علیرضا رضایی: مطمئنم در مجمع IOC حذف کشتی رای نمی‌آورد/ رنگرز: تغییرات در قوانین، جذابیت این رشته را کاهش داد/ یحیی‌زاده: دیپلماسی ورزش باید به شدت و با سرعت اقدام کند/ جواد رفوگر: حذف کشتی، تصمیمی غیرکارشناسی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از نسیم: مسئولان ورزش و رسانه به سوال نظرخواهی این خبرگزاری مبنی بر راهکارهای پیش‌رو برای جلوگری از حذف کشتی از المپیک پاسخ دادند.

متن پاسخ اهالی ورزش و رسانه به شرح ذیل است:

- علی فتح الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال: کشتی ورزش پهلوانی و جوانمردی است و باید از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای حفظ این ورزش در المپیک استفاده کرد.

-مراد محمدی، پیشکسوت کشتی: اگر کشتی از المپیک حذف شود، ورزش ما 100 درصد ضرر می‌کند. ایران به تنهایی نمی‌تواند کاری کند بلکه همه کشورهای صاحب کشتی باید اعتراض کنند. حذف کشتی علاوه بر کاهش روحی کشتی‌گیران، سبب کاهش اسپانسر هم می‌شود.

-علیرضا رضایی، قهرمان کشتی جهان: کشورهای صاحب نام کشتی مانند ایران، آمریکا و روسیه تمهیدات مناسبی را برای جلوگیری از حذف کشتی می‌اندیشند و مطمئنم در مجمع IOC حذف کشتی رای نمی‌آورد. اگر این اتفاق بیافتد تاثیر بسیار بدی روی کشتی‌گیران خواهد داشت.

-رنگرز، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی: در سالیان گذشته تغییراتی در جهت جذابیت کشتی صورت گرفت که متاسفانه نتوانست رضایت IOC را جلب کند. فدراسیون کشتی ایران برای اعتراض، ظرفیت‌های محدودی دارد. باید کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.

مجید خدایی، کارشناس کشتی: با توجه به عملکرد ضعیف فیلا در بخش بازاریابی و جذب طرفدار، حذف کشتی از المپیک قابل پیش‌بینی بود. فیلا و فدراسیون‌های تاثیرگذار باید وارد عمل شوند. در صورت حذف کشتی، ورزش ایران ضرر می‌کند و انگیزه کشتی‌گیران کم می‌شود.

-مهر علیزاده، رئیس فدراسیون بین المللی زورخانه ای: کشتی همه شاخص های یک ورزش را ( ابعاد فنی، تکنیکی،جذابیت واثرات مثبت فیزیکی روی ورزشکار) درحدمطلوب دارا میباشد و درمقایسه با سایر رشته های المیکی از مطلوبیت نسبی بالایی برخوردار است و فیلا باید در جهت اقناع فنی ومدیریتی کمیته بین المللی المپیک تلاش جدی تری بعمل آورد.

-حسین شمس: باید قوانین فیلا اصلاح شود. متاسفانه فیلا با تغییر فنون و استفاده از کلینج، از جذابیت این رشته کم کرد. وقتی در یک رقابت، فنی زده نشود و فقط هول دهند، جذابیت از بین می‌رود. باید ایران عیوب قوانین را به فیلا منتقل کند.

-آرش میراسماعیلی: حذف این رشته تبعات بدی برای ما خواهد داشت و همه مسئولان و حتی مردم باید دست‌به دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند. کشتی ورزش اول ایران است و باید با جدیت در این مورد عمل کنیم.

- کیومرث هاشمی، معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش: پیام روشن تهدید حذف کشتی از المپیک، اعلام نارضایتی IOC از رئیس فیلاست و به نظر می‌رسد پایان دوره مارتینتی نزیک است/ کشورهای موثر در کشتی جهان از جمله ایران باید به این موضوع توجه کنند.

-محمودزاده، مدیر روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان: کوتاهی کشورهای صاحب کشتی، عدم ثبات ریاست در فدراسیون های کشتی، نداشتن نماینده در مجامع بین المللی و از بین رفتن فنون زیبای کشتی از عوامل حذف این رشته بوده است.

- احدی، سرمربی تیم ملی بوکس جوانان: این تصمیم، کارشناسی نبوده و به دور از روحیه المپیک است.

- افتخاری از روزنامه ایران ورزشی: عدم حضور ایرانی‌ها در فیلا و کمیته بین‌المللی المپیک در این تصمیم تاثیرگذار بود. تغییر مداوم قوانین و ناتوانی فیلا در دفاع از این رشته از دیگر عوامل حذف کشتی از المپیک بود.

- امیرمهدی علوی از مجله فوتبال: تامل گسترده و پیگیری موضوع در بالاترین حد ممکن و انتقال علاقه و شور مردم در سراسر جهان می‌تواند راهگشای این کار باشد.

- آریامنش، خبرنگار شبکه خبر: خاستگاه کشتی ایران باستان است و امروز ما نه تنها حرف اول را در فدراسیون جهانی کشتی نمی‌زنیم, بلکه نماینده‌ای هم در هیات رئیسه فیلا نداریم. بی‌شک ریشه‌ای‌ترین علت این شرایط را باید در عملکرد خودمان جستجو کنیم.

-بهرامی‌نژاد، عضو انجمن خبرنگاران ورزشی و مدیر گروه جامعه و زندگی صدای آشنا: به نظر می‌رسد حذف کشتی به خاطر عملکرد ضعیف فدراسیون جهانی در سال‌های اخیر باشد با این حال همه دلسوزان کشتی در سراسر جهان می‌بایست تفکرات سنتی را کنار بگذارند و با اعمال فشار به فدراسیون جهانی تغییراتی ریشه‌ای برای جذاب‌تر کردن این رشته را اعمال کنند.

-بهروز پرورش‌خواه، پیشکسوت فوتبال: با شنیدن این خبر متعجب و متاسف شدم! کشتی قدمتی به درازای گذشته انسان دارد و به راحتی نمی‌توان از آن گذشت.

- بیرامی، مدیر روابط عمومی فدراسیون جودو: بعد از بازی‌های المپیک سیدنی بحث حذف چند رشته از المپیک و اضافه شدن چند رشته جدید باز شد. از همان زمان رشته‌های مدعی حذف و اضافه شدن فعالیت‌های خود را آغاز کردند. الان که کار به انتها نزدیک می‌شود تازه به فکر افتادیم و ستاد تشکیل دادیم تا کار درست کنیم. شاید دوستان به روال کار آشنا نیستند این واقعه ثابت کرد ورزش ما تک بعدی است و باید از سالها قبل به فکر تحرک و سرمایه‌گذاری بیشتر روی رشته‌های مدال‌آور چون دوومیدانی، شنا، تیراندازی و قایقرانی باشیم.

-بیژن خراسانی، مجری و کارشناس ورزش: با توجه به گسترش کشتی در جهان تصمیم عاقلانه‌ای نبود اما اشکال بیشتر از سوی فیلاست چون تغیراتی که در سال‌های اخیر بوجود آورد زیبایی کشتی را کم نمود.

-فرزاد روستایی از ایلنا: به علت افت کیفیت رقابت های کشتی و تغییرات متعدد مسابقات این مطلب دور از انتظار نبود ولی می توان با بازنگری هدفمند در 7 سال آینده خطر حذف کشتی از المپیک را منتفی کرد.

-پیام نظر، روابط عمومی اسکی: حمایت کشورهای عضو فیلا از کشتی می تواند یکی از راهکارها باشد.

-ترکاشوند، مربی والیبال: واقعا باعث تاسف است اگر این اتفاق رخ دهد رشته‌ای که همه امید ما به مدالهای آن میباشد من از شنیدنش قلبم به درد میاید چه برسد به اینکه حذف شود.

-تقی داداشی، کارشناس فوتبال: متاسفانه این کار باعث بی انگیزگی کشتی گیران و مسئولان می شود.

- تورج حق‌وردی، داور فوتبال: مخالف حذف این رشته هستم و بادی با تمام توان جلوی این کار را بگیریم.

- جاویدی، روابط عمومی ورزش دانش آموزی: به عقیده بنده حرمت امام زاده به دست متولی است. چون فیلا ورزش کشتی را رو به عقب برده و این رشته مفرح را تبدیل به تلاش دو مبارز برای کسب حداقل امتیاز در هر ٢دقیقه کرده, طبیعتا کمیته المپیک حق دارد تجدیدنظر کند. اکنون موقع استعفاء مارتینتی و تحول در نگرش فیلا رسیده,شاید آب رفته به جوی بازگردد.

- جعفر بیگ‌لو، خبرنگار باشگاه خبرنگاران: قوانین کشتی بایدعوض شودتابه جذابیت های آن بیافزاید.

-جواد حسینی، خبرنگار: کاملا مخالفم این تصمیم یک اقدام غیراصولی و بی پشتوانه است نیاز مبرم به موضع گیری نهادهای ورزشی ایران احساس می شود.

-حجازی، خبرنگار باشگاه خبرنگاران: با توجه به اینکه جذابیت المپیک این است که باید ورزش های مختلف در آن حضور داشته باشد، هیچ رشته ای نباید حذف شود.

-حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی پرسپولیس: تغییر مکرر قوانین کشتی در سال‌های اخیر، سو مدیریت مارتینتی، وضع قوانین عجیب در کشتی این ورزش را به انحراف برد. این تصمیم ریشه سیاسی دارد.باید کشورهای صاحب عنوان اعتراض و پیگیری کنند و نقش رسانه و مردم هم در این کار تاثیرگذار خواهد بود.

-رضا خسروی، دبیر ورزشی خبرگزاری مهر: به نظرم حذف کشتی یعنی از بین رفتن نیمی از جذابیت های المپیک. با این حال پیش بینی می کنم در اجلاس اینده کشورها با این موضوع مخالفت کنند.

-امیرحسین حاجی رحیمیان، خبرنگار ورزشی و برنامه نود: باید ارزش مدال های المپیک کشتی را به جهانیان نشان دهیم. تمامی مدال آوران کشتی المپیک در کشور های مختلف در اعتراض به این اقدام گردهمایی داشته باشند. برگزاری جام بین المللی با حضور بیش از بیست کشور برتر دنیا.

-رضا ابوفاضلی، سردبیر ورزشی رادیو صدای آشنا: به هیچ عنوان موافق حذف کشتی درالمپیک نمیباشم.

-رضوانی، خبرنگار واحد مرکزی خبر: حذف کشتی از المپیک در ابتدا موجب کم انگیزه شدن ورزشکاران این رشته میشود که ضرر آن را در رقابت های جهانی خواهیم دید و دوم اینکه در ورزش کشور هم از کانون توجهات خارج می شود و دل خوشی زیادی برای ملی‌پوشان نمی ماند.وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اینبار باید پر گاز حرکت کنند،دیر می شود.

- زهرا محمدی از خبرگزاری مهر: مخالف حذف کشتی از المپیک هستم. این تصمیم می تواند به ورزش ایران در المپیک صدمه بزند.

-سید مهدی بازارگرد، عضو تیم ملی والیبال: کشتی ایران در همه رده های در جهان حرف اول را میزند و ورزش اول ایران محسوب می شود. اکثر مدال های ما از کشتی بوده است و حذف کشتی از المپیک توهین به کشورهایی است که در این رشته مدال آورند.

-شایق، واحد مرکزی خبر: باتوجه به اینکه این رشته ورزشی برای کشورهای بلوک شرق و به ویژه ایران است این حربه کثیف، بوی حرکتی اسراییلی-آمریکایی رو میدهد.

- ظلی‌پور، سردبیر ورزشی: با توجه به اینکه در طول سالهای گذشته هیچ گاه کشتی نتوانسته به اندازه رشته های دیگر ورزشی طرفدار جذب کند و به همین خاطر حمایت های مالی و جذب اسپانسر از طرف فیلا همیشه با مشکل مواجه بوده و آنها هم به دلیل اینکه این ورزش پولساز نیست تصمیم به حذف آن گرفتند. من گمان می کنم بیشتر این حرف جنبه تهدید دارد تا فدراسیون جهانی به دنبال راهکارهایی برای جذب طرفدار و اسپانسر باشند.

-عبدالرزاق، خبرنگار فارس: قطعا حذف کشتی از المپیک تصمیمی ناامیدانه برای ورزش ایران محسوب میشود و در این زمینه اعتراض جمعی کشورهای صاحب سبک و تاثیرگذار در عرصه کشتی تاثیر بسزایی را ایفا خواهد کرد.


- عشرت شایق، نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون جودو: حذف کشتی ازالمپیک باروح رقابت سالم در ورزش منافات دارد. بجای حذف،به پیشرفت کشتی کمک کنید.
 المپیک نبایدبه اهداف سیاسی آلوده شود

-عالی، خبرنگار روزنامه اعتماد: کشتی یکی از نمادهای شکل گیری المپیک است و حذفش مطمئنا نتیجه لابی های غیرورزشی بود.اینجاست که میشود به حذف نابخردانه نمایندگان ایرانی از کرسی های Ioc قبطه خورد و آنرا خلاف منافع ملی دانست.

- علی وهابی از فارس: این کار باعث بی احترامی به 180 کشور عضو فیلا شد.

-ناصر فریادشیران، مربی فوتبال: کشتی نماد ورزش کشورمان است . حذف کشتی که نشان دهند ه اخلاق ؛مردانگی؛قدرت؛مهارت ؛روح پهلوانی است کل مردم ایران؛حتی کشورهائی که کشتی ندارند رابسیارعصبانی؛ناراحت کرده برای جلوگیری ازاین تصمیم سراسراشتباه بااتحاد باکشورهای کشتی خیز تهدید به تحریم المپیک آیند می تواند مانع ازاین کارنسنجیده باشد واینکه ماخودمان بادستهای خودمان کرسی عالی که هاشمی طبادر کمیته ملی المپیک را داشت را برکنار کردیم باید منتظر چنین سونامی در ورزش اول کشور بودیم حال آقایان پاسخ گو مردم باشند.

-کریم بوستانی، مربی فوتبال: درمورد گشتی یک تصمیم غیرمنطقی گرفته شد گشتی ازورزشها ی قدیمی میباشد وکشورهای بزرگ داری این ورزش هستند وطرفداران زیادی دارد وسکوت این کشورها نابودی این ورزش مبحوب میباشد

- کریم صفایی، رئیس اسبق فدراسیون تیراندازی با کمان: وقتى درورزش کشور مرسوم شده مشکلات سومدیریت در داخل را به گردن مجامع جهانى مى اندازیم.

- کمالی، خبرنگار ایسنا: 180 کشور عضو فیلا باید برای حمایت از کشتی در المپیک متحد شوند و از احتمال حذف یکی از رشته های اصلی المپیک باستانی جلوگیری کنند.

- مائده علاقه مند، رادیو جوان: این اقدام نه تنها توهین به ورزشکاران رشته کشتی است بلکه توهین جهانی به کشتیگیران میباشد .دنیا رشته کشتی را میشناسد ودربسیاری از کشورها ورزش اول است.

- مسعود مرادی، داور فوتبال: فیلا دلیل منطقی برای حذف کشتی ارائه نداده است. ایران به عنوان یکی از قطب های این ورزش با رایزنی با سایر کشورهای صاحب نام جلوی این کار را بگیرند.

- غلامحسین مظلومی، پیشکسوت فوتبال: شایسته است باجلب مشارکت تمامی افرادونهادها، قهرمانان،مربیان ودست اندرکاران عرصه ورزش وهمکاری دبیر کل محترم کمیته ملی المپیک درمحکوم کردن مجمع عمومی فدراسیون جهانی فیلا اقدام نمایند.

- نوری فرد، مدیر رسانه ای وزارت ورزش و جوانان: کشتی بدون المپیک می میرد همان طور که فوتبال هم بدون جام جهانی می میرد ! برای تغییر نظر کمیته جهانی المپیک باید بین طرفداران کشتی در کشورهای مدعی مثل ایران ، روسیه ، امریکا و... اتحاد ایجاد کرد و اعتراض هماهنگ انجام داد حتی می توان یک جلسه به میزبانی ایران با حضور قدرتهای این رشته برگزار کرد و تصمیم واحدی گرفت.

- واعظی، دبیر ورزشی آنا: تصمیمی غیراصولی و غیرکارشناسی بود و اعضای کمیته بین المللی المپیک نباید خودسرانه اقدام به این کار می کردند. اتحاد جامع بین المللی کشتی می تواند راهکار باشد.

هنرمنش، خبرنگار ورزشی: رقابتهای جام جهانی کشتی در تهران بهترین فرصت برای برپایی نشست تخصصی، اتحاد، اجماع و تهیه اعتراض نامه در رابطه با تصمیم کمیته بین المللی المپیک است. به ویژه آنکه رئیس فیلا و مسولان 10 تیم برترکشتی دنیا نیز در تهران هستند.

-محمدرضا یکتامرام مجری کارشناس برنامه های ورزشی شبکه دو سیما . حذف کشتی از المبیک سیاسی است به دنبال موفقیت افتخار آفرینان کشتی ایران در لندن انتظار میرفت کوردلان در لابیهای صهیونیستی به دنبال

-هادی طباطبایی، پیشکسوت فوتبال: دنیا به ورزش نگاه اقتصادی دارد وکشتى براى بقا باید پرمخاطب و درامدزا شود.

- مجید کوهستانی، سردبیر رورنامه گل: در واقع حکم محرومیت ۸۰درصدی ورزش ایران از مدال المپیک صادرشده است. راه موقت،فشار به iocولابی با صاحبان رای است اما تا زمانی که کشتی به جذابیت وپاکی گذشته برنگردد،باید منتظر چنین چالش هایی بود.راه حل ،خانه تکانی اساسی درفیلا و حذف مافیای این رشته است.

-مسعود مرادی، دبیر خبر صدا و سیما: فدراسیون جهانی کشتی باید به جذابیت این رشته بیافزاید چه از منظر اسپانسرها حذف و اضافه برخی فنون ناکارآمد و فنون جدید و اجرای برنامه ها و قوانین سختگیرانه درخصوص دوپینگ

- مهدی میرزاییان، روابط عموی فدراسیون ووشو: مافیای فیلا و در راس آن مارتینتی باید حذف شوند

-کامران احمد پور از روزنامه نود: اقدام احمقانه ای بود و به نوعی دهن کجی به تاریخ و اعتبار کشتی بود. به نظر من کشورهای صاحب کشتی نظیر ایران باید کمیته تشکیل دهند و با هم متحد شئوند تا به فیلا فشار بیاورند

- دانش، روابط عمومی فدراسیون هندبال: حضور کارشناسان خبره کشتی در فیلا الزامی است
باید از علوم جدید در کشتی استفاده کرد

- محمد نصرتی، بازیکن فوتبال: کشورهای پرنفوذ مانند ایران، بلغارستان و روسیه باید به این تصمیم اعتراض کنند.

-محسن معتمدی کیا از وطن امروز: مدالهای کشتی چون در انحصار تنها چند کشور خاص است و همه گیر نیست و این رشته با وجود تغییرات مکرر قوانین نتوانسته توجه عموم جهان را به خود جلب کند مخالفان زیادی پیدا کرده و بعید است که کشتی به المپیک برگردد.

-احمد تقوی، فوتبالیست: همه مسئولان باید به فکر کشتی باشند. کشتی ریشه در فرهنگ ما ایرانیان دارد. اگر به فکر نباشیم، کشتی هم مانند فوتبال نزول می‌کند

-محمدصادق درودگر، مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی: آن روز که هاشمی طبا را از کمیته المپیک کنار گذاشتیم، زمینه حذف کشتی فراهم شد. مدیریت سیاسیون در ورزش از هر جناحی که بوده اند ورزش را تضعیف و هزینه های ورزش را سرسام آور و غیر اصولی در ابعاد مادی، اعتبار جهانی و معنوی بالا برد.

-محمود اسماعیلی پور، کشتی گیر: حذف کشتی از المپیک بی احترامی به جامعه کشتی است.

-عبداللهی، روابط عمومی کمیته ملی المپیک: حرکت بسیار نسنجیده ای بود.شاید IOC تصمیم دارد که میزان علاقه مندی این رشته را ارزیابی کند. با پیگری های کشورهای صاحب نام و همراهی ایران و اسیر کشورها کشتی حذف نخواهد شد.

-امین پاریاب، خبرنگار: راهکار خاصی وجود ندارد چراکه تاریخ نشان داده که مسئولین ورزش ایران در زمینه دفاع از ورزشکاران ایرانی گام مثبتی انجام نداده اند.

- محسن وحدانی، خبرنگار: بی کفایتی و زدو بندهای مارتینتی و مسئولان فیلا و پخش مدال بر اساس زدو بند باعث حذف این رشته شد.

-کشاورز، روابط عمومی فدراسیون جانبازان: پس از شنیدن خبر حذف کشتی شوکه شدم و مطمئنم تلاش کمیته المپیک کشورمان میتواند اثر گذار باشد.

-حسین گروسی، عضو فراکسیون ورزش مجلس: 
 حذف کشتی مشروط است وامکان تجدید نظر وجود دارد. این اقدام به ضرر ایران است.

- حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال: کشتی همراه با وزنه برداری و دو و میدانی با تاریخ المپیک پیوند خورده است بنظر من ایران باتفاق کشورهای دیگر صاحب کشتی بایستی قاطعانه به این تصمیم اعتراض نمایند شاید فردا نوبت وزنه برداری باشد.

-فرهاد کاظمی، مربی ذوب آهن: این تصمیم بی احترامی به تمدن کشورها و بی احترامی به قانون کشورها و بی احترامی به قانون کذاری و قدمت خود کمیته ملی المبیک میباشد. وشاید به خاطر این که کشتی دیکر از زیباهیهای فنون بهره نمیبرد ای تصمیم کرفته شده است.

- مهدی انوری، دبیر اسبق هیات فوتبال : تصمیم نادرست فیلا ناشی از تسلیم در مقابل کشورهایی است که دراین رشته حرفی برای گفتن ندارند واین مسئله ضعف شدید فیلا را میرساند.

- محمد پناهی از صدا و سیما: کار کاملا غیر حرفه ای بود.

-یاسر علی‌نژاد از ایرنا: ورزش کشتی ورزشیست امیخته با خون و پوست جوانان ایرانی وجود این رشته ورزشی در المپیک نشان دھنده اهمیت دادن به جوانان است ما در دهکده جهانی باید به فکر جوانان و گسترش ورزش در میان انان باشیم نباید با تصمیمات اشتباه باعث هدر رفتن انرژی و اینده انان شویم این رشته در ایران پر طرفدار است و در مسابقات ملی 15000 نفر به ورزشگاه می ایند و از نشاط ان لذت میبرند

-مصطفی آذری، مربی فوتسال: این ورزش کهن نبایداز المپیک حذف شود.

-کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق استقلال: تلاش فیلا جهت بروز شدن و ماندن در المپیک با بهرمندی از بیش از یکصد کشور بخصوص ایران و روسیه و امریکا میتواند در مجمع عمومى حذف کشتی زنان را به تصویب برسانند.

- داوود حقی، بازیکن فوتبال: باید تمام رشته های ورزشی بخصوص فدراسیونها نسبت به این عمل واکنش نشان دهند.

- ابرقویی نژاد، هیات فوتبال اصفهان: کشتی از ورزشهای اولیه المپیک دریونان باستان ویکی از نماد های همیشگی آن بوده است.حذف آن نبایستی به این سادگی انجام شود. مسئولین با حمایت سایر کشورهای کشتی خیز به جدیت پیگیری کنند.

- سعید بلبل آبادی، خبرنگار ورزشی: تفکرات اشتباه در وضع قوانین درفیلا که منجر به کاهش جذابیت کشتی شده یکی از دلایل این تصمیم گیری مخرب شده است.کشتی پرچمدار و گل سرسبد ورزش ایران در المپیک ها بوده است.متولیان فیلا تنها باحمایت فدراسیون های مقتدر جهان میتوانند جلوی این تصمیم گیری کمیته ملی المپیک بایستند.


- ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال: حذف جذابترین رشته انفرادی جهان یک اتفاق بد سات و کشورهای صاحب نام کشتی باید با آن برخورد کنند.

-سیدجواد رفوگر، پیشکسوت کشتی: حذف کشتی این ورزش کهن از بازی های المپیک تصمیم غیرکارشناسی است که نه تنها اهالی کشتی بلکه خانواده هارا شوکه کرده کشتی یکی ازمعدود ورزشهایی است که درالمپیک باستان وهمچننین درالمپیک نوین نقش بسیار بنیادین را داشته من امیدوارم مسولین بطورجدی ومستمر پیگیر باشندتا این تصمیم غیرمنطقی را منتفی نمایند.

- یحیی زاده، عضو فراکسیون ورزش مجلس: از حذف این ورزش محبوب شوکه شدم دیپلماسی ورزشی بایدبه شدت وبا سرعت اقدام کند اتحاد کشورها ی کشتی خیز مانع تصویب حذف ازسوی مجمع خواهدشد.

-علیرضا سمندر،سرپرست فدراسیون کاراته: برای کشورهای مطرح دنیا از جمله ایران حذف کشتی از المپیک ناراحت کننده است. امیدوارم از این اقدام IOC پیشگیری شود

-رستگار، رئیس فدراسیون جودو: با توجه به شباهت جودو به کشتی باید بررسی شود چرا جودو در المپیک می ماند اما می خواهند کشتی را حذف کنند. با بررسی دلایل باید راهکار برای ماندن کشتی در المپیک ارائه دهیم. وظیفه فیلا است نگذارد کشتی را از المپیک حذف کنند.

- ابوالفضل حیدریان، رئیس فدراسیون کونگ فو: حضور یک رشته ورزشی درالمپیک قطعا معیارهایی رابه مراه دارد ازجمله جذابیت که مخاطب رامجذوب خود کند و کشتی از آنجمله است که تصمیم گیرندگان حذف آن از المپیک باید دقت کنند.

-بشیری از ایرنا: این اتفاق به طور حتم خواست علاقه مندان به ورزش در سراسر جهان و به طور حتم لابی های پشته پرده و ضعف فدراسیون جهانی کشتی و تغییرات مکرر قوانین در این تصمیم نقش داشتند. همدلی اهالی کشتی در سراسر جهان بهترین راه برای ماندن کشتی در المپیک است.

-جمشید زارع، قائم مقام سابق باشگاه پرسپولیس: با سلام تصمیم هیأت اجرایی IOC مرا شگفت زده کرد چون رشته کشتی از المپیک باستان تا امروز جزء رشته های مهیج و پرطرفدار وجود داشته است. کشورهای اروپایی و در رأس آن انگلیس بخاطر مطرح نبودن در کشتی دنیا این سناریو را طراحی و اجرا نمودند. برای مقابله با این تصمیم نابخردانه باید کشورهای صاحب نام در کشتی مثل روسیه، ترکیه، گرجستان، آذربایجان، ژاپن ، کره و...طی نشست اضطراری با آقای مارتینتی رئیس فیلا با اتحاد و یکپارچگی راه های مقابله با این تصمیم غیرکارشناسی را جستجو و پیگیری نمایند

-شیرزادی- روابط عمومی ذوب اهن: تصمیم و اجراى حذف کشتى از المپیک تصمیمى نادرست جبران ناپذیر و غیر ورزشى است و بایستى در آن تجدید نظر شود.

-علیرضا اسدی، بازیکن فوتبال: این تصمیم حتما توسط کشورهایی که در کشتی مدعی و صاحب سبک نمیباشند انجام شده است. میبایست با رایزنی با کشورهای قدرتمند کشتی نسبت به ابطال ان اقدام کرد.

-محمود افشاردوست، والیبال: به نظر بنده فیلا به جای تغییر قوانین این ورزش در راستای جذابیت بیشتر این تصمیم را گرفت.فیلا میتواند با کارشناسی دقیق و وضع قوانین به سمت جذابیت و جلب اسپانسر میتواند کشتی را در المپیک حفظ کند.این یک تصمیم عجولانه است.

- مینازاده، نایب رئیس فدراسیون دو و میدانی: هیچ چیزی جز عرض ورزی پشت این قضیه نیست و مسئولان باید با اتحاد این مشکل را رفع کنند.

-محمد نوحی، رئیس فدراسیون ورزش های رزمی: در ۳سال قبل در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی و حضور یکی از روسای فدراسیون ها اعلام کردم کشتی و یک رشته دیگر که هنوز بر سر آن بحث است ممکن است از المپیک خارج شود یکی از علتهای مهم آن عدم استقبال کشورها از کشتی است 
و فیلا نیز با اینجانب مکاتباتی جهت توسعه و جمع آوری نیرو و رشته های نزدیک به کشتی داشته وما هم همکاری نمودیم 
اما کافی نبود و نیست راهکارهایی دارم که شاید برای فیلا و یک رشته دیگردر معرض خطر مفید باشد ایران تنها کشوری است که با حذف کشتی ضرر می کند.

- مسعود اقبالی، کارشناس فوتبال:در ابعاد مختلف می توان به این موضوع پرداخت. در بعد فرا ملیتی و فر هنگی، دیگر کشتی جاذبه جهانی ندارد! در بعد اقتصادی ارزش افزوده ای را در ان نمی بینیم. در بعد بهداشتی نیز جایگاه مناسبی ندارد.
برچسب ها: کشتی ، وبگردی ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا تهران
۱۳:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
کشتی ورزشی است که زمان مسابقه ان کوتاه و هیجان انگیز است و سالم و پر طرفدار حداقل در کشورهای آسیایی و آمریکا و کوبا و....
المپیک هم محلی برای گرد هم آمدن کشورها و مردم و ورزشکارهاو تاریخ است پس چرا باید چنین ورزش قدیمی و با طرفداری حذف شود در صورتی که رشته هایی هستند که حتی به اندازه نیمه ی کشتی هم طرفدار ندارد/حدافل یک دلیل منطقی برای این موضوع بیاورند
ضمن اینکه مسولان کشور ما خیلی نسبت به این موضوع واکنش نشان نمیدهند و ما انتظار داریم که بیشتر از اینها پیگیر باشند
Iran (Islamic Republic of)
محمئامین
۱۸:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
کشتی نباید حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
من نمی خواهم کشتی حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۷:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
واسه شخص من المپیک بدون کشتی معنایی نداره واقعا این تصمیم نشون می ده که اصلا بشر داره از ذات خودش فرار می کنه به نظرتون کشتی امیخته تر با وجود انسانه یا بدمینتونو تنیسو و حتی هر رشته ای دیگر من که از اینجا اعلام می کنم خدا حافظ المپیک خداحافظ
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
فقط می تونم بگم متاسفم و امیدوارم این اتفاق بد نیوفته
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
مطمئنا پشت حذف کشتی ماجراهای سیاسی وجود داره...
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۳:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
نمیتونن حذف کنن
کشتی سنبل المپیک هستش
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
اين تصميم مغرضانه وجهت دار و غير منطقي است . تعداد تماشاچيان مسابقات کشتي المپيک نشان ميدهد که بايد سراغ رشته هاي کم طرفدار بروند نه کشتي .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
اين ثصميم صددرصد جنبه ي سياسي دارد
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۳:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
من عاشق كشتيم
همونطور كه خانوم طاهري گفتن اينا چشم ديدن و پيشرفت ايران در تمامي عرصه ها رو ندارن و بايد با اقتدار از اين تصميم جلوگيري شود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا طاهری
۲۱:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
اینها چشم دیدن ایران در مقام اول را ندارند