زنجان/

كرفس از بین برنده بوی بد دهن

كرفس و غذاهای حاوی آن از بین برنده بوی بد دهن هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،این گیاه که در دین ماهم خوردن آن بسیار سفارش شده است   از بین برنده بوی بد دهن است و  این خاصیت کرفس احتمالاً به دليل تركيب موادي كه در معده توليد مي‌شوند با مواد معطر كرفس است. اين گياه حاوي ويتامين (ث) زيادي است و به همين دليل مصرف آن به تقويت لثه ها كمك كرده و از بروز بيماري اسكوربوت پيشگيري مي‌كند. مصرف كرفس همچنين به افراد كم خون، توصيه مي‌شود.

هورمون هاي گياهي موجود در كرفس به همراه روغن هاي ضروري آن نه تنها طعم معطري به كرفس مي دهند، بلكه در كنار بقيه املاح و ويتامين ها كرفس را به معجوني تبديل مي كنند كه مي تواند داروي هر دردي باشد.

از آنجايي كه كرفس سرشار از انواع ويتامين ها از جمله ويتامين آ،ب و ث است و در آن املاح نيز به مقدار زياد نهفته است مي تواند مكمل خوبي براي زيبايي پوست و مو باشد.

اسيدهاي چرب فرار موجود در اين گياه، محرك اشتهاست و پتاسيم موجود در كرفس علاوه بر تحريك ادرار باعث كاهش فشار خون مي‌شود و به همراه گوگرد موجود در آن بيش از همه براي بيماران مبتلا به نقرس و افرادي كه از دردهاي مفصلي و روماتيسم رنج مي برند، توصيه مي‌شود.

 گياه کرفس  داراي خاصيت ضدميكروبي است و در بهبود آسم و سرماخوردگي‌هاي ريوي مناسب است.

 اين گياه حاوي درصد بالايي فيبر است، بنابراين ملين بسيار مناسبي به شمار مي‌آيد و مصرف برگ و ساقه هاي كرفس در مورد كساني كه از ناراحتي هاي گوارشي نظير يبوست رنج مي‌برند بسيار نافع است.

 كرفس همچنين ضد نفخ است و تب را پايين مي‌آورد. مصرف آن به خصوص به افراد درگير با بيماريهاي قلب و عروق و بالا بودن چربي‌هاي خون بسيار توصيه مي‌شود، اين گياه از تصلب شرائين جلوگيري مي‌كند.

 ويتامين B6 و اسيد پانتوتنيك موجود در آن به همراه منيزيوم و كلسيم اثر مثبتي در تقويت ماهيچه ها داشته و داراي اثرات شگرف در آرامش رواني است.البته دانه كرفس در مواردي موجب سقط جنين مي شود و به همين دليل در دوران بارداري منع مصرف دارد./ب

برچسب ها: کرفس ، بوی ، بد ، دهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.