اردبیل /

حزب کار برای ‌انتخابات ‌به اجماع نرسیده /‌گذران زندگی بسیار سخت شده است

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: ‌هنوز برای حضور در انتخابات حزب کار به اجماع نرسیده و ما نیز قصد تک‌روی در این زمینه را نداریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین کمالی در خانه کارگر استان اردبیل اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که مقام معظم رهبری هوشمندانه آن را مطرح کردند، بحث حمایت از تولید داخلی باید در جدیت حرکت‌ها و اقدامات مسئولان باشد و ما نسبت به موضوع تولید و اشتغال باید حساسیت خاصی داشته باشیم و اجازه ندهیم تا ره‌آورد اقدامات ما منجر به تنش در این حوزه‌ها شود.

وی با اعلام اینکه بسیاری از افراد دم از سازندگی جامعه و خدمت بی‌منت برای مردم می‌زنند اما در عمل معکوس و وارونه عمل می‌کنند، تصریح کرد: به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اجرا نشدن دقیق این قانون بحث تولید ملی مورد غفلت واقع شده و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها همچنان نمود پیدا کرده است.

کمالی به افزایش روند صادرات و ارتقای تولید ملی در بسیاری از کشورهای رو به توسعه اشاره کرد و افزود: سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی که می‌بایست جلوه دیگری از همت دولت و مردم را نشان می‌داد از طریق برخی واگذاری‌ها و واردات بی‌رویه در برخی از کالاها معنای وارونه پیدا کرد و ما امروز باید تأسف بخوریم که به جای تکیه بر تولیدات داخلی به ویژه در گندم باید از کشورهای دیگر در این زمینه واردات داشته باشیم.

این مسئول نقدینگی کشور را حدود 450 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با این نقدینگی واقعاً تأمین معاش و گذران زندگی بسیار سخت شده چرا که در 1.5 ماه آینده نیز با تزریق بیشتر نقدینگی این بازار ملتهب‌تر می‌شود.

وی با انتقاد از آمار سرسام‌آور بیکاران در کشور و بی‌توجهی به حوزه تولید خاطر نشان کرد: کشوری که به جای تولید به عرصه توزیع توجه داشته باشد قطعاً با مشکلات و نارسایی‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود و بسیاری از واحدها و کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزا به تعطیلی کشیده می‌شود.

دبیرکل حزب اسلامی کار وضعیت مسکن، مشکلات اجتماعی، دغدغه‌های مردم در حوزه درمان و همچنین وضعیت نابسامان کشاورزی در کشور را یادآور شد و گفت: اینکه 80 تا 90 هزار واحد تولیدی و اقتصادی در کشور تعطیل شده و یا با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند برای ما دردآور است در حالی که با درآمد سرشار نفت می‌توان تمامی این واحدها را بازسازی و دوباره‌سازی کرد.

کمالی افزود: در آستانه انتخابات که فضای کشور به آرامش بیشتر از لحاظ اقتصادی و تأمین معاش احتیاج دارد برخی‌ها همچنان سعی می‌کنند با وارد کردن شوک به بازار التهاب ایجاد کرده و با پرداخت‌های سرسام‌آور تسهیلات کارفرماها را گرفتار در بانک‌ها و مجموعه‌های مالیاتی کنند تا بیش از هر زمان به این حوزه آسیبی جدی و واقعی بخورد.

دبیرکل حزب اسلامی کار درسخنان خود به انتخابات ریاست جمهوی و شوراها اشاره کرد و گفت:‌ هنوز برای حضور در انتخابات حزب کار به اجماع نرسیده و ما نیز قصد تک‌روی در این زمینه را نداریم.

کمالی به برگزاری جلسات مختلف حزب اسلامی کار برای رسیدن به اجماع کلی اشاره کرد و بیان داشت: اگر تا نیمه‌های اسفند به جمع‌بندی رسیدیم قطعاً از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده و اهدافمان را تبیین می‌کنیم/س 


برچسب ها: اردبیل ، اجماع ، حزب ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.