تبریز/

افزایش ریسک پذیری در بین زنان عاملی برای راه اندازی اتاق رشد زنان روستایی

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی زنان روستایی گفت: ترویج فرهنگ ورود زنان روستایی و فارغ التحصیل بخش کشاورزی به عرصه کسب و کار موفق، ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه روستایی و افزایش اعتماد به نفس و ریسک پذیری در بین زنان از اهداف مهمی است که با راه اندازی اتاق رشد و توسعه کارآفرینی حاصل خواهد شد.

رقیه زرگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: شناخت توانمندی های زنان و هدایت استعدادهای خلاق آنان می تواند در بهره برداری از ظرفیت های زنان به عنوان قشر عظیم اجتماعی موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: بالا بودن فرهنگ مشارکت پذیری در بین زنان و ایده های کارآفرینانه زنان از مهم ترین معیارهای راه اندازی اتاق رشد و کارفرآینی زنان روستایی بوده است.

زرگری با بیان مزایای توانمند شدن زنان در جامعه ادامه داد: با توسعه کارآفرینی و ایجاد شرکت های کوچک و در سطح خُرد و خانگی، زنان روستایی قادر خواهند بوده علاوه بر تامین کالاها و خدمات مورد نیاز خود و خانواده، کسب و کاررهای موفقی را راه اندازی نموده و از این طریق به اقتصاد خانواده و روستا و درنهایت توسعه اقتصاد کشور کمک شایانی نمایند.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی زنان روستایی با عنوان نمودن شرایط سنی اعضا اتاق های رشد یادآور شد: حداقل و حداکثر سن داوطلبان برای عضویت در اتاق رشد 15- 50 سال است.

زرگری تاکید کرد: زنان روستایی صاحب ایده در اولویت اول و زنان فارغ التحصیل بخش کشاورزی در اولویت دوم عضویت در اتاق رشد قرار دارند. /س

 

برچسب ها: افزایش ، ریسک ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.