دانشگاهيان از رئيس جمهور آينده چه مي‌خواهند

مقاومت در قبال جاذبه‌هاي قدرت شاخصه‌‌ کانديداي اصلح

استاد دانشگاه تهران گفت: يكي از شاخصه‌هاي مهم رئيس‌جمهور اين است كه بتواند به راحتي در پايان دولت، قدرت را به نفر بعدي واگذار کند.


"محمدحسن قديري ابيانه" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره "مهم‌ترين شاخصه‌هاي يک رئيس‌جمهور" اظهار داشت: رئيس قوه مجريه مي‌بايست علاوه بر اعتقاد به مباني اسلام و اصل ولايت فقيه ظرفيت لازم براي پايداري در اين اصول را نيز داشته باشد.
 
وي با بيان اينكه قدرت مانند كاتاليزور است گفت: گاهي قدرت برخي افراد را به انحراف مي‌كشاند، لذا بايد مطمئن باشيم شرايط مختلف، ديدگاه ولايتمداري رئيس‌جمهور منتخبمان را تغيير نمي‌دهد.
 
اين مدرس دانشگاه تصريح كرد: تجربه نشان داده است كساني كه به پست رياست‌جمهوري مي‌رسند وسوسه‌هاي زيادي براي تغيير موضع و ماهيت پيدا مي‌كنند، بنابراين يكي از شاخصه‌هاي مهم  رئيس‌جمهور اين است كه بتواند به راحتي در پايان دولت، قدرت را به نفر بعدي واگذار و براي ماندن در پست قدرت از امكانات موجود سوء‌استفاده نكند.
 
وي با بيان اينكه تصميم‌گيري در قوه مجريه مهمترين وظيفه يك رئيس‌جمهور است اظهار داشت: بالاترين مهارت كانديداي منتخب، داشتن توانائي و انگيزه كافي جهت اتخاذ تصميمات درست در مواقع حساس است.
 
سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا، توان استفاده از ظرفيت‌هاي فكري كشور، شناخت واقعيت‌ها و اتخاذ تصميمات درست را از ديگر مؤلفه‌هاي يك رئيس جمهور اصلح دانست.
 
قديري‌ابيانه در پايان خاطرنشان كرد: كانديداي منتخب بايد بداند قرار نيست مملكت را به تنهائي اداره كند، لذا مي‌بايست در اين راستا توان تعامل با ساير قوا را داشته باشد.

انتهاي پيام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار