نصيري‌زاده:

تحريم‌ها دليل اصلي تورم و رکود کشور نيست/تشکيل دولت توسعه مدار مبتني بر اجماع ملي هدف من است

دبير کل مجمع متخصصين ايران در اولين سفر انتخاباتي خود در غرب تهران شعار انتخاباتي خود را "تشکيل دولت توسعه مدار مبتني بر اجماع ملي" اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "خسرو نصيري‌زاده" دبير کل مجمع متخصصين ايران در "همايش نقش متخصصين ايران در توليد و حمايت از کار و سرمايه‌گذاران ايراني" که امروز در مجموعه گلستان غرب تهران برگزار شد، اظهار داشت: نقش متخصصين در توليد و حمايت از سرمايه گذاري با توجه به اين که به دوره دولت يازدهم نزديک هستيم ارائه طرح‌ها و برنامه‌هايي براي خروج از تورم و رکود کشور است.

وي افزود: نقدينگي در کشور در حال حاضر 425 هزار ميليارد تومان است و ما 3 ميليون دانشجو و 6 ميليون دانش آموخته دانشگاهي داريم که اين خود يک عنصر مهم و اساسي براي کاهش تورم و رکود در کشور است.

نصيري‌زاده با تاکيد بر اين که نمي‌توانيم تحريم‌ها را دليل اصلي تورم و رکود کشور مطرح کنيم، افزود: بنا بود که در برنامه چهار و پنج توسعه نرخ تورم زير 10 درصد باشد اما امروز بالاي 20 درصد است اين تحريم‌ها بر ما تحميل شده پس ما بايد آن را حل و فصل کنيم.

وي ادامه داد: در ابتداي انقلاب کشور تنها داراي 175 هزار دانشجو بود و نيروي متخصص کارآمد نداشتيم اما در حال حاضر سه ميليون دانشجو و 6 ميليون نيروي متخصص در کشور داريم.

دبير کل مجمع متخصصين ايران با تاکيد بر اين که کشور ما در حال حاضر داراي نيروي متخصص کارآمد است افزود: اينکه چرخ اقتصاد نمي‌چرخد و تورم فزآينده است نداشتن مديريت کارآمد اجرايي است.

نصيري‌زاده با اشاره به جبهه‌ها و احزاب موجود در کشور تصريح کرد: در کشور ما دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد اما از امروز به بعد جناح ديگري به کشور اضافه خواهد شد و آن جبهه مستقل نيروهاي متخصص و نيروهاي دانشگاهي است.

وي افزود: دولت بايد مظهر همبستگي و اجماع نيروهاي ملي باشد؛ همه نيروهاي متخصص کشور بايد مشارکت کرده و يک بدنه دولت متخصص هوشمند کارآمد تشکيل دهند و همه سرمايه‌هاي اجتماعي را درگير کنند.

نصيري‌زاده ادامه داد: اگر دولت آينده از اصلاح‌طلبان باشد طبيعي است که اصولگرايان در آن مشارکت ندارند اگر اصولگرايي باشد شايد بخش عظيمي از اصلاح‌طلبان شرکت نکنند، اگر دولت بخواهد حضور پيدا کند تنش‌هاي موجود ادامه خواهد يافت؛ من معتقدم دولت يازدهم بايد دولتي متخصص با اجماع ملي و مشارکت همه نيروهاي متخصص و کارآمد باشد.

دبير کل مجمع متخصصين ايران اظهار داشت: ما در دولت آينده براي خروج از تورم و رکود نيازمند يک سياست خارجي شفاف و چند جانبه هستيم؛ از جمله وظايف دولت يازدهم حل و فصل مسايل سياست خارجي بوده در نتيجه ما بايد تمام مشکلاتمان را با کشورهاي همسايه به صفر برسانيم و تعامل سازنده با کشورهاي قانوني جهان داشته و ديپلماسي اقتصادي در عرصه سياست خارجي اتخاذ کنيم هم چنين تاکيد بر اشتراکات اقتصادي با کشورهاي منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي با رويکرد صلح و امنيت و عدالت از اين مهم است.

دبير کل مجمع متخصصين ايران با اشاره به نقش متخصصين در سرمايه گذاري و توليدات ملي گفت: نيروهاي متخصص کشور ما بايد سرمايه گذاران و توليد کنندگان را بسيج و جهت دهي کرده و به يک سياست پولي منعطف توسط بانک مرکزي اتخاذ کنند.

دبير کل مجمع متخصصين ايران در پايان خاطر نشان کرد: ما بايد بخش خصوصي را توسعه داده و ميان آن با ساير بخش‌هاي دولتي آشتي برقرار کنيم تا بتوانيم اقتصاد، اشتغال و غيره را تقويت کنيم. در کشور ما واردات کالا از سه حوزه کالاهاي استراتژيک، واسطه‌اي و مصرفي خارج نيست لذا بايد مانع ورود واردات کالاهاي مصرفي شويم و در مقابل کالاهاي فني و مهندسي کشور را افزايش دهيم.

گفتني است؛ اين اولين سفر انتخاباتي خسرو نصيري‌زاده در غرب تهران بزرگ با حضور جمع کثيري از مسئولين و دانشجويان و نخبگان در مجموعه گلستان در غرب تهران بود که دبير کل اين مجمع شعار انتخاباتي خود را "تشکيل دولت توسعه مدار مبتني بر اجماع ملي" اعلام کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحریم ، رکود ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار