خوزستان/فرمانده مرزباني كشور خبر داد؛

ناامن كردن مرزها براي معاندين/افزايش كشفيات مواد مخدر

فرمانده مرزباني كشور گفت: در مرزهاي كشور، هدف افزايش كنترل مجرمان و تبهكاران را پيگيري مي‌كنيم تا تبهكاران در مرزهاي كشور قدرت ريسك نداشته باشند. همچنين كارهايي در حال انجام است تا مرزها براي معاندين و تبهكاران ناامن شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سردار حسين ذوالفقاري در نشست خبري در اهواز برگزار شد، اظهار كرد:‌ با توجه به نظارتي كه به صورت تخصصي و توسط تيم‌هاي بازرسي از واحدهاي مرزباني و درياباني خوزستان به عمل آمد، مذاكراتي با روساي عشاير و معتمدين در شهرستان دشت‌آزادگان انجام شد تا نظارت و كنترل مرز با همكاري بيشتري انجام شود.

 وي افزود: در اين بازرسي‌ها تصميماتي براي خوزستان اتخاذ شد كه با اعتباراتي كه در سال 92 اختصاص مي‌يابد، اين تصميمات عملياتي مي‌شود. همچنين در اين بازرسي‌ها، نيازمندي‌هاي استان خوزستان در مرز با عراق مشخص شد كه با توجه به اين نيازها برنامه داريم مرز استان را كاملا انتظامي كنيم و صرفا مرزباني استان در مرز مستقر شود.

 ذوالفقاري گفت: درحوزه دريايي نيز عمليات مانيتورينگ مرزهاي خوزستان آغاز شده كه با راه‌اندازي آن و با استفاده از امكانات فني واحدها در مركز استان و مركز شهرستان، مي‌توان مناطق تحت پوشش را به صورت مستقيم و آنلاين از طريق مانيتورينگ نظارت كرد. اين طرح در سه تا چهار استان كشور در حال انجام است؛ در استان سيستان و بلوچستان اجرايي شده و در خوزستان نيز به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

 فرمانده مرزباني كشور ادامه داد: با اجراي برنامه‌هاي كنترل مرزي، قاچاقچيان در زمينه انتقال مواد به كشور دچار ترديد شده‌اند و با كنترل حوزه خشكي، فعاليت خود را به حوزه آبي بردند و با كنترل حوزه‌ آبي باز به حوزه خشكي برگشتند و اكنون در سردگمي هستند. يه اين ترتيب شرايط به سمتي پيش مي‌رود كه فعاليت براي قاچاقچيان ديگر مقرون به صرفه نيست.

 وي افزود: اكنون امنيت در مرزهايي كه آسيب‌پذيري بالايي داشتند، برقرار شده است كه علت امنيت در برخي مرزها، وجود ثبات در كشورهاي همسايه است.

 ذوالفقاري عنوان كرد: در برخي مرزها در شرق كشور در طول سال‌هاي پس از انقلاب آسيب‌پذيري بالايي وجود داشت و بسياري نيروها به شهادت رسيدند. در اين مرزها رشد تروريست نيز وجود داشت ولي اكنون وضعيت به گونه‌اي است كه قاچاقچيان احساس امنيت نمي‌كنند.

 فرمانده مرزباني كشور تصريح كرد: تركيب اطلاعات در مرزها با اطلاعات كشورهاي همسايه موجب افزايش كنترل بر مرزها شده است.

 وي افزود: در شمال غرب و غرب كشور نيز مردم به شدت طرفدار برقراري امنيت هستند و اين همكاري و آگاهي مردم موجب شده وضعيت امنيت مرز بهبهود يابد و فضا براي فعاليت تبهكاران ناامن شود.

 ذوالفقاري بيان كرد: مرزباني عراق نيز در جوار مرزباني كشور ما تلاش مي‌كند و در كنترل مرز همكاري مي‌كند. در مرز تركيه نيز كنترل دو طرفه است و امنيت مرز با سرعت در حال افزايش است.

 وي با بيان اين‌كه همه كشورهاي همسايه سعي مي‌كنند مرز امني داشته باشند، تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم كشورهاي همسايه پاي كار آيند و همكاري روزانه داشته باشند و حتي كوچكترين موضوع را اطلاع دهند.

 فرمانده مرزباني كشور گفت: در 11 ماه گذشته با كشف بيش از 95 تن مواد مخدر در مرزها، كشفيات مواد مخدر 49 درصد افزايش يافت. كشف سلاح نيز 40 درصد كاهش يافت و كشف ورود مشروبات الكي 28 درصد كاهش يافت.

 ذوالفقاري يادآور شد: همچنين كشف قاچاق سوخت با افزايش تفاوت قيمت، 86 درصد افزايش يافت. اين ميزان سوخت بيش از 26 ميليون تن برآورد شده كه بخش عمده‌اي از اين كشفيات در دريا بوده است. كشف تجهيزات ماهواره نيز 64 درصد كاهش يافت.

 وي گفت: در اين مدت، دستگيري اشرار 14 درصد افزايش و هلاكت اشرار 29 درصد كاهش يافت. همچنين آمار شهداي مرزباني46 درصد و تعداد مجروحان نيز 51 درصد كاهش داشت./س

 


برچسب ها: ناامن ، مرز ، معاندین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.