سيستان و بلوچستان/

معافیت 100درصدی واردات برنج

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: مصوبه‌ای که توسط ستاد تدابیر ویژه اقتصادی صادر شده است به تجار اجازه می‌دهد برنج و تعدادی از ارزاق عمومی را با معافیت 100 درصدی از حقوق ورودی، وارد کشور کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران"عباس نخعی"، با اشاره به دستور کار آخرین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان و انتقادات وارده بر تعاونی‌های مرزنشینان، اظهار کرد: در شورا تصمیم بر این شد تا کارگروهی با بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی زیرگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی تشکیل شود و آسیب‌های عملکردی، نظارتی تعاونی‌های مرزنشین بررسی و نتیجه آن در جلسه آتی این شورا مطرح شود. با برطرف شدن مشکلات جاری سهام‌داران اصلی، تعاونی‌ها از وجود این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

وی چگونگی اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در رابطه با خروج سوخت و ورود کالا توسط مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتری را یکی از موضوعات تحت بررسی شورای مبادلات مرزی استان دانست و افزود: تصمیم بر این شده تا کارت‌های مبادلات کالا و سوخت در اسرع وقت صادر و میزان و نحوه تحویل سوخت به مرزنشینان توسط شرگت پالایش و پخش فراورده‌های نفت مشخص شود.

رییس شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان در مورد احراز غیر فعال بودن تعدادی از شرکت‌های تعاونی مرزنشین و ضرورت تعیین تکلیف قعالیت‌های آنها، گفت: بصورت مقطعی سهمیه ارزی تعاونی‌هایی که فاقد فعالیت هستند کاهش یافته و به تعاونی‌هایی که دارای فعالیت بالایی هستند تخصیص می‌یابد.

تحول در اشتغال با اجرایی شدن مصوبات مربوط به تأمین معیشت مرزنشینان

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اظهار امیدواری از بهره‌برداری میزان سهمیه ارز تخصیص یافته برای سهامداران شرکت‌های تعاونی مرزنشینان، اظهار کرد: بخشی از این موارد به تغییر نرخ ارز در ماه‌های گذشته بر می‌گردد و مورد بعدی آن نیز به نظارت شرکت تعاون کار و رفاه اجتماعی مربوط است که این دستگاه باید بررسی کند این شرکت‌ها مجمع عمومی تشکیل داده و به لحاظ قانونی جایگاه دارند یا خیر؟ این موضوع در جلسه بعدی شورای مبادلات مرزی استان بررسی می‌شود.

نخعی مصوبات اخیر دولت‌های نهم و دهم در مورد تأمین معیشت مرزنشینان را ارزشمند دانست و افزود: این مصوبات که توسط هیئت دولت ابلاغ شده است به طور قطع دغدغه مسوولان ملی و استانی بوده است تا انتفاع هر چه بیشتر مرزنشینان و ساکنان مناطق کمتر برخوردار از منابع، حاصل شود، با اجرایی شدن این مصوبات به طور قطع یک تحول و انتفاعی در خور و شایسته مرزنشینان غیور استان ایجاد شده تا در زندگیشان قابل لمس و مشهود باشد.

وی افزود: با اجرا شدن مصوبات هیئت دولت هر سرپرست خانوار در هر ماه می‌تواند مبلغ دو میلیون تومان صادرات کالا را از محل بازارچه‌های مرزی با معافیت 100 درصد داشته باشد و در رابطه با سوخت نیز میزان نهایی سهمیه هر خانوار در جلسه آتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص می‌شود.

واردات برنج با معافیت 100 درصد حقوق ورودی

رییس شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان از بلامانع بودن خروج 50 درصد برنج وارداتی سهمیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان از استان بنابر تشخیص و تصمیم این شورا خبر داد و اضافه کرد: مصوبه‌ای که توسط ستاد تدابیر ویژه اقتصادی صادر شده است به تجار اجازه می‌دهد برنج و تعدادی از ارزاق عمومی را با معافیت 100 درصدی از حقوق ورودی، وارد کشور کنند.

عضو شورای اداری سیستان و بلوچستان تصمیم شورای مبادلات مرزی در مورد برنج وارداتی تجار را فقط به مقصد استان عنوان کرد و گفت: تجار می‌توانند از این ظرفیت به وجود آمده برای واردات ارزاق عمومی به خصوص برنج اقدام کنند، اکنون فقط تجار می‌توانند برنج را برای نیاز استان وارد کنند ولی در آینده مطابق با تشخیص و تأیید شورا می‌توانند مازاد نیاز استان را به منظور تأمین برنج کشور از استان خارج کنند.

نخعی ارز تعیین شده برای واردات برنج توسط تجار را مبادله برشمرد و خاطرنشان کرد: ارز مورد نیاز شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در قبال صادرات تأمین می‌شود.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: معافیت ، برنج ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.