با متن های خود دوست باشید!

شما در این جلسه با نحوه تبدیل حروف کوچک انگلیسی به حروف بزرگ،تغییر رنگ حروف،متن پاراگرافی و کادر ویرایش Edit text ،آشنا می شوید.

به گزارش اورژانس آی تی باشگاه خبرنگاران ؛

تبدیل حروف کوچک انگلیسی به حروف بزرگ
شما می توانید پس از تایپ متن در محیط نرم افزار حروف کوچک انگلیسی را به حروف بزرگ تبدیل کنید.برای این کار از دکمه All Small Capitals  در نوار Property bar  استفاده کنید.



حروف انتخاب شده بزرگ می شوند اما اندازه این حروف از حروفی که قبلا بزرگ تایپ شده اند،کوچکتر است .برای رفع این مشکل می توانید از دکمه All Capitals کلیه حروف را پس از بزرگ کردن به اندازه حروفی که از قبل بزرگ تایپ شده اند،نمایش می دهد.



تغییر رنگ حروف
برای تغییر رنگ بعضی از حروف متن ،می توانید با ابزار shape،حروف مورد نظر را انتخاب کرده و سپس در پالت رنگ ،روی رنگ موردنظر کلیک کنید.



متن پاراگرافی(Paragraph Text)
متن در حالت پاراگرافی همیشه نیاز به یک کادر دارد.شما پس از انتخاب ابزار متن ،در یک نقطه دلخواه کلید چپ ماوس را پایین نگه داشته و آن را حرکت دهید تا یک کادر نقطه چین به نمایش در آید.اندازه کادررا تعیین کنید و کلید ماوس را رها کنید.



در این حالت نوار خط کش در محدوده کادر به رنگ سفید در آمده و اندازه عرض کادر را نمایش می دهد.



در متن پاراگرافی برای رفتن به خط بعدی نیاز به فشردن کلید Enter  در انتهای خط نیست.با رسیدن مکان نما به انتهای خط در صورت ادامه تایپ ،مکان نما خود به خود به خط چین پایین منتقل می شود.تنها در صورتی که نیاز به پاراگراف جدید دارید از کلید Enter استفاده کنید.


شما می توانید کادر متن را دوران دهید ویااندازه کادر را تغییر دهید.

تبدیل متن پاراگرافی به متن هنری
شما می توانید متن پاراگرافی را به متن هنری تبدیل کنید.برای این کار متن پاراگرافی را انتخاب کنید و از منوی Text  ،گزینه Convert To Artistic Text را انتخاب کنید.پس از انجام این کار کادر متن از بین می رود.

برای تبدیل متن هنری به متن پاراگرافی، این بار از منوی Text  ،گزینه Convert to Paragraph Text  را انتخاب کنید.

گزینه Edit Text
برای سهولت در تایپ و ویرایش متن،Corel Draw  کادر محاوره ای در اختیار کاربران قرار می دهد که در آن به راحتی می توان حروف را تایپ و ویرایش کرد وخصوصیات آن را تغییر داد.پس از تایپ متن ،آن را انتخاب کرده و از منوی Text  گزینه Edit text  را انتخاب کنید.


کادر محاوره Edit text  باز می شود.



پیش از شروع تایپ نیز می توانید با کلیک روی دکمه  در Property Bar  ،کادر محاوره Edit text  باز کنید.

در این کادر محاوره به راحتی می توانید متن را تایپ کرده ،حروف اضافه را حذف کنید و در صورت لزوم متن را کپی کنید یا خصوصیات حروف را تغییر دهید./ح

برچسب ها: متن ، کرل ، نرم افزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.