انصراف المنيف از نامزدي دبيرکلي اوپک/ايران و عراق رقباي اصلي دبيرکلي

با کناره‌گيري نامزد عربستان سعودی برای ادامه رقابت بر سر احراز پست دبیرکلی اوپک، شانس ايران و عراق براي دبيرکلي افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از بلومبرگ، یک مقام سعودی اعلام کرد که "ماجد المنیف" پس از ارتقای مقام در شورای عالی اقتصاد عربستان سعودی، از ادامه نامزدی برای دبیرکلی اوپک کناره گیری کرد.

المنیف که پیش تر در پست های نماینده عربستان در هئیت عامل اوپک و مشاور ارشد اقتصادی علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، مشغول فعاليت بود، بر سر احراز پست دبیرکلی اوپک با نامزدهای جمهوری اسلامی ایران و عراق رقابت داشته است.

مقامات عربستاني درباره این که آیا عربستان شخص دیگری را به عنوان نامزد پست دبیرکلی اوپک معرفی کرده است، اظهار نظر نکرده‌اند.

اعضای اوپک در نشست 162 این سازمان در وین اتریش تصمیم گرفتند "عبدالله سالم البدری" همچنان برای یک سال دیگر به عنوان دبیرکل این سازمان باقی بماند.

با توجه به پايان دوره دوم سه ساله دبیرکلی البدری، اعضای اوپک در دو نشست اخیر خود تلاش داشتند تا از میان چهار نامزد معرفی شده یک دبیرکل جدید برای این سازمان انتخاب کنند اما به دليل اينکه هر یک از این نامزدها برای انتخاب به اجماع کامل اعضا نیاز دارند، همین موضوع تا حدودی تصمیم گیري را دشوار کرده است.

دولت اکوادور نيز که وزیر نفت کنونی خود را به عنوان نامزد این کشور برای دبیر کلی اوپک معرفی کرده بود از ادامه رقابت انصراف داد.

اين درحالي است که جمهوری اسلامی ایران، "غلامحسین نوذری"، وزیر نفت پیشین و عراق، "سمیر الغضبان" را به عنوان نامزد سمت دبیرکلی اوپک به دبیرخانه این سازمان معرفی کرده اند.

برچسب ها: اوپک ، ایران ، عراق ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار