بيانيه جبهه پايداري درپي ارتحال ملكوتي حضرت آيت الله خوشوقت(ره):

برطبق نقلي از مقام معظم رهبري؛ ايشان تكيه گاه محكمي در بحران‌ها، براي علما و مردم بود

جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي درگذشت عالم عامل، حضرت آيت الله خوشوقت (رضوان الله تعالي عليه) در مكه مكرمه ، در بيانيه اي آورده است: مواضع مستحكم اين فقيه شجاع و بصير در دفاع از حريم ولايت، در قبل و بعد از انقلاب تا آخرين روزهاي حيات، نشان از عمق و فهم سياسي و انديشه بلند الهي ايشان داشت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، درپی درگذشت عالم مجاهد و بصیر حضرت آیت الله خوشوقت (رضوان الله تعالی علیه)، جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:
 
اِذَا مَاتَ العَالِمَ ثَلُمَ فِی الاِسلامِ ثُلمَهٌ لاَ یَسُدّها شَیء
 
روح بلند و ملکوتی عارف واصل، حضرت آیت‌ الله خوشوقت به ملکوت اعلا پیوست.
 
     این عالم روشن ضمیر و بصیر، همواره در سنگر علم و تقوا، از استوانه‌های بی‌بدیل و در فضاهای گوناگون و غبارآلود، روشنگری بی‌نظیر بود و با تکیه بر اساسی‌ترین راهبرد قرآنی یعنی تقوا، در جهت گذر از همه بحران‌ها و برون شد از همه انسدادها و تحقق کمالات روحی و معنوی مردم، بویژه جوانان شیفته اسلام و ولایت نقش اساسی داشت.
 
مواضع مستحکم این فقیه شجاع و بصیر در دفاع از حریم ولایت، در قبل و بعد از انقلاب تا آخرین روزهای حیات، نشان از عمق و فهم سیاسی و اندیشه بلند الهی ایشان داشت.
 
سیره عرفانی و سیاسی ایشان مدل کاملی از رفتار دینی را به مرتبطین و آشنایان و شیفتگان‌شان ارائه می‌داد و در تمامی فراز و فرودهای پرخطر انقلاب، این عزیز عزیزتر از جان، ملجأ و پناهی امیدبخش برای دلدادگان نظام و ولایت بود و بنابه نقلی از مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (ادام الله ظله العالی )، ایشان تکیه‌گاه محکمی در بحران‌ها، برای علما و فضلا و مردم بود.
 
این حکیم وارسته، با پشتوانه عظیم علمی و عملی، فصل‌الخطاب مطمئنی برای اهل اسلام و خیل عظیم علما، روحانیون، طلاب، اساتید و دانشجویان و جوانان بود.
 
این فقیه روشن‌ضمیر با تشخیص دقیق وظایف سیاسی – اجتماعی، با دلنشین‌ترین بیان، عمل به اسلام را در حوزه فردی و اجتماعی تبیین می‌فرمود. از این جهت است که بزرگی و عظمت این مجتهد عظیم‌الشأن را با هیچ خامه‌ای نمی‌توان نگاشت و با هیچ زبانی نمی‌توان گفت، حکیم نکته‌سنجی که اعوجاجات و انحرافات را به‌جا و به موقع تشخیص می‌داد و در این خصوص چراغ راه عام و خاص بود.
 
چگونه‌ می‌توان در وصف کسی سخن گفت که در سن جوانی به کشف و شهود رسیده بود و آنچه را که می‌دید و می‌فهمید در بین اهل علم و عمل کم‌نظیر بود.
 
آن بزرگمرد با حضور دائم و ذکری پیوسته، لحظه‌ای از خدای خود غافل نبود و همواره در جهت سیر الی الله در عالی‌ترین سطح، مجاهدت داشت و در تمام عمر خود، کمتر شبی را تمام خفت و تهجد و تفکر شبانه را ترک نگفت.
 
بعد از حضرات معصومین علیهم السلام اینچنین مردی کمتر دیده شده که در اوج اتصال به محبوب از خلوتگاه معبود خویش، نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی در اوج بصیرت و روشن‌بینی اظهارنظر نماید.
 
ایشان امام راحل قه را شاخص حق و باطل می‌دانست و با مخالفان آن امام عزیز در هر لباس تعارفی نداشت، در اطاعت از ولی‌امر مسلمین چه در عهد امام عظیم الشأن و چه در زمان حاضر با همه عظمت علمی و عرفانی بسان یک مقلد بود و تخلف از اطاعت وی را یک گناه نابخشودنی می‌دانست.
 
با این مصیبت جانگداز، جبهه پایداری انقلاب اسلامی یک عضو شورای فقهای خود که پدری مهربان، روشنگری حکیم و بر سرش همچون سایه‌ای خدایی بود را از دست داد و در این مصیبت عظیم به خداوند متعال پناه می‌بریم و می‌گوییم، انا لله و انا الیه راجعون.
 
ضایعه جانگداز رحلت این عالم ربانی و فقیه جلیل القدر را به محضر مبارک حضرت بقیه ‌الله الاعظم (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (ادام الله ظله العالی) و بیت شریف معظم له و عموم مردم ولایت‌مدار، خصوصاً شیفتگان آن عزیزتر از جان، تسلیت عرض می‌نماییم و علو درجات آن عزیز سفر کرده را از خداوند متعال مسئلت داریم.
 
جبهه پایداری انقلاب اسلامی

انتهاي پيام/
برچسب ها: پایداری ، بیانیه ، خوشوقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار