مشهد/ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

ایران در عرصه بین المللی از حیث رانندگی و رعایت قواعد ترافیکی وجهه مطلوبی ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آمار سالانه نشان‌دهنده مرگ و جرح‌های زیادی در حوزه تصادفات جاده‌ای است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، امیرحسین قاضی‌زاده در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد در جاده‌ها باید به ارتقا کیفیت در ایمنی جاده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی افزود: افزایش ترددهای جاده‌ای، سرعت غیرمجاز، کیفیت پایین ایمنی خودرو و جاده‌ها از عوامل موثر در افزایش تلفات و سوانح جاده ای به‌شمار می‌رود.

قاضی‌زاده با بیان اینکه ایران در عرصه بین المللی از حیث رانندگی و رعایت قواعد ترافیکی وجهه مطلوبی ندارد خاطرنشان کرد: آمار سالانه نشان دهنده مرگ و جرح‌های زیادی در حوزه تصادفات جاده‌ای است.

وی تصریح کرد: خودروهای ساخت داخل بهره‌گیری کافی از استانداردهای جهانی را نداشته و این امر سبب رانندگی مخاطره آمیز در جاده‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خدمات بین‌جاده‌ای در حوزه پلیس و اورژانس باید تقویت شود اظهار کرد: اوژانس بین جاده ای و پلیس راه دو ارگان مهم در حوزه کاهش تصادفات تلقی می‌شوند.

وی افزود: نظارت و پیگیری های این دو ارگان و استقرار بیشتر آنان در مسیر توسعه خدمات به مسافران و رانندگان در سطح جاده ها تقویت شود.

قاضی زاده یادآور شد: برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها با حضور میهمانان داخلی و خارجی فرصت مطلوبی برای تبادل اندیشه‌ها و تجارب است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش‌ها باید در حوزه نهادینه سازی حس مسولیت اجتماعی افراد باشد.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود./س   

برچسب ها: ایران ، رانندگی ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.