رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد

ساخت توربو اکسپندر در پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از ساخت توربو اکسپندر در پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی خبر داد.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،مهدی علیپورلیلی اظهار داشت: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ما و صنایع ما اعمال شده ما راهی نداریم جز اینکه از صنعت داخلی خود حمایت کنیم.

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سیاست استفاده از تولیدات داخلی سرلوحه کارهای ما قرار گرفته است.

علیپورلیلی بیان داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی به این سمت و سو حرکت کرده که از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صنایع داخلی بیشتر استفاده کند.

وی اضافه کرد: به تبع پالایشگاه چهارم در راستای سیاست‌های کلی مجتمع و شرکت ملی گاز ایران این مهم را از برنامه‌های اساسی خود قرار داده، چون ما راهی غیر از حمایت از صنایع داخلی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نداریم.

این مسئول از ساخت توربو اکسپندر در پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: در سال 91 به نتایج خوبی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی رسیدیم و برای نمونه می‌توان به ساخت توربو اکسپندر که از دستگاه‌های مهم در صنایع نفت و گاز است، اشاره کرد.

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی عنوان کرد: شرکت تولید کننده این توربو اکسپندرها حتی از اظهار نظر فنی و پاسخگویی به نامه‌ها امتناع کرد و به تبع ما یک برنامه‌ تدوین و برای ساخت این توربو اکسپندرها در داخل کشور برنامه‌ریزی کردیم.

علیپورلیلی گفت: برای ساخت این توربو اکسپندرها به دنبال یافتن منابع و منبع سرس رفتیم و منبعی را پیدا کردیم و این کار را انجام و تحویل دادیم و به توانایی تولید داخلی این قطعات دستیابی پیدا کردیم.

وی به توانایی تعمیر کارت‌های ابزار دقیق اشاره کرد و افزود: در زمینه تعمیر کارت‌های پیچیده ابزار دقیق و همچنین کارت‌های برق پالایشگاه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و می‌توانیم بگوییم که تقریبا تمامی کارت‌ها در مجتمع گازی پارس جنوبی تعمیر می‌شود.

تعمیر توربین‌های زیمنس در پارس جنوبی

این مسئول ابراز داشت: در زمینه تجهیزات پیشرفته دیگر مثل توربین‌های زیمنس توانایی این را داریم که تعمیرات یک توربین زیمنس را به‌طور کامل انجام دهیم و تعمیرات اساسی را با استفاده از قطعات ساخته شده در داخل کشور انجام دهیم.

وی متذکر شد: هم‌اکنون برخی از شرکت‌های داخلی به توانایی تولید پره‌های توربین زیمنس دسترسی پیدا کرده‌اند و این نشان می‌دهد که ما در مسیر تحقق خواسته‌های خویش موفق بوده‌ایم و «خواستن توانستن است» برای ما در حد یک شعار نبوده است.

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در پایان گفت: ما خیلی از ابزارآلات پیچیده را یا درون مجتمع یا برون‌سپاری و شرکت‌های تولید‌کننده داخلی می‌توانیم تعمیرات را انجام دهیم.
برچسب ها: توربو ، عسلویه ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.