در نطق ميان‌دستور

دستغيب: فرهنگ شجاعت و عذرخواهي بايد در مسئولين نهادينه شود

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس بابيان اينكه فرهنگ شجاعت و عذرخواهي بايد در بين مسئولين نهادينه شود، گفت: اگر مردم با مشکلات اقتصادي، تورم و بيکاري مواجه هستند و هنوز عليرغم فشارها در صحنه حضور دارند و آنگونه که شايسته ملت شريف است تدبيري انديشيده نشده است، بايد در جبران گذشته اهتمام مضاعفي به کار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سيد احمدرضا دستغيب نماينده مردم شيراز در مجلس در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز(يكشنبه) بهارستان با بيان اينكه فرمايشات روز گذشته مقام معظم رهبري واضح و روشن است، گفت: اي کاش بينش و تدبير ما به حدي بود که نياز به بيان صريح نبود، اما اين واقعيت به ناچار رقم خورد و تنها چاره شيرين‌شدن اين کام تلخ جامعه عمل پوشاندن به منويات رهبري و خواسته ملت است.

وي در ادامه افزود: نگاه تقليل‌گرايانه و ماندن در سطرها و نوشته و بيانيه‌ها و مصاحبه‌ها ظلمي مضاعف به اين خواسته به حق مي‌باشد، سخنان پيشوايمان نياز به تبيين ندارد چون به بهترين و کاملترين وجه بيان گرديده است که براي همگان قابل فهم است، اما زمان، زمان عمل و وفاي به عهد است، هنگامه ارائه راهکارهاي عملياتي است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي در ادامه با بيان اينكه مردم رهبرشان را بهتر از مسئولين مي‌شناسند، اظهار داشت: مردمي که به هوشياري و بصيرت امام انقلابي خويش ايمان دارند مي‌دانند که ايشان واقف به راه و رسم منزل‌ها و چراغ هدايتي هستند که همواره پيش روي همگان قرار دارد ، لذا براي عاشقان و رهروان ولايت ديگر چون و چرايي باقي نمي‌ماند.

دستغيب ادامه داد: امروز انتظار مي‌رود که دستور کار مجلس و کميسيون‌ها بررسي راهکارهاي عمل به منويات رهبري باشد، بنشينيم و در فضاي آرام بحث نماييم. چگونه است که براي هر موضوعي تشريفاتي خاص و مراحل خاص پيش‌بيني شده است از جمله نحوه رسيدگي به طرح‌ها و لوايح ، راي اعتماد و رسيدگي به اعتبارنامه‌ها، همه و همه روش مشخص خود را دارند اگر چه نقدهايي هم داريم،‌ اما آيا براي فرامين رهبري که رکن رکين نظام است ساز و کاري در مجلس انديشيده نشده است.


دستغيب با بيان اين مطلب که سوال اينجاست كه بهره‌مندي مطلوب از چنين سرمايه‌اي چه ساز و کاري در خانه ملت دارد، ادامه داد: بايد ديد چرا نتوانستيم يک گفتمان اخلاق‌محور بين دولت و مجلس داشته باشيم. در بررسي اين موضوع متوجه مي‌شويم که يک وجه آن به زير ساخت‌هاي آموزشي برمي‌گردد، مشکلي که در کوچکترين بخش جامعه از خانواده گرفته تا سطح کلان وجود دارد، بايد آموخت که چه طور مي‌توان انتقاد کرد اما فضا متشنج نشود و در فضاي آرام به نتيجه رسيد.


نايب رئيس کميسيون امنيت ملي با تاکيد بر اينکه امروز نيازمند بازتعريف بسياري از واژه‌ها و اصلاحات سياسي- اجتماعي هستيم، تصريح کرد: واقعا مصاديق منافع ملي يا حدود امنيت ملي، حقوق شهروندي و امنيت رواني و غيره چيست؟ چگونه مي‌توان نگاه ملي و کلان به موضوعات پيدا کرد؟

وي ادامه داد: چرا نکات مثبت و منفي در کنار هم مورد ارزيابي و ديدن قرار نمي‌گيرد؟ چه اشکالي دارد رفتار پسنديده از جانب هر کسي که باشد محترم شمرده شود و کار ناشايست در همه حال مورد تقبيح و سرزنش قرار گيرد حتي از جانب همراهان يا هم مسلکان ما باشد؟

نماينده مردم شيراز ادامه داد: بايد فرهنگ شجاعت و عذرخواهي در بين مسئولين نهادينه شود، اگر امروز خاطر رهبر و مردم از حاشيه‌هاي موجود مکدر گرديده ، اگر مردم با مشکلات اقتصادي تورم و بيکاري مواجه هستند و هنوز عليرغم فشارها و انتقام بدخواهان از نظام در صحنه حضور دارند آن گونه که شايسته ملت شريف است تدبيري انديشيده نشده است، بايد در جبران گذشته اهتمام مضاعفي به کار گرفت .

دستغيب در ادامه افزود: اين روش غلط که چوب را در ميان ديگري قرار دادن و در فقر اثبات خودمان ديگران را انکار نموده و مقصر جلوه دهيم بايد بساط اين رفتار غيراخلاقي جمع شود، اگر همگان خود را به يک نسبت مسئول بدانيم و بپذيريم که در انجام وظايف قصور داشته‌ايم دو حسن دارد حسن اول آن‌که از اتهام زدن به ديگران و انگ و برچسب زدن به ايشان پرهيز و دشمني‌ها تبديل به برادري و رفاقت مي‌شود و دوم آن که وقتي خودمان را خطاب قرار مي‌دهيم و مسئول در نابه‌ساماني‌ها بشناسيم تلاش مضاعفي در خدمت به کار خواهيم برد.

نماينده مردم شيراز با بيان اينکه برخي عوامل بيرون از دولت و مجلس در دامن زدن به حواشي بي‌تاثير نيستند، گفت: برخي رسانه‌هاي نوپا با چند مصاحبه و خبر جنجالي خود را مطرح مي‌کنند و نقل قولي از شخصي مي‌آورند بدون آن که اثبات شده است يا کل مطلب را در نظر گرفته باشند و بعد از ديگران مي‌خواهند تا نسبت به اظهارات وي نظر دهند، اين سرآغاز يک اختلاف و کليد خوردن کينه‌هاست.

وي در ادامه به خلأ قانون جامعه رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: در سامان‌دهي بداخلاقي‌هاي فضاي اينترنتي در آستانه انتخابات  92 اين موضوع بيشتر از گذشته احساس مي‌گردد.

دستغيب اظهار داشت: جمهوري اسلامي امروز در شرايطي است که در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي حرفهاي بسياري براي گفتن دارد، انقلابي که از ابتدا متمايز با گفتگوهاي رايج در متون سياسي شکل گرفت و مکتبي که فارغ از پاراديم‌هاي غالب زمان يعني سوسياليسم و ليبراليسم به وجود آمد و امروز الهام‌بخش بيداري اسلامي و داراي پيام روشن براي انسان‌هاي آزاده در سراسر دنياست، رويارويي امروز غرب و خصومت و دشمني و رويکرد اعمال فشار و تحريم‌ها به جهت کنترل اين رويکرد موثر و جهان شمول است به اين جهت نبايد اجازه داد حاشيه‌سازي‌ها چه ناشي از هواي نفس و چه نقش در پروژه توطئه دشمن مانع از تحت الشعاع قرار گرفتن افتخارات و دستاوردهاي اين ملت گردد.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: دستغیب ، رهبری ، تحریم ، بیکاری ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار