مصاحبه تفصيلي داريوش مصطفوي با باشگاه خبرنگاران:

مصطفوی: برخي آدم‌هاي زمان ما "دستوري" بودند!/رویانیان چندین میلیارد به بودجه مملکت صدمه زد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مسائل فوتبال ايران را به نقد کشيد و ناگفته هائي را از فوتبال ايران به زبان آورد.

داريوش مصطفوي رياست سابق فدراسيون فوتبال و مدير عامل سابق سرخپوشان تهراني پس از مدت ها تصميم گرفت تا در مورد برخي مسائل فوتبال با خبرنگار باشگاه خبرنگاران به گفتگو بنشيند،ما حصل اين گفتگو  به شرح ذيل است:


 
با بي سياستي و نابينشي من و دادکان را برکنار کردند

وي در مورد دوران رياست در فدراسيون فوتبال گفت: نمی خواهم بگویم بزرگترین خیانت اما بزرگترین ناسیاستی و نابینشی رادر زمان من و دادکان به ما کردند پس از صعود به جام جهاني ما را برکنار کردند دکتر دادکان که علی آبادی او را برکنار کرد و من که با آن شرايط خاص در دولت خاتمي برکنار شدم این 2 اتفاق در تاریخ زندگی من ثبت شده است یعنی خاتمی را به خاطر خودم و علی آبادی را به خاطر دادکان که او را در جام جهانی آلمان کنار گذاشت، هرگز فراموش نمی کنم. 
 
کي روش را آورديم که پشتش پنهان شويم
 
وی در مورد شرایط حال حاضر فوتبال ایران گفت: شرایط حال حاضر فوتبال ما همان چیزی است که در 5-6 سال گذشته در فدراسیون ما اتفاق افتاده و کاملاً گویا است و احتیاج به گفتن نیست. ما شرایط خوبی نداریم وامروز به جای اینکه در درون زمین حرکت کنیم و نتایج قابل توجهی تیم های ملی ما در رده های مختلف سنی بگیرند حاشیه را قوی کرده ایم یعنی کی‌روش را می‌آوریم و پشت او پنهان می‌شویم کی‌روش هم با یک تیمی شروع به کار می‌کند اما یک تیم ملی چقدر بایددچار تلاطم باشم که یک روز به لبنان یک بر صفر می‌بازد و چندماه بعد 5 بر صفر این تیم را می‌برد این مسأله قابل تفکر است که چرا یک پستی و بلندی در فوتبال مملکت ما وجود دارد بنابراین شرایط خوبی نیست. 
 


آدم هاي بزرگي در فوتبال مملکت داريم،شايد من هم يکي از آنها باشم

 
وی در پاسخ به این سوال که این شرایط تا چه زمانی در فوتبال ما هست، گفت: تا اینها این آقایان در فدراسیون و فوتبال ماهستند که با فوتبال و مدیریت فوتبال در درون وبیرون زمین آشنا نیستند، ما موفق نمی‌شویم. ما آدم‌های بسیار بزرگی را در فوتبال داریم که زحمات زیادی برای این رشته کشیده اند، تحصیل کرده هستند بازیکن تیم ملی بوده ودر تیم های بزرگ بازی کرده اند و می‌توانند در فوتبال ما تاثیرگذار باشند نه اینکه فکر کنید من نشانی خودم را می‌دهم، نه، من هم ممکن است یکی از آنها باشم اما آدم‌های بزرگی داریم که می توانند به فوتبال این مملکت خدمت و کمک کنند. 
 
معامله علي آبادي بهم خورد تا کفاشيان رئيس شود
 
وی در ادامه تصریح کرد: فوتبال ما آدم های بزرگ زیادی دارد اما این آمدن کفاشیان و قرار گرفتن در سمت ریاست فدراسیون فوتبال یک پازل و معمایی بود که این معما در جیب علی آبادی بود. علی آبادی این معما را برای خودش داشت یعنی اول که قرار بود طبق معامله‌ای که با رئيس کميته انتقالي کردند، خودش رئیس فدراسیون شود. وقتی که دید رئيس اين کميته به عهدش وفا نکرد و نامه‌ای از فیفا آمد که علی آبادی حق ندارد رئیس فدراسیون شود، این معامله به هم خورد ما ارزش‌های خودمان را بیهوده بی‌ارزش می‌کنیم چون کسی که رئیس سازمان و معاون رئیس جمهور است، دوست دارد رئیس فدراسیون فوتبال بشود یعنی کسی که 100 را دارد، می‌خواهد دنبال 50برود.



علی آبادی نمی‌دانست ریاست سازمان تربیت بدنی یعنی چه؟

 
وی ادامه داد: کسانی که در این مملکت پست می‌گیرند، می‌خواهند با این بازیکنان عکس بگیرند آقای علی آبادی اگر می‌دانست رئیس سازمان تربیت بدنی یعنی چه هیچ وقت دنبال این نبود که بخواهد رئیس فدراسیون فوتبال باشد و با صفایی فراهانی معامله کند که بنده را که سد راه صفایی فراهانی بودم را کنار بگذارند و ایشان رئیس فدراسیون فوتبال شود همان روز به علی آبادی گفتم که شما را نخواهند گذاشت و رئیس فدراسیون نخواهی شد من رئيس فدراسيون مي شوم..
 
رئيس کميته انتقالي که اصلاً با فوتبال آشنا نیست و با این رشته بیگانه بود، می‌رود و 7-8 تا پست در فیفا و AFC می‌گیرد این اتفاقات جز این نیست که بیهوده خرج شده و خرج‌های زیادی در فیفا و AFC شده و همدستی با بن همام است. شما می‌دانید که فوتبال آسیا چه صدماتی از بن همام خورد. 
 
کجاي دنيا قدرت دبير از رئيس بيشتر است،اين حاصل کار استقلال فروشان بود
 
وی در ادامه گفت: زمانی که کمیته انتقالی آمد، اعتراضم به علی آبادی این بود که کجای دنیا استقلال فوتبال خودشان را زير را زیر سوال می‌برند، پس شما چرا از استقلال این فوتبال کوتاه آمدی؟ به چه اجازه‌ای فیفا می‌تواند برای نوشتن اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران 3 نفر از خودش معرفی کند؟ کجای دنیا فیفا آمده 3 نفر معرفی کرده و بگوید صفایی ، خبیری و غفاری عضو انتخابی از فیفا باشند و 3 نفر از ایران که علی آبادی 3 نفری را انتخاب کرد که آدم‌های خودش باشند حالا من کیومرث هاشمی را جدا می‌دانم اما واقعاً رغبتی و انصاری فرد در کار اساسنامه نویسی وارد هستند؟ نتیجه این کارها چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شودکه گروه اي آقايانکه گروه فیفا هستند، از هر نظر در اساسنامه نظرات خودشان را تأمین می کنند یک مثال می‌زنم، کجای دنیا در اساسنامه قدرت دبیر کل را بیشتر از رئیس فدراسیون می‌دانند؟اینها می دانستند که چه کسی را رئیس می‌خواهند بگذارند و چه کسانی را در آینده رئیس فدراسیون خواهند گذاشت. کسانی رئیس می‌شوند که آدم‌های غير ورزشي هستند، کسانی که منافع فوتبال را نمی‌خواهند.
 


نبی معامله ای بود بین رئيس کميته انتقالي و علی آبادی  
 
وی تصریح کرد: اولین صدمه‌ای که این اساسنامه به فوتبال ما زد، این بود که مقام رئیس فدراسیون را کم کرد. دبیر کل کیست؟همان کسی که از دل کمیته انتقالی در آمد یعنی نبی معامله‌ای بود بین رئيس کميته انتقالي و علی آبادی، شما ببینید اساسنامه را باید کسانی بنویسند که موی خودشان را در فوتبال سفید کرده‌اند و با این کار زندگی کرده‌اند یعنی فوتبال بازی کرده باشند و به تیم ملی رسیده اند و در فدراسیون پست گرفته‌اند. امروز فیفا می‌گوید کسانی که کارهای کوچک هم انجام می‌دهند، باید از خانواده فوتبال باشند. اصلاًفیفا ورود آدم‌های غير ورزشي را منع کرده است. وقتی رئيس کميته انتقالي از طرف دولت خاتمی به هاشمی طبا معرفی می‌شود ووي هم می‌پذیرد، یعنی ریشه این کار غير ورزشي  است که  مخالفت با نظر فیفا است که می‌گوید ورزشي ها باشند.

آقايان سن رياست را با سن خودشان در اساسنامه تطبيق دادند

وی ادامه داد: بنابراین اولین صدمه این اساسنامه این بود که قدرت رئیس فدراسیون را کم کرد بعد هم اینکه خود فیفا که مرجع ما است، روسای سن بالا دارد خود سپ بلاتر 80 سال سن دارد دکتر هاوه‌لانژ با 84 سال سن رئیس فیفا بود. اینها در اساسنامه نوشتند افراد بالای 65 سال نمی‌توانند رئیس فدراسیون بشوند در صورتی که بالای 65 سال تازه فهمیده فوتبال یعنی چه چون مراتب را طی کرده و می‌تواند همه کار فوتبال دارد اما آمدند گفتند بالای 65 سال نمی‌شود چرا؟ چون خودشان در آن زمان همگی بین 50 تا 55 سال سن داشتند و گفتند خودمان 15 سال هستیم و بعد هم کار را دست کسانی می‌دهیم که خودمان می‌سازیم.
 
**به روزمرگی افتاده‌ایم

 
وی تصریح کرد: فوتبالی که دچارروزمرگی شده یعنی امروز منتظریم که لبنان را ببریم، مملکتی با 75 میلیون نفر جمعیت وسالی 600 میلیارد تومان که دولت هزینه فوتبال می کند، باید آرزو کنیم که لبنان را ببریم؟ لبنانی که آرزویش این است ما برای آنها یک زمین درست کنیم. لبنانی که دست به دامن مملکت ما می شود که یک استادیوم برای آنها بسازيم.

صدماتی که کمیته انتقالی داشت این بود که آدم هایی را در فدراسیون فوتبال ایران گذاشت که نباید باشند، آدم هایی مثل صفایی فراهانی، کفاشیان، نبی، آیت اللهی و تاج، اینها که با فوتبال نبوده اند.



دبير کلي که يک نامه را نمي تواند ترجمه کند به چه کار مي آيد؟


وی در ارتباط با مشکلات داخلی فدراسیون فوتبال گفت: کسانی که در فدراسیون هستند، در فوتبال نبوده اند. ممکن است نبی با فوتبال بوده باشد اما کجا بوده؟ او با پرسپولیس بوده اما کجای پرسپولیس بوده است؟ بروید مطالعه کنید که این ها در فوتبال چه کاره بوده اند.

وقتی این آدم را می گذارید " دبیر کل " این طوری می شود که یک نامه را نمی توانند ترجمه کنند و تیم ملی امید ما حذف می شود و یک نامه را نمی توانند به AFC بفرستد و استقلال را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می کنند.

یک روزی در تلویزیون گفتم که مرا وزیر امور خارجه بگذاريد چون تحصیل کرده هستم و زبان خارجه هم بلدم اما حتما می گویید نمی شود. من هم قبول دارم که نمی شود پس چطور می توانی یک نماینده را رئیس فدراسیون فوتبال بگذارید؟ چطور می توانید قبول کنید یک آدمی که با فوتبال بیگانه است، رئیس فدراسیون فوتبال شود؟
 
برخي آدمهاي زمان ما دستوري بودند

وی در مورد اتفاقات دوران خودش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در دوران ما اکثر کسانی که عضو هیئت رئیسه فدراسیون می شدند، دستوری بودند! اما کاری با آنها نداشتیم. آنها در جلسات شرکت می کردند و ما هم کار خودمان را می کردیم. فوتبالی که جهانی می شود، نمی تواند با یک سری آدم هایی که غير ورزشي که دنبال ترفیع و بالا رفتن هستند، کار کند.

اين همه مدرک صادر مي شود يک مربي خوب نداريم

وی در مورد عملکرد کفاشیان در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چه کاري با کفاشیان در فوتبال انجام شده است؟ اینها می گویند یک کارهایی کرده ایم که AFC آنها را دیده است.

سؤال من این است که AFC دنبال چيست؟ اصلا فوتبال یعنی چی؟ فوتبال یعنی تیم ملی و ویترین تیم ملی باید پربار باشد. حالا شما می گویی که من آسیا ویژن را خوب انجام دادم و کمیته های مختلف را در فدراسیون درست کردم اما همه اینها که جمع شود، می شود بازی با لبنان، همه اینها می شود بازی با ازبکستان و رفتن یا نرفتن تیم ملی به جام جهانی یا قهرمانی و نایب قهرمانی در جام ملت های آسیا، ترانسفر بازیکن و ....

ما در این سال ها حاشیه ها را داشتیم. AFC گفته که فلان کلاس داوری یا مربیگری را برگزار کن. حالا شما 10 هزار تا مدرک مربیگری بده، وقتی یک مربی ما نمی تواند در زمین تیمش را بچیند، وقتی یک مربی ما موفق نیست یعنی این کلاس ها بیهوده بوده و فقط به مردم مدرک داده اند و دانشي در آن نیست. این همه مربی که ما داریم، از چند نفر آنها استفاده می شود؟

کدام یک از اینها به خاطر داشتن مربیگری شان سرمربی شده اند؟ پشت جریان این است که مدیر عامل از کسی که خوشش بیاید، او را سرمربی می کند.



رویانیان چندین میلیارد به بودجه مملکت صدمه زد


وی افزود: در چرخه انتخاب سرمربی مدیر عاملی که خودش فوتبالی نیست، مستقیما از خارج سرمربی می آورد و چندین میلیارد تومان به بودجه مملکت صدمه می زند.

مانوئل ژوزه را چه کسی می آورد؟ آقای رویانیان می آورد اما او از فوتبال چی سرش می شود؟ رویانیان در قسمت سوخت تبحر دارد البته اگر آنجا هم چيزي بلد باشد، من نمی دانم که او در سوخت کارش را بلد است یا نه اما در فوتبال چی سرش می شود؟

ما از نیروهایی که داریم، در جای خودش از آنها استفاده نمی کنیم. وقتی نیروی غیرمتخصص می آید جای متخصص و نیروی متخصص در خانه می نشیند، بازدهي پائين مي آيد و هر روز ضعيف تر مي شويم . الان فوتبال مملکت ما اینطوری شده و نه در فوتبال بلکه دربيشتر حوزه ها نیروی غیرمتخصص جای نیروی متخصص را گرفته است.

نگذاشتند قلعه نوعی در مالزی نتیجه نگیرد

وی در مورد استفاده از نیروهای متخصص اظهار داشت: ما قلعه نوعی را به عنوان یک نیروی متخصص فوتبالی به عنوان سرمربی تیم ملی گذاشتیم اما در مالزی کاری کردند که قلعه نوعی نتیجه نگیرد.

قلعه نوعی با آن تیم نتیجه می گرفت چون آن تیم ، تیم بسیار خوبی بود. ما در تهران با همان ترکيب، کره جنوبی را بردیم و در سئول با آنها یک بر یک مساوی کردیم. بردن کره جنوبی کار آسانی نیست اما در همان مقطع ما سرگروه قرار گرفتیم در جایی که کره جنوبی با ما همگروه بود اما امروز چی هستیم؟ امروز در گروه مان سوم هستیم و شما می بینید که چند روز دیگر رقیبان از ما جلو می زنند و ممکن است دیگر در رده سوم هم نباشیم.



با اين باند و باند بازي ها به جائي نمي رسيم


وی در مورد آینده فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال ما با این اساسنامه، این آدم ها، این انتخابات و این باند و باند بازی به جایی نمی رسد وقتی یک آقایی می آید و قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال همه را در یک هتل جمع می کند و وعده و وعید می دهد و انتخاب می شود، بنابراین کسی نمی آید در انتخابات فدراسیون شرکت کند چون می دانند که چيست.

فقط می گویند انتخابات فوتبال انجام شده و ما تمکین می کنیم. خوب، حالا به نتایج آن هم تمکین کنید، به نتایجی که تیم ملی گرفته، تمکین کنید.

امروز لبنان را می بریم و مردم خوشحال می شوند اما مردم باید بدانند که لبنان کجای فوتبال است. سقف فوتبال ما نباید لبنان باشد. متأسفانه اینقدر کم کاری شده و نتایج بد در همه رده های سنی گرفته ایم که وقتی لبنان را می برند، مردم خیلی خوشحال می شوند.

البته این مردم نیستند که روی سکوها هستند بلکه یک سری لیدرها هستند که با فدراسیون فوتبال یک سری روابط محکمی دارند و مسافرت می روند و ماهیانه می گیرند و مردم را به هیجان می آورند. نه اینکه بد باشد، خوب است اما باید ببینید که چه تیمی را برده اند.

امروز رفتن به جام جهانی هنر نیست

وی افزود: امروز دیگر رفتن به جام جهانی هنر نیست. وقتی 5 تیم از آسیا به جام جهانی می روند که صعود به این مسابقات هنر نیست. آن روزی که ما صعود کردیم و به جام جهانی فرانسه رفتیم، 3 تیم از آسیا می رفت و یک تیم هم به پلی آف می رفت و در آن شرایط سخت ما راهی جام جهانی شدیم.

توقع نداشتم از من تقدیر شود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا به خاطر صعود به جام جهانی 1998 فرانسه به شکل شایسته ای از شما تقدیر شد، اظهار داشت: ما تیم را به جام جهانی بردیم اما توقعی نداشتیم که از ما تقدیر شود. ما که خدمت نکردیم! اما از آنها که واقعا خدمت می کنند، تعریف و تمجید شود. 

ورزش ما کشتارگاه است و سعی می کنند رفیق های خودشان را از بین ببرند حالا یا درون میدان یا بیرون میدان. ما مشغول بردن تیم ملی به جام جهانی بودیم و توطئه می کردند که مرا عوض کنند اما به این مسائل توجه نمی کردیم چون هدف ما صعود به جام جهانی بود.

همان کسانی که بعدا رئیس فدراسیون فوتبال شدند، توطئه کردند، اسم نمی آورم و نمی خواهم واضح تر بگویم اما یک گروه مي خواستند با مسائل غير ورزشي آدم هاي خودشان را بياورند،  هاشمی طبا و فائقی واقعا برای ورزش ایران زحمت کشیدند اما الان کجا هستند؟ جای آنها چه کسانی آمده اند؟ شما می توانید هاشمی طبا را با عباسی وزیر ورزش مقایسه کنید؟ یا مگر مي شود آنها را با علی آبادی و سعیدلو مقایسه کرد؟



سعیدلو واقعا بچه است/صندلي به سعيد لو افتخار داده بود


وی در مورد اقدام سعیدلو در AFC و از بین رفتن کرسی ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: سعیدلو واقعا بچه است و بچگانه در انتخابات AFC عمل کرده است. او رفته و بدون اینکه لابی کند، وارد شده  نه، این طوری نیست و حساب و کتاب دارد وقتی در جلسات فیفا و AFC شرکت می کنی اگر بازیکن ملی نباشی آنها می فهمند، آدم وقتی بزرگ باشد به صندلی افتخار مي دهد اما در آن جا فهمیدند که صندلی به سعیدلو افتخار داده که او را رئیس سازمان تربیت بدنی ایران گذاشته اند.
 
من،دادکان،نوآموز،طاووسي به صندلي فدراسيون افتخار داده بوديم/صندلي اين ها را پرت مي کند

من،دادکان، نوآموز، هادی طاووسی به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال افتخار داده بودیم آدم های بزرگی مثل دکتر برومند، اکرامی، مکری و حسین فکری بودند که به صندلی ورزش افتخار می دادند و روی آن می نشستند اما امروز آدم هایی مثل سعیدلو، علی آبادی، کفاشیان هستند و این صندلی است که به آن ها افتخار می دهد؛ آن ها روی یک تکه کاغذ رئیس هستند و با 10 میلیارد تومان هم نتوانستند تیم ملی را به جام جهانی ببرند اما چطور ما با 50 – 100 میلیون بدیم پس این یک هنر است که در وجود آدم هایی که این هنر را دارند، نهفته است. دولت برود دنبال آدم های پرت و بیراه و آن ها را بنشاند روی صندلی ورزش و صندلی فدراسیون فوتبال اما این صندلی به این ها نمی چسبد و یک لرزشی دارد که این ها را پرت می کند.


مگر در بحران هستیم که دبیر کل فدراسیون سرپرست تیم ملی می شود؟

وی در خصوص حضور نبی در تیم ملی به عنوان سرپرست گفت: اگر یک مملکتی در بحران باشد و نتوانند کسی را پیدا کنند و طرف را موقت بگذارند می گویم مردم به او این وظیفه را داده اند که صندلی سرپرست تیم ملی خالی است و او بنشیند، عیبی هم ندارد اما مگر ما در بحران هستيم که نبي روي نيمکت تيم ملي مي نشيند؟
 


نبي يک تکه چوب است که روي نيمکت تيم ملي نشسته

اعتقاد ندارم که نبی دبیر کل و سرپرستی را بلد است چون این کارها درس دارد، علم دارد و دوره دارد و نمی توانی همینطوری وارد بشوی ما هم بعضی مواقع اشتباه کردیم و یک نفری را سرپرست تیم ملی گذاشتیم که دست چپ و راستش را بلد نیست اما مملکت در بعضی مواقع کسی را ندارد و به این آدم ها مراجعه می کند اما یک زمان هست که آدم داریم شما اگر از آدم های بزرگ مثل جعفر کاشانی خواهش می کردید، در این مقطع نمی آمد کمک کند؟ آنوقت باید دبیر کل فدراسیون را سرپرست تیم ملی بگذاری تا هم آبروی دبیر کل را ببری و هم مردم می فهمند که ایشان يک تکه چوب است که روی نیمکت تیم ملی نشسته است.
 
بازيکنان هم نبي را قبول ندارند/نبي هاي فوتبال بايد بروند 

کی روش که حرف کسی را گوش نمی کند سرپرست باید جامعیت کامل داشته باشد بر امری که وارد می شود بازیکنان تیم ملی نبی را قبول ندارند نبی کجای فوتبال ما بوده من تنها نبی را نمی گویم بلکه نبی ها را در این فوتبال می گویم وقتی فوتبال دست فوتبالی ها باشد، درست می شود مثلاً حسن حبیبی که کاپیتان تیم ملی بود و بارها سرمربی تیم ملی بوده اگر سرپرست تیم ملی باشد حرفش را گوش می کنند اما 90 دقیقه نبی روی نیمکت تیم ملی می نشیند و فقط نگاه می کند چون صندلی به آن ها ارزش داده بنابراین یک مقدار زجرآور است که دبیر کل فدراسیون به عنوان سرپرست روی نیمکت تیم ملی بنشیند اما این فدراسیون کسی را ندارد یعنی فدراسیون احاطه شده به وسیله آیت الهی، حالا آیت الهی در این فوتبال کی بوده؟ کجای فوتبال بوده؟ آدم هایی که کاره ای نبودند، فوتبال مملکت را گرفته اند و الان روزی رسیده که دنبال یک سرپرست برای تیم ملی می گردیم.


در انتخابات فارس تقلب شد و آيت الهي انتخاب شد همانطور که کفاشيان انتخاب شد 

وی در مورد آیت اللهی اضافه کرد: در انتخابات هیات فوتبال فارس تقلب و تخلف شد مدیر کل ورزش استان فارس هم اعلام کرد که در این انتخابات تخلف شده و انتخابات باطل است اما او هم زورش نمی رسد کفاشیان می گوید انتخابات فارس باطل نیست و همانطور که کفاشیان انتخاب شد، آیت الهی هم انتخاب شد. این ها معادله نیستند چون معادله علم می خواهد که آن علم را ندارند.

وزارت ورزش اگر يکروز استاديوم را بگيرد فوتبال را نمي توانيم برگزار کنيم
 
این معادله است وقتی می گویند فدراسیون فوتبال مستقل است و وزارت ورزش دخالت نکند همین می شود اما من می گویم وزارت ورزش بلد نیست چه کار کند چون اگر وزارت یک روز استادیوم را بگیرد این ها نمی توانند بازی برگزار کنند اگر بودجه ها را ندهند تیم ها به هم می خورند یعنی چه که فدراسیون فوتبال مستقل است؟ وقتی وزارت ورزش این کار را می کند، اول به فکر این است که امنیت مملکت به هم نخورد و دوم این که فیفا گفته فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد که درست هم می گویند چون فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی و مستقل است اما یک نهاد غیر دولتی چه طور از امکانات فیزیکی وزارت ورزش استفاده می کند؟ چطور وزارت ورزش از این قدرت استفاده نمی کند و نمی گوید که این کارها را ما انجام می دهیم و همان قدر که شما قدرت دارید ما باید 2 برابر قدرت داشته باشیم 12 سال قبل به غلط فوتبال را حرفه ای اعلام کردید و حالا که حرفه ای هستید، تیم ها بروند استادیوم درست کنند و کار خودتان را خودتان انجام دهید این یعنی استفاده از امکانات دولت و بی محلی به دولت.


کی روش بهتر از ما می داند در فوتبال چه خبر است

وی در مورد حضور کی روش در ایران اظهار داشت: کی روش از نظر من مربی بزرگی نیست و فقط یک آنالیزور است. یک عده جوان در روزنامه ها چون او اسم بزرگی داشته دنبال اسم کی روش هستند و دنبال آن آدمی نیستند که باید روی صندلی تیم ملی ما بنشیند کی روش در مورد شکست لبنان بهانه های مربیان داخلی را آورد که داوری علیه ما بود و زمین خراب بود انگار او هم شبیه ما شده اما کی روش از همه ما بهتر می داند که در فوتبال دنیا چه خبر است چون او در اسپانیا و پرتغال کار کرده و می داند هر کسی که بیرون زمین زرنگ تر است، برنده است.
 
پرتغال با دوز و کلک در جام جهاني برنده شد

کی روش می خواهد چه چیزی را ثابت کند؟ خود پرتغال با دوز و کلک هایی که امروز رو شده در بازی های جام جهانی برنده شده است کی روش می داند در مافیای رئال مادرید چه خبر است، البته معمولاً مربی در این کار دخالت نمی کند و افرادش را می فرستد. اگر کی روش چیزی به بچه های ما یاد داده بود که تیم ملی به این روز نمی افتاد که اساس تیم ملی بازیکنانی باشند که خارج از ایران بازی می کنند همانطور که تاکتیک در زمین حکم فرما است 10 برابر آن خارج از زمین است که چطور تیم را آماده کنیم یعنی کجا اقامت کنیم و چطور برویم و چه کسی همراه تیم برود. دکتر روانپزشک و فیزیوتراپ هم خیلی مهم است در سال 98 وقتی که می خواستیم یک روانپزشک را به سرمربی وقت تیم ملی معرفی کنیم گفت: هنوز ما دیوانه نشده ایم که دکتر بخواهیم اول باید خودمان را روانکاوی کنند.
 
از شجاعي و دژاگه بپرسيد بيرون زمين يعني چه؟

دید مربیان و بازیکنان ما نسبت به بیرون زمین خیلی محدود است از بازیکنانی که خارج از ایران بازی می کنند بازیکنانی مثل شجاعی و دژاگه بپرسید بیرون زمین یعنی چه آن وقت به شما می فهمانند که بیرون زمین ارزشی به مراتب بیشتر از درون زمین دارد درون زمین یک تیم 90 دقیقه بازی می کند حالا می تواند یا نمی تواند اما بیرون زمین 90 دقیقه نیست بلکه ماه ها فرصت دارید که روی تیم کار کنید که ما آن را نداریم.

** در AFC پشت پرده ای ندیدم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص پشت پرده های AFC و نمونه های عینی که دیده است، اظهار داشت: من پشت پرده ای از AFC ندیدم و هر چه دیدم، واقعیت بوده است. پشت پرده ‌AFC این است که هر کشوی در آسیا زحمت می کشد و منافع مملکت خودش را می خواهد آن ها که نمی آیند منافع کشورشان را جلوی من بشکافند همانطور که ما جلوی آن ها نشکافتیم؛ هر کسی زرنگ باشد، منافع مملکتش را حفظ می کند حالا این منافع حفظ کردن هم شرایط دارد یک موقعی هست که AFC شما را می پذیرد و در جلسات راه میدهند و عضو یکی از کمیته های مهم AFC می شود و همه جا می توانی سربکشی اما یک موقعی هست که شما عضو معمولی هستی مثل همین الان فدراسیون ما! تازه اگر شما را با پارتی بیاورند، به سابقه و قدمت شما برمی‌گردد که از فوتبال چی می‌فهمی، وقتی که چیزی نمی فهمی، شما را بگذارند رئیس فیفا، هیچ تاثیری ندارد چون یک کارشناس را میگذارند زیر دستت و همه کارها را می کند و شما فقط ماشین امضا هستی.
 


ما هنوز دنبال سرپرست براي تيم ملي هستيم

در فوتبالی که آسیا دارد، همه کشورها دنبال منافع خودشان هستند شما تایلند، قطر و ازبکستان را همین طوری نگاه نکنید این کشورها نمایندگان خود را به مجامع بین الملل فوتبالی مثل AFC و فیفا می فرستند و در جلسات کشورهای دیگر به عنوان میهمان شرکت می کنند و می بینند که چه خبر است اما امروز در این مملکت هنوز مشکل این را داریم که سرمربی چه کسی باشد و تیم ملی سرپرست ندارد استقلال و پرسپولیس همیشه جنگ آوردن سرمربی داخلی و خارجی دارند این طوری جز اینکه فوتبال ما به قهقرا برود، هیچی عایدمان نمی شود.

عده ای از مطبوعاتی ها مشکلات زیادی به وجود می آورند

وی در مورد نقش مطبوعات و رسانه ها در فوتبال ایران گفت: ما 2 نوع رسانه داریم اکثر آنها کار خودشان را انجام می دهند و آن چیزی که به نظرشان می آید را میگویند که آدم های درست و پاکی هستند و فکرشان را می‌گویند مثلا می گویند کفاشیان بهتر از مصطفوی است اینکه عیبی ندارد فکری که در آن خلاف نباشد عیب نیست و فقط یک ایراد است اما بعضی از روزنامه ها هستند که تعدادشان بسیار کم است و دنبال منافع شخصی خودشان هستند و مشکلات عدیده ای را برای همه کسانی که در فوتبال زحمت می‌کشند به وجود می آورند و در آینده هم به وجود خواهند آورد در رادیو و تلویزیون هم همین طور است و بیهوده به یک نفر گیر می دهند و یا بیهوده یک نفر را می آورند پای تلویزیون و عصبانی اش می کنند.
 


از جان قلعه نوعي چه مي خواهيد؟

چند روز قبل برنامه 90 را می دیدم و دیدم که فردوسی پور به عمد دارد قلعه نوعی را ناراحت می کند و قلعه نوعی هم دارد ناراحت می شود. شما از قلعه نوعی چه می‌خواهید؟ یک مملکت از یک مربی چه می‌خواهد؟ طرفداران می‌خواهند تیم شان قهرمان شود و بازیکنان مرتب و منظم باشند و بیهوده حرف نزنند. قلعه نوعی الان با توجه به آمار موفق ترین مربی این مملکت است و فاصله او با بقیه 60 پله است قلعه نوعی هر جا بوده قهرمان شده است اشکال اين مربي این بوده که خارج از ایران نتوانست نتیجه بگیرد اما عدم نتیجه گیری در مسابقات بین المللی آنقدرها هم تقصیر قلعه نوعی نیست چون همانقدری که ما در این کشور کار میکنیم، خارج از ایران نتیجه میگیریم اما 100 هزار تا گرفتاری برای قلعه نوعی و امثال او ایجاد می کنیم.
 


ريشه ابراهيم زاده را در ذوب آهن زدند

یک روزی فیروز کریمی با پاس تهران قهرمان آسیا شد و یک روزی هم استقلال و پرسپولیس قهرمان آسیا شدند و همه این اتفاقات زمان من افتاد اما در آن مقطع همه مملکت در اختیارشان بود و همه همکاری می‌کردند امروز برای اینکه استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان و صبای قم در آسیا موفق شدند ما چقدر به عنوان اهالی فوتبال این مملکت به آنها کمک می کنیم من همین الان می گویم هر کسی از من هر نظری و هر کمکی بخواهد در خدمتش هستم اما کسی از ما چیزی نمی خواهد چون حتما ً خودشان از ما خیلی وارد تر هستند و بیشتر بلدند اما واقعاً چقدر به این تیم ها کمک کرده ایم که اگر ابراهیم زاده در آسیا دوم شد، سال بعدش موفق تر شود. در خود باشگاه ذوب آهن ریشه او را زدند چون اول بودجه اش را قطع کردند و بعدش هم داستانهایی را به وجود آورند که جدا شود و امروز بی سر و صدا کار می کند و خوب هم کار می‌کند. ابراهیم زاده آدم با اخلاق، محترم و شرافتمندی است اما خود باشگاه ذوب آ‌هن او را از بین برد و گرنه ممکن بود بماند موفقیت هایی به دست آورد در یک مملکت در یک استان و در یک شهر دو تیم هست که به سپاهان آنقدر پول میدهند اما به ذوب آهن هیچی نمی دهند کجای دنیا این طوری است به نظر من مطبوعات و رسانه ها باید به این مسائل بپردازند.

*قلعه نوعی چوب مرا می خورد

وی ادامه داد: اگر مربیان ما در مسابقات بین المللی در یک دوره موفق و در یک دوره ناموفق هستند بستگی دارد که ما به عنوان مردم این مملکت چقدر به آنها کمک کرده ایم. به قلعه نویی در جام ملت های آسیا کمک نشد و در کاسه اش هم گذاشتند، بد هم در کاسه اش گذاشتند.

امیر قلعه نوعی چوب من را دارد می خورد، چوب اختلاف من و گروه صفائي را می‌خورد من اختلافی با آنها نداشتم آنا بروند در سیاست هر کاری می خواهد، بکند اما در فوتبال کاری نمی تواند بکند ما یعنی فوتبال بی عرضه است که می پذیرد آدم هایی که این کاره نیستند در فوتبال حاضر شوند.



به رویانیان 100 برابر من در پرسپولیس پول داده اند
ليدر ها را تطميع کردند به ما حمله کنند
 
وی در مورد شرایط حال حاضر پرسپولیس و مقایسه آن با دوران حضور خودش در باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: من الان در پرسپولیس نیستم و نمی‌توانم انتقاد کنم اما یک موضوعی را میگویم کافی است مراجعه کنید به بودجه ما در آن زمان، سازمان تربیت بدنی در آن مقطع هیچ بودجه ای در اختیار من نگذاشت و قرارداد بازیکنان را هم خودش به بازیکنان می‌داد. یک آدمی آمد به پرسپولیس در آن مقطع کمک کرده و بعد هم آن کمکی که کرده بود را گرفت کل بودجه ما در آن زمان برای پرسپولیس 6 میلیارد تومان بود و تیم ما تا دور برگشت با اختلاف گل دوم یا سوم بود ما مساوی می کردیم اما لیدرهایی که معلوم شد تطمیع شده اند به ما حمله می کردند یکی از آدم ها پول داده بود، نمی خواهم اسم بیاورم و ممکن است نیت او خیرخواهانه بوده اما آنهایی که این کار را کردند نیت خیرخواهانه نداشتند به خصوص لیدرهای زمان ما حالا در این شرایط ما چکار باید بکنیم؟ یک مدیرعامل من بودم و یک مدیرعامل هم رویانیان، شما ببینید به من چی دادند؟ اگر رویانیان 100 برابر من پول نگرفته بود، مرا محاکمه کنید نه فقط من، به انصاری فرد چی دادند؟
 
اين صندلي متعلق به رويانيان نيست
 
 آن روزی که آمدم، گفتم پرسپولیس می سازم که چند دوره قهرمان شود، سعی کردم بهترین بازیکنان را جذب کنیم و بازیکنانی که در تیم های خودشان خوب بودند را گرفتیم اما بعد از 7 ماه به آنها گفتم که کارآیی خوبی نشان ندادید حالا یا نوع تمرینات بچه ها بد بود که من همین جا میگویم قطبی اصلا مربی نبود قطبی را به ما قبولاندند تمرین قطبی خوب نبود و به او گفتم که من با مربیان خارجی زیادی کار کرده ام اما قطبی روی یک حرکت مستمر کار میکرد و به ثمر نمی‌رسید پیروانی هم آمد و تیم کار کرده قطبی را تحویل گرفت و موفق نبود الان رویانیان مربی و بازیکنان زیادی گرفته و خرجهای جانبی خیلی زیادی داشته و هزینه بسیار زیادی کرده است.
البته خوشحالم یک نفرآمده که این همه پول می‌تواند بیاورد اما به ما پول نمی‌دادند و به هر جهت به ایشان می دهند اما نتیجه نمیگیرد چون این صندلی، صندلی رویانیان نیست این بازیکنان که تمکین میکنند به خاطر مسائلی هست که رویانیان برای آنها آماده کرده اما نتیجه کلی خوب نیست.
 
در پرسپوليس نمی دانند از بازیکنان چطور استفاده کنند

وی تصریح کرد: رویانیان گفته خرید بازیکنان میلیاردی اشتباه او در پرسپولیس بوده است، عدم آگاهی از فوتبال باعث شده رویانیان چنین کاری کند اما بازیکنان خوبی آورده مثلا کریم انصاری فرد کجایش ایراد دارد؟ از او بلد نیستند کار بکشند باید بروند تیم سایپا و با مربی او صحبت کنند که چکار می کردی انصاری فرد در سایپا خوب بود اما در پرسپولیس این طوری است محمد نوری و کریم انصاری فرد حق مسلم شان بود که برای تیم ملی انتخاب شوند اما این ها آمدند و افکار معامله گرانه داشتند و گفتند حالا که رحمتی از استقلال در تیم ملی نیست، این گونه انتخاب کنیم این ها آدم های واقعی تیم ملی ما نیستند، از نوری و انصاری فرد چه چیزی کم می بینید؟ انصاری فرد ساخته شده برای نوک حمله اما او را دعوت نمی کنند.



خودتان بگویید چه کسی به درد ورزش می خورد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال پاسخ به این سوال که تجربه افرادی مثل شما چقدر می تواند به فوتبال ما کمک کند،‌اظهار داشت: وقتی با من صحبت می کنید، تفاوت ها را در مغز خودتان احساس می کنید و می بینید که من به درد این کار می خورم یا سعید لو یا آدم های دیگری که بودند و کار کردند و تیم ملی را به جام جهانی بردند و به درد این کار می خورند یا کفاشیان؟
علی آبادی به درد ورزش می خورد یا هاشمی طبا؟ خودتان بگویید چه کسانی به درد این ورزش می خورند تا زمانی که آدم های هر کاری سر آن کار نباشند، کار درست نمی شود وقتی کارهای بزرگ را دست آدم های کوچک و کارهای کوچک را دست آدم های بزرگ می دهند، می شودورزش ما که کاملا صفر شده ایم .
 
به جاي اينکه از رئيس خواهش کنند بيايد، خودشان تمنا مي کنند و با لابي رئيس مي شوند

وی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی فوتبال ما چیست؟ گفت: مشکل اصلی فوتبال ما دو چیز است یکی قبل از تشکیل اساسنامه و یکی بعد از آن، قبل از اساسنامه سازمان تربیت بدنی با مشورت آدم های مختلف یک نفر را می گذاشتند تا ریاست فدراسیون را برعهده داشته باشد فدراسیون هم می دانست که باید پاسخگو باشد و همین پاسخگویی یک مقدار از مشکلات را حل می کرد بعد هم اساسنامه را درست کردند وهر کسی را خواستند، آوردند و رئیس فدراسیون فوتبال گذاشتند و حالا فدراسیون هر کی هر کی شده و اگر امروز کفاشیان نباشد، یکی از همان اعضای رئیسه می آید و رئیس می شود قول می دهم یکی از آنهایی که هستند لابی می کند آنها که الان در فدراسیون هستند خوب هم لابی می کنند اعتقادم همیشه این بوده که اعضا باید بیایند و از رئیس خواهش کنند که رئیس بشود نه اینکه رئیس برود التماس کند که به من رای بدهید لابی های فوتبال ما الان این طوری شده که یک نفر دنبال آدم ها می افتد و رای جمع می کنند البته طرف نه تنها خودش بلکه عواملش هم هستند که لابی می کنند چون این ها همه جا آدم دارند یکی با پول با مسافرت وی یکی با پست رای می دهد گرفتاری فوتبال ما این است که دنبال لابی می روند و آدم خودشان را می گذارند و وقتی لابی می کنند به رئیس می گویند که دیگر تو نیستی چون ما تو را گذاشته ایم و از همین جا بدبختی فوتبال ما شروع می شود اینکه به رئیس می گویند ما هستیم یعنی 80 نفر هستیم و رئیس اول باید این 80 نفر را راضی کند و بعد ملت و مردم را و تا بخواهد 80 نفر را راضی کند، دیگر نمی رسد بقیه را راضی کند و در نهایت همین فوتبال می شود که دوران کفاشیان اتفاق می افتد کفاشیان این کار را بلد نیست و زودتر برود، به نفع خودش است آدم هایی که اطرافش هستند هم بلد نیستند اساسنامه می گوید اگر رئیس برود، معاونش باید جای او را بگیرد و کار بدتر می شود این مجمع به طور کلی باید جای خودش را به یک مجمع فوتبالی بدهد.

مي گويند مجمع فوتبال اما فوتبالي نيستند

وی افزود: کدام مجمعی را شما می بینید که رئیس فدراسیون انتخاب می کند اما اسمی از دادکان ، ناصر نو آموز، جعفر کاشانی، حسین کلانی و همایون بهزادی در آن نیست کدام مجمع را می توانید انتخاب کنید که آدم های فوتبالی مثل ما نباشند می گویند مجمع فدراسیون فوتبال، وقتی اسم فوتبال هست یعنی فوتبالی ها اما یک نفر فوتبالی در این مجمع پیدا کن.

عابدینی به چه دردی می خورد؟عابديني يک زماني عابديني بود


وی افزود: امیر عابدینی در این مجمع فوتبالی بوده اما به چه درد می خورد؟ عابدینی هر طرف که باد بیاید؟ دنبالش می رود، این آدم فوتبالی به چه دردی می خورد؟ امیر عابدینی وقتی امیر عابدینی بود که روی اهدافش ایستادو وقتی رئیس فدراسیون بود، به معاون سازمان تربیت بدنی محل نگذاشت اما امروز در انتخابات مجمع مدافع کفاشیان بوده است از او یک سوال دارم که به چه جهت از کفاشیان دفاع کردی؟ حالا یک داستانهای دیگری هست که دنبال برکناری کفاشیان است آقای عابدینی! تو داری با کفاشیان دوستی می کنی و دیگر نمی توانی خانه ای بنا کنی که فوتبالی ها در آن باشند

عابدینی امروز می خواهد منافع باشگاهش را حفظ کند اما منافع را چه کسی حفظ می کند؟ رئیس فدراسیون دبیر کل و رئیس سازمان لیگ، این ها الان بهترین آدم ها هستند یک روز هم ما بهترین آدم برای عابدینی بودیم اما الان دو سال است که یک تلفن به ما نزده؟ نمی خواهم که بزند چون کاری با ایشان ندارم و صحبت های ایشان همیشه شامل حال ما شده است اما این طوری نیست که عابدینی بگوید فلانی خوب است و صد درصد خوب باشد.

عابدینی بازیکن تیم ملی بوده و یک روزی در این مملکت استاندار بوده و وقتی حرف می زند، از نا حق در فوتبال دفاع می کند کفاشیان کارشناس بسیار خوب بانک است اما در فوتبال چیزی سرش نمی شود که عابدینی از این ناحق در فوتبال دفاع می کند حالا بگویند که کفاشیان قائم مقام سازمان بوده، علی آبادی هم رئیس کمیته ملی المپیک است اما چیزی از ورزش سرش می شود؟ آنجا افشار زاده که عصاره ورزش است به درد می خورد سعید لو را ببینید، او به عنوان رئیس سازمان و معاون رئیس جمهور می رود و afc شرکت می کند و از کشور مالدیو که 70 کیلومتر وسعت دارد، شکست می خورد آنوقت ما 19 گل به همین مالدیو زدیم


چرا کسی از سعید لو توضیح نخواست

وی در ادامه گفت: آقای سعید لو، شما چرا می روی آبروی مملکت را می بری؟ یکی هم نیست که از ایشان توضیح بخواهد که این کار غلط چه بود که شما کردی؟ سعید لو یک مدت رئیس سازمان تربیت بدنی بود و هر کاری که دوست داشت کرد و رفت که رفت اما چرا کسی از او توضیح نخواست؟

آلمان ،هلند،برزيل بکن بائر کرايف و پله را حفظ کردند،فيفا قدر دايي را دانست اما ما ندانستيم


وی در پاسخ به این سوال که آیا علی دایی با قبول هدایت تیم ملی در فوتبال ملی ما سوخت، گفت: سعی می کنم درباره دایی صحبت نکنم یک موقعی صحبت می کنی و می گویی این آدم خیز مرا می خواهد و به نیت خوب می گیری اما یک زمانی فکرت این طوری نیست و فکر می کند ما دشمنش هستیم من دشمن علی دایی نیستم، شاید هم با او دوستی ندارم اما دشمنش نیستم چون یکی از اولین مهره هایی که باعث شد به جام جهانی بردیم، علی دایی است احساس می کنم طوری باید صحبت کنم که هم حق را گفته باشم و هم دایی ناراحت نشود دایی زحمت کشیده و تمام وجودش را برای فوتبال داده است من در مورد کاراکتر دایی صحبت می کنم او برای فوتبال زحمت کشیده اما او را بد به تیم ملی آوردند در شخصیت دایی نبود که این طوری او را بیاورند و فقط می تواهنم بگویم به علی دایی نامردی کردند در ورزش یک مردی و یک نامردی است ما یک مهره ای که می توانستیم خیلی بیشتر از این ها از او استفاده کنیم، الان باید در راه آهن باشد در پرسپولیس هم توی کار دایی گذاشتند حالا راه آهنی ها فوتبالی هستند و این کار را نمی کنند اما دایی آدمی نبود که به راحتی او را از دست بدهیم مگر آلمان بکن بائر ، هلند یوهان کرایف و برزیل پله را به راحتی از دست داد که ما دایی را به راحتی از دست بدهیم دایی هم برای آسیا یکی از آنهاست،‌ممکن است در سطح دنیا یکی از آنها نباشد اما آقای گل فوتبال دنیاست می توانستیم از علی دایی خیلی بالاتر از این استفاده کنیم فیفا فهمید و دایی را عضو کمیته فنی اش کرد اما ما نفهمیدیم.


دایی به afc برود مثل سعید لو او را بر می گردانند/چرا بايد نکونام نماينده بازيکنان باشد؟


وی افزود: دایی اعلام کرد که اگر برای ریاست afc کاندید شود نیاز به یک عزم ملی دارم این طوری نیست که امروز بگوییم دایی برود رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود و فردا او رئیس afc شود اگر دایی همین طوری برود afc مثل سعید لو او را بر می گردانند ممکن است عزت و احترامش خیلی بیشتر باشد اما پایان کارش همان است چون به جایی می رود که 5 تا رقیب دارد و همه آنها با پول بن همام کار می کنند هر کسی می خواهد رئیس بشود باید حمایت بن همام را داشته باشد یعنی همان کسی که به خاطر تخلف مالی او را از afc کنار گذاشته اند قطر چطوری میزبانی جام جهانی را گرفت؟ با پولهایی که بن همان به این و آن داد و آمدند صدایش را بخوابانند که با سپ بلاتر در افتاد و بلاتر تو کارش گذاشت و از afc کنارش گذاشتند بن همام فکر کرد کسی شده و با بلاتر در افتاد
علی دایی اگر می خواهد رئیس afc شود، باید از کشور خودمان شروع کند یعنی باید در این مملکت آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند برود در آسیا حرف مملکتش را بزند علی دایی اگر بخواهد رئیس AFC شود اولین کسانی که تو کارش می گذارند از داخل مملکت خودمان هستند که این آقا به چه دردی می خورد و می گویند این آقا فوتبالیست خوبی بوده اما مدیر که نبود و مدیریت بلد نیست همین کسانی که به دایی حسادت می کنند و نمی توانند او را ببینند چنین حرف هایی می زنند پس اول باید جایگاه دایی را در مملکت خودمان محکم کنیم، دایی در ایران مدیریت نمی کند چون با کسانی که الان مسئولیت دارند کار نمی کند، باید کسانی باشند مثل خود دایی تا با آنها کار کند چه طور می شود که دایی در مجمع فدراسیون فوتبال نباید باشد؟ چه طور نماینده بازیکنان باید نکونام باشد و شخص دیگری نباشد همه اینها حساب شده می گذارند و هر کس که می آید باید به کسی رأی بدهد که آنها می خواهند آنها کفاشیان را می خواهند اما اصلاً زبان علی دایی سرشان نمی شود دایی برود به کفاشیان، نبی و آیت اللهی چه بگوید؟ بنابراین اول باید یک فدراسیون مردمی داشته باشیم.

هاشمیان را دبیرکل فدراسیون فوتبال بگذارید

وی ادامه داد: همیشه گفته ام یک آدمی مثل وحید هاشمیان به خاطر اخلاق، منش، فوتبال و فرهنگ بسیار خوبی که دارد کمیاب است و ممکن است 3-4 تا از آنها داشته باشیم که دایی هم یکی از همان ها است بروید از هاشمیان خواهش کنید که دوره کوتاه مدت مدیریتی ببیند و او را دبیرکل فدراسیون فوتبال بگذارید او که زبان انگلیسی را کامل بلد است و انگلیس هم می داند و محبوبیت جهانی دارد و همه جا هم او را می شناسند در مورد دایی هم همین را می گویم دایی را باید به فدراسیون فوتبال ببرند و از کارهای پائین تر شروع کند تا رئیس فدراسیون شود و مردم هضم می کنند و یک کاندید قوی در AFC می شود بعد هم برای رئیس AFC شدن لابی های متعدد لازم است این لابی که دایی برای AFC می کند فرق دارد با لابی که آیت الهی برای رئیس شدن آقای کفاشیان می کند و لابی دایی واقعی است آدمی که فوتبالی است و زحمت کشیده و باید حمایت شود هاشمیان هم همینطور است و همه چیز دارد و باید کار را دست آنها بدهند فوتبال باید دست هاشمیان ها بیفتد و به آنها دور بدهند شما مهدی کیا، دایی و هاشمیان را در یک کفه ترازو بگذارید و طرف دیگر هم نبی، آیت اللهی و کفاشیان را بگذارید و خود مردم قضاوت کنند واقعاً چه زمانی می خواهیم از آنها استفاده کنیم؟ چه زمانی می خواهیم مجمع فوتبالی که از دل آن دایی، مهدوی کیا و هاشمیان در بیایند، داشته باشیم.


برچسب ها: رویانیان ، خاتمی ، مصطفوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار