منابع خبری از گمانه‌زنی ها به منظور انتخاب یک فرد غیراروپایی برای رهبری کلیسای کاتولیک رم خبر می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، الجزیره گارش داد: با اعلام خبر غیرمنتظره استعفای پاپ بندیکت شانزدهم در اواخر ماه جاری میلادی، گمانه زنی‌ها در خصوص انتخاب جانشین وی آغاز شده است.
تحلیلگران و ناظران معتقدند اکنون زمان آن فرا رسیده است که کلیسای کاتولیک رم یک رهبر غیراروپایی را انتخاب کند. پس از ژان پل که اهل لهستان بود و بندیکت که متولد آلمان است، اکنون این فرصت برای همه به وجود آمده است تا رهبر جدید واتیکان شوند.
این که چه کسی رهبر آینده کلیسای کاتولیک رم خواهد شد بستگی به انتخاب کاردینال ها در نشست آتی آنان خواهد داشت. آمریکای لاتین بیش از 42 درصد جمعیت 1.2 میلیارد نفری کاتولیک های جهان را در اختیار دارد و این رقم برای کشورهای اروپایی تنها 25 درصد است.
اگر اکنون نوبت آمریکای لاتین برای رهبری کلیسای کاتولیک رم باشد، به نظر می رسد "اودیلو شرر" اسقف اعظم سائو پائولو یا لئوناردو ساندری ایتالیایی- آرژنتینی که اکنون بخش کلیساهای شرقی واتیکان را اداره می کند، بهترین گزینه ها برای جانشینی بندیکت باشند.
"پیتر تارکسون" از غنا نیز که هم اکنون مسئول بخش عدالت و صلح واتیکان است نیز می تواند نامزد مناسبی از سوی کشورهای آفریقایی برای احراز این سمت باشد. در حالی که اروپا تنها یک چهارم جمعیت کاتولیک های جهان را در اختیار دارد ولی نیمی از کاردینال هایی که می توانند  برای انتخاب رهبر جدید واتیکان رای دهند، اروپایی هستند. ناظران معتقدند " آنجلو اسکولا" از میلان نیز بخت زیادی برای جانشینی پاپ بندیکت دارد. "کریستوف شوئن بورن" متحد نزدیک بندیکت نیز یک نامزد قوی و قدرتمند به شمار می رود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: پاپ ، وبگردی ، جانشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.