در این جلسه شمارا با روشهای مختلف کپی گرفتن از موضوعات و ابزار Pick Tool آشنا می کنیم.

به گزارش اورژانس آی تی باشگاه خبرنگاران ؛

روشهای کپی گرفتن از موضوعات
برای کپی گرفتن از موضوعات به چند روش می توانید عمل کنید که از متداولترین آنها استفاده از کلید + است.

1- برای این کار موضوع مورد نظر را توسط ابزار Pick Tool انتخاب کنید و پس از آن کلید + را بفشارید.

2-می توانید از روش معمول کپی کردن استفاده کنید.موضوع را انتخاب کرده و از منوی Edit  گزینه Copy  و سپس Past  را انتخاب کنید،همچنین می توانید از کلید های معادل Ctrl + C و Ctrl + V برای این کار استفاده کنید.

3-موضوع مورد نظر را انتخاب کنید وبا فشردن کلید سمت راست ماوس ،قبل از رها کردن ،ماوس را کمی حرکت دهیدو سپس رها کنید و از منویی که برایتان باز می شود Copy Here  را انتخاب کنید.


4-کلید Ctrl+ D  را بزنید ،در این حالت اگر برای اولین بار از این دستور استفاده کرده باشید پنجره Duplicate Offset  برای شما باز می شود که می توانید در آن مقدار جا به جایی موضوع دوم را مشخص کنید.در غیر اینصورت برای تعیین مقدار جابه جایی موضوع دوم به روش زیر عمل کنید:

توسط ابزار Pick Tool  در صفحه ،کلیک کنید تا هیچ موضوعی در حالت انتخاب نباشد.

از نوار Property bar  گزینه Duplicate Distance  را انتخاب کنید کرده ودر آن مقدار جابه جایی موضوع دوم را مشخص کنید.


موضوع را مجددا انتخاب کرده و کلید Ctrl+ D را بزنید(این کلید معادل دستور Duplicate از منوی Edit  است.

5-بعد از انتخاب موضوع موردنظر بر روی دستور Clone در منوی Edit  کلیک کنید.خصوصیت این دستور این است که موضوع دومتابع موضوع اول است ،یعنی هر تغییری که بر روی موضوع اول انجام دهید مانند تغیر سایز،رنگ و ....موضوع دوم نیز تغییر می کند،این روش کپی گرفتن بر روی موضوع  انتخابی فقط یکبار اجرا می شود.

6-هنگامیکه توسط ابزار Pick Tool  بر روی موضوعات کار می کنید،همزمان با کلید سمت چپ یکبار کلید سمت چپ ماوس را فشرده و رها کنید .در این حالت علامت + کنار مکان نمای ماوس قرار می گیرد که با ره کردن کلید چپ ماوس عمل کپی بر روی موضوع مورد نظر اجرا می شود.
ابزار Shape Tool
  از این ابزار برای ویرایش گره  وخطوط اشکال هندسی و موضوعات ترسیمی استفاده می شود.اگر موضوع انتخابی شما یکی از اشکال هندسی موجود در جعبه ابزار است ،ابزار Shape Tool  موجب تغییر فرم آن شکل می شود.


در صورتی که بخواهید گره ها را به صورت مجزا حرکت وتغییر دهید از دستور Convert to curve  از منوی Arrange  و یا کلید معادل Ctrl + Q استفاده کنید.


پس از Convert  کردن موضوع و انتخاب ابزار Shape،گزینه های مربوط به این ابزار در نوار Property bar  فعال می شود که در جلسه بعد به معرفی آنها می پردازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا از شیراز
۱۶:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
سلام ای ول .خیلی جالبه .فقط یه سوال اونم اینکه برای عید ه آموزش دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۶:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
با سلام.میشه بگید آموزشهای جلسات قبل رو از کجا میتونم بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
سید علی افضلی
۲۳:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
من فیشی که پشت کیس من است و فیش صفحه کلید من به آن می خورد خراب است و من به آن مبدل وسل کرده ام و کار نمی کند. راه حل مشکل من چیست؟
آخرین اخبار