دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

اصلاح کامل عنوان درس "تنظیم خانواده" به "خانواده و جمعیت"/ لازم الاجرا بودن برای مقاطع کاردانی و کارشناسی

طی بررسی های صورت گرفته در خصوص بازنگری دروس عنوان و سرفصل درس تنظیم خانواده به خانواده و جمعیت تغییر یافت.

سعید قدیمی دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه بازنگری درس دانشگاهی است که در تاریخ 7 مهرماه 89 به دانشگاهها ابلاغ شده که در آن تمام سرفصل دروسی که بیش از 5 سال از عمر آن می گذرد تعیین شد که باید بازنگری شود.
 
وی افزود: 4 شاخص کلان برای بازنگری این سر فصل ها مشخص شده که از آن میان 22 شاخص بازنگری از جمله به روز کردن دروس، بومی کردن، کارآموزی دروس و در نهایت  ارزش مدار کردن این دروس در دستور کار قرار گرفته است.
 
قدیمی تصریح کرد: درس 2 واحدی تنظیم خانواده که بیش از 5 سال از عمر آن می گذشت طی بررسی های یک کمیته مشخص مورد بازنگری قرار گرفت و در تاریخ 29 بهمن در جلسه شورای برنامه ریزی  آن مشخص شد.
 
وی اظهار داشت: با پیشنهاد مسئولین درس تنظیم خانواده به عنوان خانواده و جمعیت اصلاح گردید که در آن با توجه به شرایط اقلیمی و شاخص های موجود در کشور مطالب این کتاب نیز تغییر می کند که طی یک یا 2 هفته دیگر سر فصل های این دروس مشخص می شود.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این درس در چه مقطعی ارائه می شود خاطر نشان کرد: این درس در مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود تا دانشجویان مطابق با شاخص های موجود در کشور با این مباحث آشنا شوند./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار