زارع‌زاده مهريزي:

انتزاع ري و شميرانات از تهران قطعي نشده است/ مخالفت بسياري از نمايندگان با جدايي ري از تهران

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: طرح الحاق و انتزاع ری به تهران و همچنین انتزاع شمیرانات در جلسه روز گذشته کميسيون بررسي شد اما انتزاع ري و شميرانات از تهران قطعي نشده است.

دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده مهریز و بافق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: احتمال حذف تبصره‌اي از قانون مصوب سال 1375 که در آن تعداد اعضا مشخص و بحث و بررسی شود،وجود دارد.
 
زارع‌زاده تصریح کرد: بر طبق این تغییر مناطق بالای 60 هزار نفر 9 عضو شورا و یک میلیون نفر 15 عضو شورا و در کلان‌شهرها بسته به مناطق متفاوت است؛‌به عنوان مثال در تهران تعداد اعضا به 31 نفر می‌رسد. تبصره به بحث گذاشته شده اما به نتیجه قطعی نرسیده و در جلسه سه‌شنبه قطعی می‌شود.   
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: دومین دستور کار روز گذشته در رابطه با طرح الحاق و انتزاع ری به تهران و همچنین انتزاع شمیرانات بود،به این صورت که منطقه شمیرانات از تهران جدا شود و شورایی مستقل داشته باشد و یا اینکه تحت شورای متمرکز تهران اداره شود.   
 
وی افزود: احتمال دارد عدم انتزاع طرح جدایی ری از تهران رای بیاورد و در روز سه‌شنبه جزئیات آن بررسی شود.   
 
زارع‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته معاون وزیر کشور آقای مرتضوی فرماندار و تعدادی از مسئولان ری، نماینده مجلس و پژوهش‌ها، رئیس شورای شهر تهران و اعضای کمیسیون عمران حضور داشتند و در روز سه‌شنبه ادامه این مباحث پیگیری می‌شود.

  
انتهای پیام/
 
برچسب ها: انتزاع ، ری ، شمیرانات ، تهران ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار