فارس/

رشد 245 درصدي ايران در علوم فضایی

ایران با حرکت رو به جلو در تولید علوم فضایی ، 245 درصد رشد یافته است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت ، ایران با تولید 538 مقاله در علوم فضا در سال 2012 ، 5 دهم درصد تولید علم در جهان را به خود اختصاص داده است.

مهراد افزود : دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در برآورد برنامه هایی که نتیجه پژوهشهای علمی است امتیازات خاصی را قائل شده اند و در صورت ضرورت، پرداختهای بیشتری را نیز در نظر می گیرند و طرحهای کلان و ملی که توسط شوراهای مختلف حمایت می شود از این گونه است.

وی خاطرنشان کرد ، تحقیق در موضوعاتی مانند سلولهای بنیادی، نانو فناوری، انرژی های نو و سایر رشته های تخصصی ، ساختارهای فکری( اندیشه ای و محتوایی) پژوهشگران ایران را متحول ساخته است.

به گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ، نگاه اجمالی به آمار تولید علم در این رشته ها نشان می دهد که این حرکت سریع و رو به جلو به صورت اصولی و آگاهانه تدارک دیده شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و بعد از هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است.

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است./س

برچسب ها: علوم ، فضایی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.