يك كارشناس سياست خارجي:

افكار شوم آمريكا پشت پرده مذاكره مستقيم با ايران است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: باید از سران ايالات متحده پرسید چه اتفاقاتی در سيستم تصميم‌گيري اين كشور افتاده كه سران آمريكا به‌دنبال مذاكره مستقيم با ايران هستند.

مهدی مطهرنیا در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد آمريكا مبني بر مذاکره مستقیم با ایران، گفت: هم‌اکنون شاهد اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران بر سر پرونده هسته‌ای كشورمان هستیم که این موضوع در ظاهر حسن‌نيت آمريكا را مي‌رساند اما در نهان قضاياي ديگري در اين پيشنهاد ايالات متحده دخيل است.

وی افزود: باید از سران ايالات متحده پرسید چه اتفاقاتی در سيستم تصميم‌گيري اين كشور افتاده كه سران آمريكا به‌دنبال مذاكره مستقيم با ايران هستند.

مطهرنیا در ادامه اظهار داشت: اوباما در دور دوم ریاست جمهوری‌ خود برخلاف دور اول، درصدد شکل‌دهی دولت هماهنگ‌تر است لذا با اندیشه‌‌های از قبل تعیین شده به ميدان آمده تا بتواند با مثلث جدید کری، برنان و هیگل قدرت هوشمند‌ آمریکا را به خواسته‌های خود برساند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده هسته‌ای کشورمان بهانه‌ای برای آمریکاست چرا که این کشور می‌خواهد با مذاکره مستقیم به افکار شوم خود دست پیدا کند و این امر زمانی محقق می‌شود كه بتواند حسن‌نیت خود را به جمهوری اسلامی ایران نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مطهرنیا ، ایران ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین ارشاد
۰۱:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
آمریکا باید از گذاشته درس بگیرد و متوجه شده باشد ایرانی کشوری مقتدر و با ثبات است و شکست های پی در پی آمریکادر منطقه بدلیل دشمنی های ایشان با مردم فهیم ایران است ؛ دمکرات ها و جمهوری خواهان هر دو به قدر کافی از ایران سیلی خوردند و نباید دچار اشتباه استراتژیک شوند
Iran (Islamic Republic of)
حسین ارشادی
۱۳:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
در مذاکرات آتی ایران باید با هوشمندی عمل کند ودر شرایط فعلی که اعراب مرتجع ایران را جایگزین اسرائیل کردند می طلبد که مسئولان نظام از تمام ظرفیت ها جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات استفاده کنند و درس های تلخی به ارتجاع عرب داد .
آخرین اخبار