده شده و هر 2 دقیقه جای ماساژ دهنده ها تعویض شود.

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برای انجام تهویه مصنوعی از آمبوبگ با کانکشن متصل به اکسیژن و کیسه ذخیره اکسیژن ونیز ماسک شفاف استفاده گردد گفت : بعداز شوک دوم که به بیمار داده شد، داروی آنتی آریتمی جدیدی با نام آمیودارون باید داده شود و تمامی داروها بصورت روتین از طریق وریدی داده میشوند .

برچسب ها: قفسه ، ماساژ ، ریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهراابراهیمی
۱۶:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
درددارم
آخرین اخبار