مامان، بابا لطفا دعوا نکنید!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد کودک‌ها نسبت به دعواهای والدینشان بسیار حساس هستند و حتی ناراحتی را از چهره پدر و مادرشان به راحتی متوجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار كلينيك پزشکی  باشگاه خبرنگاران به نقل از ساینس‌دیلی؛ هیچ خانواده‌ای بدون اشکال نیست و یک نقصی پیش می‌آید حتی در خوشحال ترین خانواده‌ها هم مسأله‌هایی وجود دارد و بزرگترها گاهی با هم بحث می‌کنند، معمولا همه اعضای خانواده کمک می‌کنند تا زندگی برای بقیه شیرین شود مخالفت جزيي از زندگی است و با کمک محبت و فهمیدن همدیگر خانواده‌ها می‌توانند بیشتر شکایت را برطرف کنند.

زمانی که جلوی کودکان دعوا و بحث صورت می‌گیرد کودکان رفتارهای تهاجمی پیدا می‌کنند و قهر و دعوا را از بزرگترها سریعا یاد می‌گیرند.

پدر و مادرها در مقابل کودکان باید عصبانیت‌هایشان را کنترل کنند و هیچ‌گاه داد و بیداد نکند و هیچ‌گاه در جلوی کودکان نباید وسیله و شیشه‌ها را شکست، زیرا این حرکات باعث می‌شود که کودکان بهانه‌گیر شوند و سر کوچکترین و جزئی‌ترین مسائل و نیازهایشان دعوا کنند.

هیچ‌گاه در مقابل و کنار کودکانتان که هستید با صدای بلند و کلمات نامهربان یک‌دیگر را خطاب نکنید زیرا این رفتار برای کودکان آزار‌دهنده است و بخاطر فرزندانتان هیچ‌گاه در مقابل آن‌ها دعوا و بحث نکنید./ع2
برچسب ها: کودک ، عصبانی ، تهاجمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.