شرح برخی اخبار لحظه‌به‌لحظه سایر رسانه‌ها از حرکت کوبنده ملت ایران در یوم‌الله 22 بهمن 91.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، برخی اخبار سایر رسانه‌ها از حرکت کوبنده ملت ایران در یوم الله 22 بهمن 91 به‌شرح ذیل است:

اجرای حرکات نمایشی با توپ فوتبال برای راهپیمایان تهرانی
خبرگزاری فارس: دو جوان به اجرای حرکات نمایشی برای راهپیمایان تهرانی به نمایش پرداختند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار و حمل پلاکاردهای مختلف از ساعات اولیه صبح امروز در حال حرکت به سمت میدان آزادی تهران هستند.


در طول مسیر راهپیمایی امروز برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف اعم از پیرو جوان، زن و مرد در نظر گرفته شده است.

حوالی خیابان فلسطین دو جوان با اجرای حرکات نمایشی توسط توپ فوتبال و روپایی زدن در حال اجرای نمایش برای راهپیمایان تهرانی هستند.

حمایت قاطع مردم از فرمایشات رهبری با پلاکاردهای «من انقلابی‌ام»
خبرگزاری فارس:برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند من دیپلمات نیستم یک انقلابی‌ام نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی که با حضور میلیونی مردم از ساعتی قبل در خیابان‌های تهران آغاز شده است با صحنه‌های بی‌نظیری از ولایت‌مداری مردم همراه بود.


برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند من دیپلمات نیستم یک انقلابی‌ام نشان دادند.

مردم با توجه به وقایع اخیر یکشنبه مجلس و رفتارهای برخی مسئولان شعار «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است» اعتراض خود را به رفتار برخی از مسئولان ابراز داشتند.

بر پایه این خبر مردم انقلابی تهران به یاد شهدای هسته‌ای خود ماکت‌های این چهار شهید هسته‌ای را به همراه داشته و تأکید کردند که ما با وجود تحریم‌ها و فشارها تا آخر ایستاده‌ایم.

استقبال مردم از سردار سلیمانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن 
خبرگزاری آنا: سردار قاسم سلیمانی به خیل عظیم راهپیمان حاضر در مراسم سی وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پیوست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تقاطع چهار راه ولیعصر به خیل عظیم مردم شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن پیوست و در هنگام حضور مورد استقبال مردم قرار گرفت.

حضور 20 اندیشمند اروپایی و آمریکایی در غرفه پلاکاردنویسی بسیج دانشجویی
مشرق: غرفه پلاکاردنویسی قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی مردم می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در غرفه بر روی پلاکاردهای موجود متونی را که می‌خواهند بنویسند و به این وسیله پیام خود را به صورتی رساتر منتقل کنند و صدای خود را به وسیله رسانه‌های جمعی به گوش جهانیان برسانند.

همچنین در این غرفه که با شعار «ای خون‌بهای شهیدان، پاس می‌دارمت زجان» برگزار شده برنامه حضور اندیشمندان اروپایی و امریکایی منتقد جهان غرب برگزار خواهد شد. حدود 20 تن از اندیشمندان بین المللی منتقد جهان غرب در این غرفه حضور پیدا خواهند کرد و به سخنرانی و گفت‌وگو با مردم خواهند پرداخت.

براساس این گزارش، در این غرفه فهرستی از شعارهای جدید مناسب برای وضعیت کنونی ایران و جهان که توسط قرارگاه شهید باقری برای این راهپیمایی با درخواست از شعرای انقلابی برای سروده شده به همراه بعضی محتواهای فرهنگی دیگر در اختیار مردم انقلابی حاضر در این راهپیمایی قرار خواهد گرفت.

همچنین مسابقه فراخوان مستندات مردمی از راهپیمایی 22 بهمن ماه توسط این قرارگاه برگزار شده است و مردم انقلابی می‌توانند فیلم‌های کوتاه و عکس‌های خود از این راهپیمایی شکوهمند را به نشانی Setad@q-b.ir ارسال کنند. آثار برگزیده در اختیار رسانه‌های جمعی قرار خواهد گرفت تا بازتاب مناسبی از این واقعه عظیم مردمی در رسانه‌های داخلی و خارجی صورت پذیرد.

ابرقدرتی به نام ساندیس
تهران - راهپمایان 22 بهمن در حالی از میدان منیریه به سمت میدان آزادی در حرکت هستند که بر روی یکی از خودروهای راهپیمایی طرحی به شکل ساندیس ساخته شده و بر روی آن شعاری با عنوان ˈابرقدرتی به نام ساندیسˈ نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح که نقاشی از یک سیب بر روی آن طراحی شده، عباراتی همچون ˈمعجون ناشناختهˈ ، ˈچه می کنه این ساندیسˈ، ˈمافوق همه قدرت هاˈ و ˈساخت ایرانˈ نوشته شده است.

براساس این گزارش بر روی این ساندیس موشکی به سوی دشمن هدف گذاری شده و بر روی آن نوشته شده ˈanti usaˈ است.

با توجه به حضور پرشور و همیشگی مردم ایران در راهپیمایی های 22 بهمن هر سال، بلندگوهای تبلیغی دشمن و ماهواره های مخالف نظام همواره تلاش می کنند علت حضور میلیونی مردم را دریافت کیک و ساندیس اعلام کنند.

همچنین در طرحی دیگر تانکی سیاه که از لوله آن یک دست به نشانه پیشنهاد مذاکره بیرون آمده توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده است.

رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار با کادر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران را مغایر با تهدیدات و فشارهای این دولت دانست و هرگونه مذاکره با آنها را رد کردند.

استقرار 30 چادر سالمندان و 820 امداگر در طول مسیر راهپیمایی
خبرگزاری فارس: جمعیت هلال احمر استان تهران همزمان با راهپیمایی 22 بهمن 30 چادر مخصوص سالمندان برای استراحت سالمندان،30 پایگاه هلال احمر و 820 امدادگر را در طول مسیر راهپیمایی مستقر کرده است.

Tweet 
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعیت هلال احمر استان تهران در روز 22 بهمن‌ماه پوشش عملیاتی تمامی مسیرهای راهپیمایی را برعهده دارد.

براساس این گزارش، در یوم الله 22 بهمن‌ماه امسال 30 پایگاه هلال احمر و 820 امدادگر و نجات گر از سوی این نهاد در مسیرهای ولیعصر تا آزادی، صادقیه تا آزادی و میدان فتح تا میدان آزادی مستقر هستند.

همچنین در مسیر راهپیمایان 30 چادر مخصوص سالمندان مستقر شده است تا سالمندانی که در راهپیمایی حضور دارند و پس از طی مسافتی خسته شده‌اند، در این چادرها اسکان یابند.

براساس این گزارش، 35 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتور آمبولانس نیز در مسیر راهپیمایی در معابر مستقر شده است.

در گفتگو با مهر مطرح شد؛
خزاعی: دیپلمات‌های غربی خیلی جدی راهپیمایی 22 بهمن را دنبال می کنند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک درباره 22 بهمن و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مناقشات داخلی ، انسجام و وحدت در مذاکرات ایران با طرف های خارجی بسیار تأثیرگذار است.
محمدخزاعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه نماد وحدت و انسجام راهپیمایی 22 بهمن است ، اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن به شدت بر روابط تأثیرگذار است و غربی ها خیلی جدی این روز و راهپیمایی بزرگ به ویژه در تهران را دنبال می کنند.

خزاعی تأکید کرد: غربی ها در رسانه ها این رصد را به صورت علنی اعلام نمی کنند ، اما تعداد مردم و نحوه حضور مردم برایشان بسیار اهمیت دارد و بر محاسبات سیاسی و دیپلماتیک تأثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه نحوه مواجهه با ایران قبل و بعد از 22 بهمن کاملا متفاوت است،تصریح کرد: این میزان آنقدر اهمیت دارد که من اگر در این ایام در ایران باشم ؛ در هرکجای کشور که حضور داشته باشم صبح روز 22 بهمن به همراه خانواده خود را به تهران می رسانیم تا در راهپیمایی شرکت کنیم .

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: به عنوان یک دیپلمات می دانم که افزوده شدن حتی دو نفر به جمعیت راهپیمایان تا چه اندازه تأثیرگذار است.

وی در پایان تأکید کرد: زمانی که مناقشات داخلی افزایش پیدا می کند دست دیپلمات ها در مذاکرات بسته و کارشان سخت می شود و در ضمن این مناقشات دستاویزی برای سوءاستفاده طرف های مقابل می شود.

سفیر ایران در سازمان ملل وحدت در کشور را بسیار با اهمیت دانست و گفت: هرگونه اختلاف در کشور سمی مهلک به شمار می رود.

حضور 6700 امدادگر و پرواز 17 بالگرد در راهپیمایی 22بهمن

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از برپایی 407 پایگاه موقت و حضور 6700 امدادگر در مراسم راهپیمایی 22 بهمن خبر داد.


محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح اقدامات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در یوم‌الله 22 بهمن، گفت: پوشش امدادی راهپیمایی 22 بهمن در تمامی شهرهای کشور به جمعیت هلال‌احمر سپرده شد.

وی با بیان اینکه 6700 امدادگر وظیفه پوشش امدادی راهپیمایی 22 بهمن را در سراسر کشور بر عهده دارند، گفت: 800 خودرو شامل آمبولانس، خودروی نجات و عملیاتی در این روز به کار گرفته می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به استقرار 200 موتور و موتورآمبولانس در مراسم راهپیمایی امروز، گفت: 17 بالگرد در 12 پایگاه کشور نیز برای پوشش امدادی به پرواز درخواهند آمد.

مظفر با اشاره به برپایی 407 پایگاه موقت در مسیر راهپیمایان، گفت: امدادگران در این پایگاه‌های موقت به ارائه خدمات امدادی و درمانی و همچنین توزیع اقلام فرهنگی به راهپیمایان اقدام می‌کنند.

کاروان های پیاده روی اربعین حسینی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند
کاروان‌ها و هیات‌های مذهبی که هر ساله در ایام اربعین حسینی با پای پیاده به زیارت کربلای حسینی می روند امسال به صورت دسته جمعی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب حضور یافته اند.
به گزارش خبرنگار مهر، کاروان های دانشجویی-مردمی پیاده روی اربعین حسینی با محوریت حجت الاسلام علیرضا پناهیان در ابتکاری جالب توجه اقدام به احیای کاروان های مذهبی خود در سالگرد پیروزی انقلاب کرده و طبق اعلام قبلی از ساعت 9 صبح با تجمع در میدان امام حسین(ع) تهران در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته اند.

کاروان های پیاده روی اربعین از دقایقی قبل حرکت خود را از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان آزادی آغاز کرده و قرار است این مسیر 9 کیلومتری را به صورت دسته جمعی طی کنند.

حجت الاسلام پناهیان از کلیه حاضرین در پیاده روی اربعین حسینی(ع) که  حال و هوای آن را لمس کرده اند،  دعوت کرده بود تا در راهپیمایی 22 بهمن امسال حرکتی متحد و همزمان داشته باشند.

وی در یکی از جلسات مذهبی تهران  گفت: برای شرکت پرشور و منسجم تر در راهپیمایی امسال، به همه افرادی که در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند این پیام را برسانید که ساعت 9 صبح در میدان امام حسین حضور یابند.

پناهیان در بخشی دیگر از سخنرانی خود، ضمن یادآوری زیبایی های پیاده روی اربعین، به سخنی از امام راحل نیز اشاره نمودند که "انقلاب اسلامی ایران، ثمره روضه های حضرت اباعبدالله علیه السلام می باشد".

پخش تمثال شهدای هسته‌یی در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن

تراکت، بروشور، پرچم و تمثال شهدای هسته‌یی ایران در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن توسط نهادها و گروه‌های اجتماعی، سیاسی و مدنی پخش شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،تمثال شهدای هسته‌یی (شهید مصطفی احمدی‌روشن، داریوش رضایی‌نژاد، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری) از جمله اقداماتی است که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در میان مردم پخش می‌شود.

نوجوانان و جوانان بیشترین استقبال را از در دست گرفتن این تمثال که می‌توان آن را روبروی صورت گرفت، داشتند.

اجرای مارش نظامی درحاشیه راهپیمایی/بیش از 1800خبرنگار ایرانی و خارجی درجشن تهران

گروه مارش دانشجویی افسری دانشگاه امام حسین (ع) از دقایق اولیه صبح امروز در خیابان آزادی تقاطع یادگار امام با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران به سهم خود بر شور جشن انقلاب در تهران افزوده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، از خیابان آزادی تهران این خیابان از ساعات ابتدایی صبح و پیش از آغاز رسمی زمان راهپیمایی میزبان خانواده های تهرانی است که به سمت میدان آزادی تهران و محل برگزاری مراسم 22 بهمن در حرکتند.

ایستگاههای مختلف از جمله ایستگاههای مختلف شهرداری و آموزش و پرورش مناطق مختلف در مسیر راهپیمایان با اجرای برنامه های موسیقی و غیره در شادی مردم سهیم شده اند.

همچنین در بخش های مختلفی از خیابان، صندوق هایی که مختص کمک به زلزله زدگان آذربایجان است به چشم می خورد.

مردم بنرهای مختلفی را در دست گرفته اند که در آنها درج شده است تا آخر ایستاده ایم و لبیک یا خامنه ای.

همچنین در مسیر خیابان آزادی گروهی با ماسک های اوباما رئیس جمهور آمریکا و ملکه انگلیس و وزرای خارجه آمریکا اعتراض خود را نسبت به اقدامات غرب و آمریکا نشان می دهند.

بیش از 220 خبرنگار خارجی و 1600 خبرنگار داخلی- عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری در تهران پوشش خبری مراسم را بر عهده دارند.

حضور خانواده معزز شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان به ویژه شهدای عرصه علم و فناوری، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی است .

* نسیم: حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه لحظاتی پیش همراه با مردم در راهپیمایی حاضر شد/ عده‌ای از دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان 'نمرده‌ایم که خون دل بخورید، خیالتان تخت باشد آقا' در راهپیمایی شرکت کردند 

8:30 - اقشار مختلف مردم با توجه به شروع راهپیمایی از ساعت 9 صبح، هم اکنون در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی حاضر شده‌اند/ 'غرفه پلاکارد نویسی' قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی کشور در ابتدای خیابان وصال دایر شده است

9:00 - مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از لحظاتی پیش با حضور مردم در سراسر کشور آغاز شد

9:10 - در میدان انقلاب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و پارچه نوشته هایی با مضمون تا آخر ایستاده ایم، در حال توزیع میان شهروندان تهرانی است

9:15 - وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی غرفه‌هایی فرهنگی را در تقاطع آزادی - بهبودی دایر کردند

9:30 - عده ای از دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی در تقاطع یادگار امام آزادی با عنوان "نمرده‌ایم که خون دل بخورید، خیالتان تخت باشد آقا" در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند

9:35 - غرفه عشایر با اجرای سرودهای انقلابی، گروه سمفونی نیروی انتظامی، گروه سرود 374 نفری دانش آموزی، غرفه وزارت امور اقتصاد دارایی، سازمان امور مالیاتی، سازمان خصوصی سازی، گمرک و بانک ملی و صنعت در حال اجرای برنامه در تقاطع یادگار امام و آزادی در حال اجرای برنامه های خود هستند

9:40 - حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه لحظاتی پیش همراه با مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن حاضر شد

9:41 - در بخش های مختلفی از خیابان، صندوق هایی که مختص کمک به زلزله زدگان آذربایجان است به چشم می خورد

9:42- بیش از 220 خبرنگار خارجی و 1600 خبرنگار داخلی- عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری در تهران پوشش خبری مراسم را بر عهده دارند

9:42- ماکت جنگنده ایرانی "قاهر 313" در میدان آزادی برای مردم به نمایش گذاشته شده است

9:45 - خبرگزاری "شین‌هوآ" در گزارشی با اشاره به فراخوان شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی در ایران برای شرکت در راهپیمایی نوشت: انقلاب سال 1979، به سقوط رژیم شاه که مورد حمایت آمریکا بود، منجر شد

استقرار ماکت "قاهر 313" و "ماهواره کاوشگر" در میدان آزادی
استقرار ماکت هواپیمای شکاری (قاهر 313) و ماکت ماهواره کاوشگر (پیشگام) در میدان آزادی، از اقدامات ویژه مراسم امسال است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ استقرار ماکت هواپیمای شکاری (قاهر 313) و ماکت ماهواره کاوشگر(پیشگام) که چند روز قبل برای ایران افتخاری دیگر را ثبت کردند در میدان آزادی، از اقدامات ویژه مراسم امسال خواهد بود.

همچنین؛ سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی همراه با نمایش جلوه‌های ویژه، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن 1391 ازجمله برنامه‌های امروز در میدان آزادی است.
سخنران مراسم، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران است و همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از اتمام مراسم انجام می‌شود.

برگزاری کنسرت بزرگ سمفونی انقلاب
کنسرت بزرگ سمفونی انقلاب، در ضلع شمالی میدان انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، کنسرت بزرگ سمفونی انقلاب، در ضلع شمالی میدان انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

این کنسرت، با تلاش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

همچنین در میدان انقلاب پرچم‌های سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران و پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون: "تا آخر ایستاده‌ایم" در حال توزیع میان شهروندان تهرانی است.
 

ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی در مسیر راهپیمایی
خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز رسمی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، سازمان میراث فرهنگی، ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی و اجرای نمایش‌های آیینی را در مسیر راهپیمایان برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به‌مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سازمان میراث فرهنگی ویژه‌برنامه‌هایی از قبیل:  ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی، اجرای نمایش‌های آیینی، غرفه پذیرایی از راهپیمایان، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و غرفه جاذبه‌های گردشگری ایران را در مسیر راهپیمایی اجرا کرده است.

بر اساس این خبر با مشارکت شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ویژه‌برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی از این شبکه به‌صورت مستقیم پخش می‌شود.

همچنین برگزاری ایستگاه بزرگ ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ از سوی سازمان میراث فرهنگی، یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های این سازمان است که در این ایستگاه مهمترین برنامه‌های فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور در حال ارائه است.

بر اساس این گزارش در ایستگاه نقاشی، کودکان نمادهای انقلاب اسلامی و دهه فجر را به‌تصویر می‌کشند و به تعدادی از آنها جوایزی از سوی سازمان میراث فرهنگی اهدا می‌شود.

همچنین اقلام فرهنگی با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی و شبکه 2 سیما، شامل کتاب موزه‌ها و فلش‌کارت‌هایی با موضوع سخنان مقام معظم رهبری نیز از سوی این سازمان، بین راهپیمایان توزیع می‌شود.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار