اردبیل /

اردبیل از نظر ذخایر معدنی غنی است/ کاهش ارزش پول فرصت صادراتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و بازرگانی استان اردبیل گفت: پیش از این اینطور استنباط می شد که اردبیل از نظر ذخایر معدنی غنای قابل توجهی ندارد اما مطالعات نشان داد این منطقه حاوی ذخایر غنی فلزی و غیر فلزی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزیزی افزود: تاکنون 155 معدن در استان پروانه بهره برداری اخذ کرده است که به منظور توسعه فعالیت های این معادن برنامه ریزی های گسترده ای در نظر گرفته ایم.

وی با یادآوری تکمیل مطالعات منابع معدنی استان از سال گذشته اضافه کرد: در حال حاضر نتایج مطالعات در قالب طرحهای اکتشافی ادامه پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و بازرگانی استان با تاکید به اینکه ذخایر معادن بهره برداری شده بالغ بر 65 میلیارد و 78 میلیون و 707 هزار تن است، ادامه داد: تاکنون بالغ بر چهار میلیون و 898 هزار و 510 تن از معادن استان استخراج صورت گرفته که با صدور گواهی نامه کشف برای 27 معدن، میزان ذخایر کشف شده بالغ بر 802 میلیون و 658 هزار تن می باشد.

عزیزی افزود: با توجه به ارقام فعلی ذخایر معادن استان ضروری است در حوزه معادن فلزی بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده و در بهره برداری از معادن مشارکت کند/س 

برچسب ها: اردبیل ، ذخایر ، معدنی ، غنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.