خوزستان/

پيش‌بيني توليد حدود 35 ميليون تن فولاد خام در برنامه‌ پنج‌ساله

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: سمپوزيوم فولاد در سال 92 به ميزباني ذوب‌آهن اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ فريدون احمدي در سمپوزيوم فولاد كه در محل شركت فولادخوزستان برگزار شد، اظهاركرد: سمپوزيوم 91 با شعار توليد اقتصادي، تامين مواد اوليه و انرژي در صنعت فولاد برگزار مي‌شود كه اميدواريم اين مسايل در صنعت سر و سامان پيدا كنند.

وي افزود: ما در صنعت فولاد در سطح بين‌المللي حرف براي زدن داريم و تحريم ما در اين صنعت فرصتي خوب و استثنايي محسوب مي‌شود.

احمدي تصريح‌كرد: اميدواريم صنعت فولاد در شرايط تحريم موجود، به صورت بالنده به فعاليت خود ادامه دهد. همه تلاش ما دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز است كه مقام معظم رهبري نيز بر آن تاكيد دارند و همچنين تحقق اهداف پيش‌بيني شده صنعت فولاد در اين سند مي‌باشد.

وي با اشاره بر لزوم ايجاد مركز تحقيقات فولاد در كشور عنوان‌كرد: بايد مقدمات شكل‌گيري اين مركز انجام شود و ما مسايل مالي آن را حل مي‌كنيم. اميدواريم انجمن فولاد و آهن ايران نيز در اين زمينه تلاش داشته باشد.

احمدي ادامه‌داد: در برنامه‌ پنج‌ساله كشور توليد حدود 35 ميليون تن و تا سال 1404، توليد 55 ميليون تن فولاد خام پيش‌بيني شده است كه تمام تلاش ما تحقق اين شاخص‌ها است.

وي بيان‌كرد: براي توليد 35 ميليون تن فولاد خام ما بايد از تمام امكانات و ظرفيت‌ها استفاده كنيم و همه اين امكانات بسيج شوند.

احمدي با اشاره به طرح سنگان خاطرنشان‌كرد: پيشنهاد من برگزاري سمپوزيوم فولاد در منطقه معدني سنگان بود زيرا اين منطقه بزرگترين پروژه مربوط به صنعت فولاد كشور است. 20 ميليون تن كنسانتره و 20 ميليون تن گندله در سنگان وجود دارد. اين منطقه از بزرگترين ذخاير معدني است كه عموما به واحدهاي فولادي كشور واگذار مي‌شود.

وي اظهاركرد: بايد هم‌زمان با توسعه صنعت فولاد كشور، به نوسازي تكنولوژي در اين صنعت هم توجه كرد. اگر مي‌خواهيم به توليد 35 ميليون تن برسيم قطعا بايد بسياري از تكنولوژي‌هاي موجود صنعت را نوسازي كنيم.

احمدي گفت: توجه به تكنولوژي در فولاد از موضوعات اصلي اين صنعت است. بازاريابي، حضور رقابتي در بازار، قيمت تمام شده، مكان‌يابي مناسب و پيدا كردن ظرفيت‌هاي مناسب از ديگر موضوعاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرند.

وي افزود: انتظار داريم فعاليت ما در مركز تحقيقات سمپوزيوم و انجمن آهن و فولاد ايران يك مقدار از حالت سخت‌افزاري خارج شود. ما در سال‌هاي آينده بايد همه جنبه‌هاي توليد فولاد ازجمله بازاريابي، قيمت‌تمام شده و ديگر موارد را در نظر بگيريم.

احمدي بيان‌كرد: معدن قرار است جاي نفت را بگيرد و به دليل محدوديت‌ها در حوزه صنعت نفت، نيازمند تعيين جايگزيني مناسب براي اين صنعت هستيم كه بهترين صنعت جايگزين نفت، حوزه معدن و صنايع معدني مي‌باشد.

وي با اشاره به بومي‌سازي در صنعت فولاد خاطرنشان‌كرد: تك قطعه‌سازي در صنعت فولاد و بومي‌سازي اين صنعت توجيه ندارد و ما بايد به سمت توليد انبوه قطعات برويم و قطعات داخلي بايد به گونه‌اي ساخته شوند كه ساخت آن‌ها و قرارگيري در چرخه توليد، درنهايت كاهش قيمت تمام‌شده محصول نهايي را به دنبال داشته باشد.

احمدي اظهاركرد: در صنعت فولاد پتانسيل ايجاد مشاغل جديد وجود دارد و بايد به سمت ايجاد شركت‌هاي تخصصي در اين صنعت حركت كرد. حوزه فعاليت‌هاي صنعت فولاد بايد در سال‌هاي آينده توسعه يابد.

وي با تاكيد بر توانمندسازي نيروي انساني در صنعت فولاد افزود: نيروي انساني در تمام صنايع به ويژه در صنعت فولاد، سرمايه استراتژيك محسوب مي‌شود و ما براي همكاري با كساني كه مي‌خواهند در زمينه توانمندي نيروي انساني فولاد گام بردارند، اعلام آمادگي مي‌كنيم.

احمدي گفت: قطعا صنعت فولاد مي‌تواند به سر منزل مقصود خود برسد و براي رسيدن به اين هدف بايد موانع موجود در مسير توسعه اين صنعت را برداشت./س


برچسب ها: تولید ، فولاد ، پنج ساله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.