قابل توجه تهرانی ها

برای عید چطور و از کجا خرید کنیم؟

این روزها، روزهای خرید است. بوی خوش لباس های نو و صدای جیر جیر کفش هایی که احتمالا دو سه هفته ای طول می کشد تا با پاهایتان خودمانی شوند، پیچیده توی خانه هایتان. اما حتما خودتان هم قبول دارید که خرید کردن در شلوغی شب عید و درگیری هایی که دارید، کار راحتی نیست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  یک شب عید است و یک خرید شب عید که خیلی از افراد برای انتخاب یک لباس یا کیف و کفش از فروشگاه های نزدیک قانع نمی شوند و می خواهند هر طور شده به مراکز خرید مختلف مراجعه می کنند.





برای خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و کیف و کفش مراکز خریدی وجود دارند که در نوع خود بهترین هستند.هر کدام از این مراکز از نظر تنوع طراحی، قیمت، سلیقه های مختلف و از همه مهم تر مسیرهای دسترسی جزو بهترین ها به شمار می روند. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین مراکز خرید در تهران آشنا کنیم .

عرضه مستقیم پوشاک در خیابان جمهوری

در خیابان جمهوری مراکز خريد زيادی وجود دارد اما انتخاب اين  مرکز به چند دلیل مهم انجام شده است. تنوع لباس ها و قیمت ها مهم ترين دلیل انتخاب مرکز خريد پلاسکو و شانزه لیزه است. نزديکی آن به فروشگاه های زيادی که تنها چند قدم با آنجا  فاصله دارند نیز دلیل ديگر اين انتخاب است. در اين مراکز خريد، علاوه بر انواع پوشاک می توانید کیف و کفش را هم خريداری کنید.

 مرکز خريد پلاسکو جايی برای تمام خانواده ها با بودجه های متفاوت است. مرکز خريد شانزه لیزه علاوه بر داشتن ويژگی های ذکر شده محل مناسبی برای انتخاب های اقتصادی برای سلیقه های گوناگون است. بعضی از فروشگاه های اين محل، اجناس خود را بدون واسطه و با در نظر گرفتن سود بالا عرضه می کنند و اين موضوع فرصت خوبی را برای مشتری به وجود می آورد.




بهترین بازارچه در غرب تهران

وقتی فروشگاه های مختلف در اين بازارچه در کنار هم فعالیت خود را آغاز کردند هیچ وقت تصور چنین موفقیتی را در ذهن نداشتند. اين روز ها اين بازارچه سنتی از تمام مسیرهای غرب تهران هر روزه مشتری های زيادی را در خود دارد. در اين بازارچه انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرايشی و بهداشتی و لوازم منزل در دسترس عموم قرار گرفته است.

 نکته قابل توجه اما تنوع کالا ها چه از نظر سلیقه و طراحی و چه از نظر قیمت است. بازارچه سنتی ستارخان کاملا شبیه به يک بازار کوچک در غرب تهران است. انواع لباس های تولید داخل و صادراتی در فروشگاه های اين مرکز خريد عرضه می شود و اين موضوع مهم ترين نکته برای تنوع ايجاد شده است. شلوغ ترين ساعات اين مرکز خريد عصر به بعد است و بهتر است تا جايی که برايتان ممکن است در اين ساعات حتی از نزديکی اين بازارچه گذر نکنید.

بازار بزرگ

خريد از بازار بزرگ همیشه لطف خاص خود را دارد مخصوصا آنکه مرکز خريدهای کوچکی هم زيرمجموعه بازار مشغول فعالیت هستند. اگر از آن دسته افراد هستید که حوصله شلوغی و ترافیک و مخصوصا موتوری های اين محدوده را داريد می توانید اين انتخاب را داشته باشید. بین تمام مراکز خريد کوچک و بزرگ خیابان 15خرداد، مناسب ترين مرکز خريد در اين منطقه پاساژ کويتی های رضا است.



در اين مرکز خريد می توانید برای سلیقه های متفاوت پوشاک مناسبی خريداری کنید. خريد بعضی از اقلام در اين پاساژ به صرفه و بعضی ديگر با مناطق ديگر در شهر تفاوتی ندارد. بیشترين دلیل انتخاب اين مرکز خريد متمرکز بودن اکثر نیازهای يک خانواده در يک مکان است. در اين مکان علاوه بر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه می توانید انواع کیف و کفش را نیز تهیه کنید.همچنین می توانید لوازم آرايشی، بهداشتی، زيورآلات و لوازم مخصوص دکوراسیون را در دسترس داشته باشید.

مراکز خرید در میدان ونک

میدان ونک يکی از استراتژيک ترين میدان های پايتخت است. خیلی از تهرانی ها روزانه در اين میدان به دلايل مختلف تردد دارند. به همین جهت مراکز خريد زيادی مثل آسمان ونک، آينه ونک و مرکز خريد و بازار ونک در اين منطقه گرد هم آمده اند اما مناسب ترين آنها تنها يک پاساژ است.

بهترين مرکز خريد اين محدوده از نگاه ما مرکز خريد ونک است. در اين مرکز خريد علاوه بر نمايندگی چندين برند معتبر داخلی و خارجی فروشگاه های متفرقه زيادی وجود دارد که می تواند باب میل خیلی از خانواده ها باشد. با اينکه اين مرکز خريد در منطقه نسبتا گرانی از شهر واقع شده اما جوابگوی خیلی از خانواده ها با بودجه های مختلف است. مراکز خريد و فروشگاه های ديگری هم در نزديکی اين مکان وجود دارد که می تواند انتخاب بعدی شما باشد.

مرکز خريد بوستان و تیراژه

مرکز خريد بوستان و تیراژه نیز از کامل ترين مراکز در محدوده غرب تهران هستند. اين دو مکان بهترين ها هستند از نظر طراحی و تنوع برای تمام خانواده ها با هر سلیقه ای که دارند. در مرکز خريد بوستان علاوه بر مراکز اداری و تجاری، بیشتر بانک های دولتی و خصوصی و نمايندگی چند شرکت بیمه نیز حضور دارند.

اگر از مشتريان دائمی فروشگاه های زنجیره ای شهروند هستید حتما اطلاع داريد که يکی از شعبه های آن هم در چهار راه پونک و قسمتی از مجتمع تجاری بوستان واقع شده است. مرکز خريد تیراژه نیز بازارچه کوچکی است که تنوع فروشگاه های آن تا حد زيادی بالا است و امتیاز بیشتری را نسبت به بوستان می گیرد.



در اين مرکز خريد علاوه بر انتخاب پوشاک می توانید انواع لوازم ورزشی، آرايشی و بهداشتی را نیز خريداری کنید. تعدادی از نمايندگی برندهای معتبر نیز در مرکز خريد تیراژه شعبه دارند. در اين دو مرکز خريد فضايی هم برای تفريح خانواده ها و کودکان در نظر گرفته شده است.

بازار دوم نازی آباد رقیب جدی بازار بزرگ

 بازار دوم نازی آباد يک رقیب جدی برای بازار بزرگ در جنوب تهران است. اين خیابان هم مانند بازار همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است. خیلی ها مراکز خريد اين منطقه را با مراکز خريد شمال شهر يکسان می دانند و در بیشتر مواقع از نظر طراحی و کیفیت لباس ها اين موضوع واقعیت دارد.

در اينجا هم مثل بازار بزرگ مراکز خريد کوچک و بزرگ و فروشگاه های زيادی فعالیت دارند که می توانند برای هر سلیقه پاسخگو باشند. مخصوصا اينکه قیمت بعضی از پوشاک در اين منطقه دست کمی از بازار ندارد. اينجا يک بورس تمام عیار برای انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه است.

از زمان نوزادی و کوچک ترين سايز تا لباس و کفش های سايز بزرگ در بازار دوم نازی آباد در دسترس عموم قرار دارد. دسترسی به بازار دوم نازی آباد تنها برای جنوب شهر نیست و با استفاده از خط يک مترو می توان به سادگی از هر جای تهران به آنجا رسید.

مرکز خريد مدرن الهیه

شمال شهر مرکز خريدهای لوکسی دارد که حتی وارد شدن به آنها برای همه مقدور نیست. يکی از اين نمونه ها مرکز خريد مدرن الهیه است که قیمت های نجومی پوشاک در فروشگاه های آن تنها مناسب افراد خاصی از جامعه است اما درست در مقابل اين محل مرکز خريد قائم است که مناسب ترين محل برای خريد تمام اقشار است.

 با هر سلیقه و بودجه ای که داشته باشید دست خالی از اين مرکز خريد بیرون نمی رويد. اگر نبودن جای پارک مناسب و شلوغی میدان تجريش را ناديده بگیريد، می توانید برای تمام اعضای خانواده در هر سنی بهترين خريد را داشته باشید. مناسب ترين لباس های بچگانه را می توانید در فروشگاه های اين مرکز و خیابان های اطراف آن انتخاب کنید. نزديکی مرکز خريد به بازار تجريش هم يکی ديگر از محاسن اين محل است.

و اما چند نکته مهم برای خرید بدون پشیمانی

خرید کفش

بگذارید از همین حالا خیالتان را راحت کنیم. بهتر است برای خرید کفش، یک روز مجزا به بوتیک ها سر بزنید. چون کفش ها، مهم ترین بخش پوشش شما هستند. برای خریدن کفش عید، حواستان به این نکته ها باشد:



-بهترین زمان برای خریدن کفش، عصرهاست. می دانید چرا؟ چون پای شما در این زمان، سایز واقعی اش را دارد. صبح ها، پای شما حدود نیم سانتی متر کوچک تر از بعدازظهرهاست و ممکن است کفشی که صبح می خرید، بعدا کمی پایتان را بزند.

-برای خرید کفش، باید وقت گذاشت. اینکه یک لنگه از کفشی که پسندیده اید، به پا کنید، کافی نیست. بهتر هر دو لنگه کفش را به پا کنید و کمی با آنها در فروشگاه راه بروید.

-خدای نکرده با دیدن سایز کفش، تصمیم به خرید آن نگیرید. اگر سایز پای شما ۳۹ است، به سایز درج شده روی کفش بسنده نکنید. حتما آن را به پا کنید. چون ممکن است مدل پای شما به شکلی باشد که در هر کفش سایز ۳۹، خوب نباشد.

-اگر کفش بنددار می خرید، حتما بندهای کفش را موقع پرو کردن کامل ببندید و با آن راه بروید.

-در اکثر افراد، سایز یکی از پاها کمی بزرگ تر از پای دیگر است. پس برای خرید ملاکتان را پای بزرگ تر قرار دهید نه پای کوچک تر.

-یک جفت جوراب نخی موقع خرید کفش به پا داشته باشید. هیچ کفشی را بدون جوراب امتحان نکنید.

-یادتان باشد که کفش مناسب، کفشی است که انگشت شست پا به راحتی در آن حرکت کند و بین نوک انگشت شست و لبه جلویی کفش، حدود نیم سانتی متر جا داشته باشد.

-وقتی کفشتان را انتخاب و پرو کردید و پول آن را پرداخت کردید، قبل از ترک فروشگاه حتما در جعبه را یک بار دیگر باز کنید و آن را چک کنید. چون ممکن است در شلوغی شب عید، کفشتان با کفش آدم دیگری اشتباه شود. از ما گفتن بود.

-کفش هایی به پا کنید که به راحتی از پایتان دربیاید. مثلا کفش های عروسکی یا چسب دار نه بنددار.

 خریدن لباس عید

خیلی ها عطای خرید لباس عید را به لقایش می بخشند. آن هم وقتی که سری به پاساژها و بوتیک ها می نند و تازه متوجه می شوند که در این شلوغی نمی توانند خرید کنند و حال و حوصله اش را ندارند. اما اگر این نکات را رعایت کنید، خرید لباس برایتان راحت تر می شود.



-این روزها هوا سرد است. برای همین معمولا همه روی هم لباس می پوشید. بهتر است موقع خرید لباس، یا چند لایه سبک لباس روی هم بپوشید تا در گرمای فروشگاه ها کلافه نشوید، یا یک پالتو یا کاپشن گرم بپوشید که موقع پرو کردن، مجبور نباشید، چند لایه را دربیاورید و دوباره بپوشید. به این ترتیب هم خودتان راحت ترید و هم وقت بقیه مشتری ها را هم نمی گیرید.

-موقع خرید، یک کیف کوچک که فقط لوازم ضروری خود را در آن قرار داده اید، بردارید. قرار است شما با دستان پر از پاساژها بیرون بیایید. پس نباید بار اضافه و سنگین حمل کنید.

لطفا قبل از خرید، اندام و فیزیک خودتان را بررسی کنید تا دقیقا همان مدل هایی که مناسب شماست برای پرو کردن انتخاب کنید. دلیلی ندارد وقتی اندام گلابی شکل دارید، اصلا لباس های کلوش و مانتوهای ترکی را امتحان کنید. چون در هر حال به شما نمی آید و صرفا وقتتان تلف می شود.

-سایزهای دقیق خودتان را به خاطر بسپارید. مثلا شلوار، ۴۰ می پوشید کفش ۳۸ و مانتو، مدیوم. حتی می توانید اندازه های خودتان را بگیرید و بنویسید و همراه داشته باشید. موقع خرید با یک متر که در کیفتان گذاشته اید، قبل از پرو کردن، اندازه ها را چک کنید تا بی جهت، وقتتان تلف نشود.

-لطفا به احساس اولیه خودتان درباره لباس، مانتو یا شلواری که در پرو تنتان است، اعتماد کنید.اگر همان اول احساستان به شما «نه» گفت، با سرعت آن را از تنتان خارج کنید. لازم نیست مته به خشخاش بگذارید. وقت را تلف نکنید و سراغ نمونه های بعدی بروید.

-شاید باورتان نشود یا اصلا عادت نداشته باشید. اما وقتی تنهایی به خرید می روید، قطعا سریع تر و راحت تر خرید می کنید. اما اگر نمی توانید تنها تصمیم بگیرید، با یکی از دوستان که سلیقه و نظرش با شما هماهنگی دارد به خرید بروید. اکیپی به خرید رفتن در شب های عید هم فرقی با وقت تلف کردن ندارد!

-موقع خرید رفتن، مانتو یا پالتوی راحت بپوشید که حتی المقدور دکمه یا زیب خیلی کمی داشته باشد. به این ترتیب لازم نیست با هر بار لباس پرو کردن، کلی دکمه باز کنید و ببندید.

-این روزها اصلا وقت مناسبی برای گشت و گذار و به قول آن ور آبی ها «ونیروشاپینگ» نیست اگر خریدی ندارید، بهتر است در خانه بمانید، چون هم بی جهت فروشگاه ها را شلوغ می کنید و هم خودتان تا مدت ها از هر گونه پاساژ و بوتیک متنفر می شوید!

-یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات شما برای خرید کردن این است که به جای پاساژها، سری به بورس های خرید بزنید. مثلا به جای اینکه در بوتیک ها به دنبال مانتو بگردید، سری به هفت تیر در تهران بزنید که بورس انواع مانتو، پالتو و بارانی است.

-می توانید برای خرید به منطقه ای بروید که چند تا پاساژ در نزدیکی هم قرار دارند. مثلا در تهران می توانید به شهرک غرب بروید تا در فاصله کمی پاساژ میلاد نور، گلستان و ایران زمین وجود دارند و می توانید وقت کمتری تلف کنید.

-روزهایی که برای خرید می روید، ماشین همراهتان نبرید. به هر حال در این شلوغی و ترافیک، ماشین شخصی بردن، کار عاقلانه ای نیست. نمی خواهید که یک ساعت دنبال جای پارک بگردید؟

-موقع خرید شب عید، می توانید در بوتیک ها، هنوز هم اجناس حراجی پیدا کنید. پس کمی هم آینده نگر باشید و برای زمستان سال آینده هم خریدی با نصف قیمت کنید. ولی حواستان باشد نمونه هایی را انتخاب کنید که ساده تر باشند تا سال آینده بتوانید استفاده کنید و قدیمی نشده باشند.

-بلافاصله بعد از خرید و وقتی به خانه آمدید، با سرعت لباس هایتان را دوباره پرو کنید تا اگر ایرادی دارند، بتوانید به سرعت برای تعویض آنها مراجعه کنید.

خرید لباس عید كودكان



خرید لباس مناسب برای کودکان یکی از دغدغه های والدین است . این روزها . با نزدیک شدن به سال نو ، پدر و مادر ها به فکر خریدن لباس نو برای فرزندان شان هستند ، در این اینجا به شما نکاتی گفته می شود که در خرید تان موفق تر باشید البته فراموش نكنید حق انتخاب را به كودك بدهید.

حق انتخاب به او بدهید

در ابتدای فصل های مختلف سال، بنشینید فكر كنید كه كودكتان به چه لباس هایی احتیاج دارد و از آنها یك لیست تهیه كنید. از آنجا كه خرید این لباس های كوچولو، جیب تقریبا پرپول می طلبد، برای موارد لیست تان اولویت قائل شوید. ابتدا نیاز های مهم او را فراهم كنید و اگر پولی ماند ،سراغ موارد بعدی بروید. همیشه بین سن كودك و لباسی كه دوست دارد ارتباطی برقرار است. وقتی كودك 8- 9 ساله است، می تواند درك كند كه كدام لباس مناسبش است.

می توانید اطمینان كنید با لباسی كه انتخاب كرده سردش نمی شود یا از گرما نمی پزد. می توانید به او بگویید چقدر بودجه برای لباس او در نظر گرفته اید و همچنین برایش توضیح دهید كه لباسی كه اجازه دارد بپوشد، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؛ مثلا زیاد كوتاه نباشد. با كمك هم یك لباس مناسب تهیه كنید.

در خرید جوراب و لباس زیر خیلی دقت كنید. این تكه های لباس باید دقیقا اندازه بدن كودك شما باشند و حتی اگر ذره ای گشاد باشند، كودك را اذیت می كنند. نمی خواهید كه جوراب فرزندتان این قدر گشاد باشد كه وقتی راه می رود از پایش در بیاید؟ می توانید از فرزندتان بخواهید دستش را مشت كند و كفی جوراب را دور دست مشت شده اش بپیچید، این روش خوبی برای تخمین سایز پا برای جوراب است. بهتر است فرزندتان را هم برای خرید همراه خود ببرید. نگران نباشید، نه شما را كلافه می كند نه بقیه را.

مد را رها كنید، راحتی را بچسبید

هیچ وقت از یاد نبرید كه بچه ها زو دتر از آنچه شما بتوانید فكرش را بكنید رشد می كنند. بسیاری از والدین و افرادی كه برای كودك لباس هدیه می خرند، به این مساله توجه نمی كنند كه لازم نیست لباس به تن كودك بچسبد. اگر این طور باشد، بعد از چند بار استفاده باید بروید فروشگاه سروقت سایز بعدی. اگر خودتان به این نكات دقت دارید و دیگران هدیه هایی با سایز نامناسب برای فرزندتان آورده اند، خجالت نكشید! آدرس فروشگاه مربوطه را بخواهید و بروید سایز مناسب آن لباس را برای كودك تان بگیرید.



اینقدر برای نوزادتان، دنبال چشم وهم چشمی نباشید. كودك به این سن و سال، یك كمد بزرگ پر از لباس احتیاج ندارد. خودش هم خوشبختانه هنوز درگیر مد روز نشده است. نوزادان و نوپایان خیلی سریع رشد می كنند ،ا گر برای آنها لباس های زیادی تهیه كنید و بگذارید برای مهمانی های مختلف، احتمال دارد كه مشتری اول و آخرش خودتان باشید؛ چرا كه ممكن است به دلیل رشد قابل توجهش، دیگر آن لباس به تنش نرود .

هنگام تهیه لباس برای نوپایتان، دقت كنید كه لباس، طوری باشد كه بتوان آن را راحت به تن یا از تن خارج كرد.(مثلا به جای دوجین دكمه، روبند پاپیونی داشته باشد) زیرا كودك تان به زودی شروع می كند به گفتن: «خودم بپوشم، خودم بپوشم. » پس لطف كنید كار این كوچولوها را سخت نكنید.

توصیه های عمومی

تا فرزندتان به سن بلوغ نرسیده است، باید كاپشنهای كمی بزرگ تر برایش تهیه كنید تا برای رشد او جا داشته باشد. همیشه به دنبال فروشگاهی كه اجناس با كیفیت و ارزان دارند باشید و از دوستان و آشنایان خود بخواهید اگر این فروشگاه ها را می شناسند، به شما هم معرفی كنند.



اگر دیدید فروشگاه لباس بچه ای، حراج كرده است، سری به آن بزنید و مایحتاج فرزندتان را با قیمت مناسب تهیه كنید. : قبل از اینكه‌ برای خرید لباس به مراکز خرید بروید، به کاتالوگ ها و وب سایت ها نگاهی بیندازید. پیش خودتان تعیین کنید که چه مدل لباسی، چه طرحی و چه رنگی را می خواهید؛ این کار باعث می شود که خرید شما هدفمند شود و حداقل از سر درگمی در میان انواع لباس ها نجات پیدا می كنید‌.

همیشه برای جلوگیری از سرما خوردن فرزندتان، یك زیر پیراهنی به او بپوشانید، زیر پیراهنی نباید از جنس الیاف مصنوعی باشد، زیرا سبب حساسیت پوستی فرزندتان خواهد شد و گاهی این الیاف برای كودك احساس زبری ایجاد می كنند.

دقت كنید كه جنس لباس مقاوم باشد تا در اثر شست وشوی زیاد نازك و بدریخت نشود. دكمه ها وزیپ های لباس را كنترل كنید كه آیا محكم بسته و قفل می شوند یا با كوچكترین تكانی از هم باز می شوند؟

برای خلاص شدن از نق نق كردن كودك این است كه قبل از خرید به خوبی تغذیه کرده و سیر باشد و همچنین به اندازه كافی خوابیده باشد. بچه ها وقتی گرسنه و خسته اند، روی اعصاب والدین مته می زنند و هنگام خرید بهانه می گیرند وگریه راه می اندازند.

نكته كلیدی

به کودکتان یاد بدهید وقتی می روید برای او خرید كنید، به جای بازیگوشی توجه كند و لباس مورد علاقه اش را انتخاب كند. هنگامی كه تنها برای خرید لباس كودك می روید، انتخاب سایز مناسب، شما را به شك می اندازد و تنها احتمال قوی ای كه وجود دارد این است كه برای تعویض لباس خریداری شده، دوباره، ولی این بار با فرزندتان به همان فروشگاه بر گردید. پس صبور باشید و از همان ابتدا فرزندتان را با خود همراه كنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
من می خواهم کفش و کلاه لیه خرید پستی کنم
آخرین اخبار