برنامه های روز پنجم جشنواره بیست و هشتم موسیقی فجر؛

شب ستاره باران میلاد با مازیار فلاحی/ شور جوانی در کنسرت سیروان خسروی

سیروان خسروی 29 بهمن ساعت 18.30 و مازیار فلاحی ساعت 21.30 در شب ستاره باران برج میلاد می خوانند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران، یکشنبه 29 بهمن و در پنجمین روز از جشنواره موسیقی فجر " کوارتت تارکوفسکی" توسط گروهی فرانسوی و آلمانی ساعت 18.30 و " هفت گاه معلق" به سرپرستی فرحزاد لایق ساعت 21  در تالار وحدت روی صحنه می رود. همچنین رستیال فاگوت به سرپرستی امیر حسین محمدیان و رستیال فلوت توسط مهرداد غلامی ساعت 18.30 و ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نبیلی و کوراتت گیتار باران توسط عمید عسگری ساعت 21 در سالن رودکی برگزار می شود.

گروه حاوا به سرپرستی پروین بهمنی ساعت 18.30 و گروه ماهریز متشکل از هادی اینانلوومظفر شفیقی ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.

همچنین گروه "چنگ" به سرپرستی رامین صفایی و گروه " آوای فاخته قاین" به سرپرستی سید داریوش کراری ساعت 19 در پژوهشکده فرهنگ و هنر به اجرای برنامه می پردازند در بخش پاپ نیز سیروان خسروی ساعت 18.30 و مازیار فلاحی ساعت 21.30 در برج میلاد روی صحنه می رود.

سیروان خسروی فراگیری موسیقی را از سن 11 سالگی آغاز کرد و اوی جونیو، موزیسین ایتالیایی و نوازنده کلاسیک پیانو و کلارینت به مدت 4 سال نخستین استادش در موسیقی بود که سیروان را با تئوری موسیقی و نوازندگی کیبور آشنا ساخت.
سیروان خسروی که متولد مرداد ماه 61 در تهران و برادر بزرگتر زانیار خسروی از خوانندگان سبک پاپ است در سن 16 سالگی با شرکت در کلاسهای موسیقی کاوه یغمایی، اصول نوازندگی و آهنگسازی را در سبک راک فرا گرفت.
مهمترین عامل وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بود آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی بود سیروان از سال 79 مراحل تهیه نخستین آلبوم شخصی خود را با نام (تو خیال کردی بری) را شروع کرد و پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1384 موفق به انتشار آن شد با این که این آلبوم فروش چشمگیری نداشت اما سیروان با انگیزه بیشتر توانست به جایگاهی برسد که در حال حاضر اکثریت او را به عنوان بهترین تنظیم کننده ایران و یکی از محبوب ترین خوانندگان می شناسند که کارهایش معمولا با استقبال عمومی روبرو می شود.

مازیار فلاحی نوازندگی گیتار را از سال 68 آغاز کرد و در سال 71 در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد مازیار فلاحی که متولد 26 مهرماه 53 در تهران است دوره کارگردانی سینما را در سال 74 با رتبه عالی به پایان رساند و فیلم کوتاه مطرود حاصل نخستین تجربه کارگردانی وی است.
پس از آن در سال 76 مجموعه داستان های کوتاهش را با عنوان (کلاغ- پاییز کودکی) منتشر کرد که این کتاب ریشه قصه های ترانه هایش شد.
در سال 80 عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد و تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد استادش حمیدرضا دیبازر به مدت 6 سال متوالی فرا گرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد.
در اسفند 76 به دعوت قاسم جعفری آهنگ ها و ترانه های فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز فعالیت خوانندگی رسمی وی در عرصه سینما و موسیقی به شمار میاید از جمله کارهای دیگر وی می‌توان به ساخت موسیقی متن ترانه ها و خوانندگی فیلم های دو راه حل برای یک مساله (به سفارش یونیسف) ققنوس (تلویزیون) فیلم های به دنبال خوشبختی، دلواپسی، بی ستاره و سریال قلب یخی اشاره کرد آلبوم (قلب یخی) نخستین ‌آلبوم رسمی موسیقی وی است.


خانه هنرمندان نیز موسیقی " ارکستر سیلان ویتوریو" اثر آگوستینوفرنته ساعت 10.30 مورد بررسی قرار می گیرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار