توسعه زير‌ساختها، حلقه گمشده صادرات ايراني

گسترش زير‌ساختها براي توسعه صادرات سبب روان‌سازي صادرات کشور شده و زمينه‌هاي حضور ايران را در بازارهاي جهاني فراهم مي‌کنند.

فاطمه آقا‌ميري، کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه توجه به مسأله زير‌ساختارهاي صادرات عمل مي‌کند چرا که بيبي‌توجهي به اين موضوع سبب کاهش کيفيت محصولات صادراتي مي‌شود.
وي گفت: طبق آمار افزايش صادرات در محصولاتي بيشتر ديده شده که داراي ساخت‌هاي قوي به ويژه در هنگام تأمين مواد اوليه بوده‌اند.
اين کارشناس توجه به زير‌ساختها را براي افزايش صادرات نيازمند سرمايه‌گذاري‌هاي لازم دانست و گفت: دولت به تنهايي قادر به تقويت زير‌ساخت‌ها براي افزايش صادرات نيست به همين منظور حضور بخش خصوصي در اين زمينه‌ مي‌تواند سبب تقويت زيرساختها در اين عرصه شود.
آقاميري تصريح کرد: در حال حاضر بنا بر آمار وزارت صنعت معدن و تجارت بيشترين ميزان صادرات مربوط به مصالح ساختماني مي‌شود که نشان‌دهنده‌ي وضعيت خوب زير‌ساختهاي اين بخش است.
وي خاطرنشان کرد: بايد تمام زيرساختها براي بخش صادرات تقويت شوند و به همين منظور وجود قوانيني که مانع صادرات بهينه است اصلاح و يا تجديد نظر شود./س
برچسب ها: توسعه ، صادرات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار