ريیس دانشکده مهندسی دانشگاه علم و صنعت:

باید از خام فروشی به تولید فرآورده های نفتی برویم

در جهت خودکفایی و استفاده بهینه از منابع نفتی کشور باید با محدود کردن خام فروشی در جهت تولید فرآورده های متنوع نفتی و در نهایت ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت گام برداریم.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر معینی دبیر کنفرانس علم و صنعت با بیان اینکه این همایش با همکاری بسیج وزارت نفت برگزار می شود گفت: این همایش بر پایه بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و مقابله با لطمه های وارده بیگانگان بر اقتصاد کشور برگزار می شود.
 
وی به مقام چهارم ایران از لحاظ منابع طبیعی در جهان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ایران از لحاظ امنیتی و اقتصادی در جهان بهترین است،امیدوارم در این مقطع به رتبه در جهان دست یابیم.
 
وی ادامه داد: ما در سال حدود 200 الی 300 میلیارد دلار از فروش نفت و گاز به دست می آوریم از این رو با اتخاذ سیاست درست در فروش منابع طبیعی طبق بیانات رهبری می توانیم از خام فروشی صرف نظر کرد و به تولید نهایی در نفت برسیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر از دیپلماسی انرژی و مدیریت درآمد نفتی درست استفاده نشود ما شاهد افت اقتصادی خواهیم بود.
 
معینی در مورد هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: هدفمندی یارانه ها باعث کاهش مصرف سوخت شده است ولی این کاهش کمک چندانی به جامعه نکرده است.
 
وی به بیان دیگر اهداف این همایش پرداخت و عنوان کرد: ایجاد فرهنگ در دانشگاه ها، دبیرستان ها و حتی دبستان ها که سبب می شود نسل آینده درست مصرف کردن را بیاموزد.
 
ريیس دانشکده مهندسی در مورد بانک داری گفت: اگر در جهت اقتصاد مقاومتی باشد راهگشا خواهد بود از این رو باید سودجویی شخصی را کنار گذاشته و و در سود و زیان با هم شریک باشند./ع2
برچسب ها: نفت ، دانشکده ، علم ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار