مجلس در سالي كه گذشت/آذرماه

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در دستوركار مجلس

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ مهم‌ترين عناوين خبري مجلس در آذرماه 1391 به شرح زير است:


آغاز جلسه علني اول آذرماه بهارستان به رياست لاريجاني

جلسه علني امروز(چهارشنبه 1 آذر) مجلس شوراي اسلامي دقايقي پيش به رياست علي لاريجاني با حضور 221 نفر از نمايندگان آغاز شد.

گفتني است دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش و سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين به ارائه گزارشي از دستگاههاي تحت مديريت خود در جلسه غيرعلني پرداختند.

در اطاعت از رهبر معظم انقلاب؛ نمایندگان مجلس از طرح سوال از رئیس‌جمهور انصراف دادند

عوض حیدرپور شهرضايي نماینده نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران، بیانیه انصراف سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور را به اين شرح قرائت كرد:

بسمه تعالی

همیشه رهنمودهای رهبری و فرامین ایشان نصب‌العین و فصل‌الخطاب برای نمایندگان بوده است، با لبیک به ایشان،‌ نمایندگان سوال‌کننده مراتب انصراف خود را از ادامه طرح سوال اعلام می‌نمایند.





با انصراف يونس اسدي؛ طرح سوال از وزير صنعت از دستور کار مجلس خارج شد

با انصراف يونش اسدي نماينده مشکين‌شهر در مجلس از سوال از وزير صنعت، معدن و تجارت طرح سوال از غضنفري از دستور کار مجلس خارج شد.

اصلاح موادی از قانون انتخابات در دستور كار امروز نمايندگان مجلس

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.




به دلیل کمبود وقت؛ ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به جلسه آينده موكول شد

محمدرضا باهنر گفت: به دلیل کمبود وقت و وسیع بودن موضوع، زمان ادامه رسیدگی به کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را نداریم.


نمايندگان مجلس در حمايت از مردم بي‌دفاع غزه تظاهرات كردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) و پس از پایان جلسه علنی در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی كردند.

باهنر که در غياب لاريجاني اداره جلسه علنی را بر عهده داشت اعلام کرد که جلسه علنی (چهارشنبه) مجلس ساعت 11:25 دقیقه با اتمام خواهد رسید و نمایندگان در حیاط مجلس تظاهرات خواهند کرد.

بنابر اعلام باهنر این تظاهرات در حیاط مجلس و در کنار مزار متبرک شهدای گمنام و به منظور میثاق با شهدا و حمایت از مردم غزه انجام می‌شود.




سوال از وزرای کشور و صنعت اعلام وصول شد

علیرضا منادی‌سفيدان عضو هيئت رئيسه مجلس در پايان جلسه علني چهارشنبه (اول آذرماه) بهارستان با اعلام اين خبر گفت: طرح سوال ملی موسی‌الرضا ثروتی از وزیر کشور درباره علت اجرا نشدن قانون تقسیمات کشوری و سوال منطقه‌ای وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت اجرا نشدن مصوبات سفرهای استانی اعلام وصول شد.

جلسه علني امروز مجلس پايان يافت/جلسه بعدي؛ 12 آذرماه

بنابر اعلام باهنر جلسه بعدی قوه قانونگذاری رأس ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۲ آذر‌ماه تشکیل خواهد شد.


جليلي به باشگاه خبرنگاران خبر داد: موافقت فراکسيون رهروان ولايت با کليات طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري

 اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجد سليمان، لالي و هفتگل  در مجلس از برگزاري جلسه هيئت رئيسه و شوراي مرکزي فراکسيون هروان ولايت در يكشنبه هفته آتي خبرداد و گفت: در اين جلسه ضمن بررسي مسائل روز، طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه فراکسيون رهروان ولايت با کليات طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري موافق است، افزود: در جزئيات طرح، در بحث شاخصها از جمله در مباحث سن، مدرک تحصيلي و در بحث شاخص‌هاي رجل سياسي، فراکسيون اصلاحاتي دارد که در اين جلسه نظرات جمع‌بندي خواهد شد.



یوسفیان‌ملا خبر داد: اصلاح نحوه بررسی اعتبارنامه نمایندگان در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس

 عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه در حال‌حاضر برخی رای‌گیری‌ها در مجلس به صورت دستی و گلدان و همچنین به صورت قیام و قعود انجام می‌شود، براساس مصوبه اخیر این کمیسیون مقرر شد رای‌گیری‌ها از حالت دستی و قیام و قعود خارج شده و تمام رای‌گیری‌ها با دستگاه الکترونیک انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این مصوبه هم‌اکنون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده تا در دستور کار بهارستان قرار گیرد و نهایتا با تصویب در صحن علنی مجلس، تمام رای‌گیری‌ها با دستگاه الکترونیک خواهد بود.



پیگیری جدی تحقیق و تفحص از صنایع خودرو‌سازی در بهارستان

سید محمد بیاتیان  به تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: این امر در راستای سنجش میزان کیفیت و چگونگی برنامه‌های صنایع خودرو‌سازی صورت گرفته است .

وی افزود: موضوع تحقیق و تفحص از صنایع خودرو‌سازی با امضای 5 تن از نمایندگان مجلس آغاز شده و کلیات آن نیز در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسيده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی از جمله مشکل ترمز و دیگر مشکلات موجود باعث طرح این موضوع شده است.

بیاتیان افزود: کمیسیون صنایع و معادن با جدیت پیگیر تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی بوده و به زودی نتایج آن را اعلام خواهد کرد.




افضلي‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: پرونده "يک خانواده محترم" در دستور کار کميسيون اصل 90 قرار گرفت

مصطفي افضلي‌فرد با اشاره به ساخت فيلم موهن "يک خانواده محترم" اظهار داشت: کميسيون اصل 90 رسيدگي به اين فيلم را در دستور کار قرار داده و به آن رسيدگي خواهد کرد.

وي افزود: اين فيلم از آنجايي که ارزش‌هاي ملي را تحت‌الشعاع قرار داده است، کميسيون اصل 90 هم مي‌تواند مستقيم و هم در راستاي شکايت اشخاص حقيقي و حقوقي آن را بررسي کند.



ارائه گزارشي از سفر منطقه‌اي هيئت پارلمان بهارستان در جلسه غيرعلني


 جواد جهانگیرزاده عضو هيئت‌رئيسه مجلس، در جلسه غير علني كه پيش از آغاز جلسه علني يكشنبه ( 12 آذر) بهارستان برگزار شد، گزارشی از سفر دوره‌ای رئیس مجلس به همراه برخی از نمایندگان را به سایر نمایندگان ارائه کرد.

گفتني است لاريجاني پيش از اين به چهار كشور سوريه، تركيه، لبنان و عراق سفر كرده و با مقامات بلندپايه اين چهار كشور در مورد مسائل منطقه‌اي گفتگو و تبادل نظر كرد.

مخالفت مجلس با فوریت معافیت مالیاتی مسکن مهر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یک شنبه (12 آذر)  با فوریت طرحی در خصوص معافیت مالیاتی مسکن مهر مخالفت کردند.

بر اساس این طرح احداث مسکن مهر از مالیات بر عملکرد پیمانکاران سازنده که بر اساس ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم 5 درصد از کل هزینه‌ها را شامل می‌شود، معاف می‌شد.

دو فوریت این طرح با 88 رای موافق، 63 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر با مخالفت مجلس روبرو شد و یک فوریت آن هم با 86 رای موافق، 50 رای مخالف و 23 رای ممتنع از 231 نماینده‌ی حاضر به تصویب نرسید و این طرح برای بررسی عادی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

نماينده سبزوار در نطق ميان دستور: آقاي رئيس‌جمهور! آيا فرد ديگري جز نيكزاد توانايي سرپرستي وزارت ارتباطات را نداشت؟

نماينده مردم سبزوار در مجلس باانتقاد از تصميمات اخير رئيس جمهور در وزارت ارتباطات خطاب به وي گفت: در این مقطع چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت؟ آیا کسی در این وزارتخانه توانایی و تخصص پذیرش سرپرستی مجموعه فوق را نداشت؟ آیا آقای نیکزاد که اداره دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را عهده دار است باید این مسئولیت را به عهده بگیرد؟


با امضاي نامه‌اي؛ 22 نماينده مجلس از "شب آفتابي" تقدير كردند

 22 نماینده مجلس با امضاي نامه‌ای از دست‌اندرکاران شب آفتابی تقدیر کردند.

در این نامه آمده است: «برنامه ترکیبی «شب آفتابی» با حضور 400 هنرمند و هنرور، اتفاقی منحصر به فرد در عرصه هنر کشور به شمار می‌رود؛ ترکیبی از نور، صدا، تصویر و جلوه‌های ویژه در فضایی با مساحت 6 هزار متر مربع و با کارگردانی بهزاد بهزادپور، هر شب قریب به سه هزار نفر تماشاگر را در سفری به اعماق تاریخ می‌برد. در این برنامه مخاطبان با گذر از دیوار زمان و مکان، وقایع و اتفاقات و برش‌هایی از تاریخ به شکلی زنده و واقعی به زمان حال متصل می‌شوند.



از شور انتخاباتي نماينده‌ها براي اصلاح قانون انتخابات تا صندلي خاموش حدادعادل

چهل و پنجمين جلسه علني بهارستان طبق روال جلسات گذشته با حاشيه‌هايي همراه بود.

چهل و پنجمين جلسه علني مجلس که سه شنبه (14 آذرماه)  برگزار شد، با حاشيه‌هايي همراه بود.

**شور انتخاباتي بهارستان

يکي از مهمترين حواشي جالب امروز بهارستان مشارکت قريب به اتفاق تمامي نمايندگان در بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري بود.

در بررسي ساير طرحها که معمولا عده‌ي خاصي از نمايندگان که مربوط آن حوزه هستند اظهارنظر کرده و در رأي گيري شرکت مي‌کنند، ولي نمايندگان ملت امروز با شور و شوق و فعاليت چشمگيري در بررسي تصويب مواد اين طرح شرکت مي‌کردند.

**صداي دو،دو،دو... و چهار،چهار،چهار... بيشترين صدايي بود که امروز در صحن شنيده مي‌شد که صداي "دو" به منزله مخالفت و صداي "چهار" نيز به منزله موافقت با طرح مذکور است.


**دلجويي نمايندگان از نماينده ورزقان

يکي ديگر از حواشي مهم و تأثيرگذار امروز مجلس دلجويي نمايندگان از نماينده ورزقان و خاروانا بود.

 الله‌وردي دهقاني که براثر سانحه تصادف، همسر و دو فرزند خود را از دست داده است امروز درحالي با لباس مشکي و چشمان گريان وارد خانه سبز شد که نمايندگان به احترام او دور وي حلقه زده و از او دلجويي کردند.

البته دلجويي و ابراز همدردي به قدري صميمي بود که باعث خلق صحنه‌اي جالب درصحن مجلس شد به طوري که همه نمايندگان شركت‌كننده اين حادثه را به وي تسليت گفتند.


**صندلي خاموش

چهارپايه مخصوص کنار صندلي حداد‌عادل که تقريبا همزمان با آغاز مجلس نهم در کنار صندلي نماينده تهران مستقر شده است همواره محل نشستن چندين نماينده بود که با حداد به گفتگو مشغول مي‌شدند، اما صندلي امروز خاموش بوده و بدون اينکه کسي بر روي آن بنشيند در کنار حداد عادل قرار گرفته بود.

دريافت اولين کارت زرد وزير ورزش و جوانان از طرف مجلس

در جلسه علني سه‌شنبه ( 14 آذرماه) محمد عباسي وزير ورزش و جوانان در راستاي پاسخگويي به سوال احمدرضا دستغيب نماينده شيراز در مجلس حضور يافت.

عباسي پس از ارائه توضيحات در خصوص اين سوال نتوانست نمايندگان را قانع کند.

بر اساس اين گزارش پس از اظهارات عباسي،  نمايندگان با 64 راي موافق 124 راي مخالف و 33 راي ممتنع از مجموع 238 نفر اعلام کردند که از توضيحات وزير ورزش و جوانان قانع نشدند.

گفتني است؛ قانع نشدن نمايندگان از وزير ورزش وجوانان به منزله ارائه يک کارت زرد از طرف مجلس به وزير ورزش و جوانان است که در صورت دريافت سه کارت زرد وزير مذکور استيضاح خواهد شد.


مخالفت مجلس با طرح کاهش حق ماموریت مسئولان در سفرهاي خارجي

نمایندگان مجلس در جلسه علنی چهارشنبه ( 15 آذر ماه) با دو فوریت و یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مخالفت کردند.

براین اساس دو فوریت این طرح با 86 رای موافق ، 68 رای مخالف و23 رای ممتنع از مجموع 209 رای تصویب نشد.

همچنین یک فوریت این طرح نیز با 83 رای مخالف، 63 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر تصویب نشد تا به صورت عادی در دستور کار بهارستان قرار گیرد.

قاضی‌پور در صحن علنی: چرا دولت لایحه بودجه سال آینده را تحویل مجلس نداده است

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه علنی چهارشنبه ( 15 آذرماه) خطاب به رئیس جلسه گفت: آقای لاریجانی امروز چندم است؟ امروز مگر 15 آذرماه نیست؟ آیا بودجه لایحه بودجه سال آینده را از دولت گرفته اید؟ مگر قرار نبود امروز لایحه بودجه را دولت ارائه کند.

وی افزود: دولت موظف بود تا لایحه بودجه 92 را امروز 15 آذر ماه به مجلس ارائه کند.

در ادامه این بحث لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: حرف شما درست است باید امروز بودجه را تحویل می گرفتیم.

قاضی پور نیز در پاسخ گفت: خدا را شکر که برای اولین بار حرف ما را قبول کردید.



لاريجاني در صحن علني: مثلث الماس ايران، حزب‌الله و مقاومت فلسطين قطب‌نماي خاورميانه است/ دانشجويان محور صحنه اقتصادي

 علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني چهارشنبه ( 15 آذرماه) ضمن تبريک روز دانشجو گفت: 16 آذر که به عنوان روز دانشجو نامگذاري شده است نماد استکبار ستيزي و مبارزه با استعمار است.

وي افزود: در صحنه منطقه‌اي و پس از پيروزي انقلاب اسلامي صحنه سازي دروغين آمريکا در مقابل ملت ايران فروپاشيد و حرکت تکاملي بيداري اسلامي استعمار آمريکا را دچار حيرت کرد.

نماينده قم افزود: کشتي شکسته هژموني استكبار را در سخنان اخير مسئولان آمريکا مي توان مشاهده کرد .

رئيس قوه مقننه در ادامه تصريح كرد: ايران زماني قدرت وابسته به آمريکا بوده و از سياست بيمارگونه وابستگي برخوردار بود، پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامي ايران به جايگاهي رسيد که هيچ يک از قدرت‌هاي جهان نمي‌تواند قدرت نفوذ قدرت اسلامي ايران را نايده بگيرد و  چند سالي است كه استكبار براي سرنگون کردن اين سپر علمي خيز برداشته است.

لاريجاني خاطر نشان کرد: ايران امروز ازظرفيت دانش آموختگان و فرهيختگان فراواني برخودار است و نمونه آن را مي‌توان در حجم  انبوه دانشجوي کشور سراغ گرفت كه اگر اين سرمايه در عرصه توليد داخلي به کار گرفته شود، باعث جهش اقتصادي شده و اين مهم را رقم خواهد زد.


تقديرمجمع نمايندگان لرستان از استقبال پرشور مردم اين استان از ضريح مطهر امام حسين(ع)

مجمع نمايندگان استان لرستان از استقبال پرشور مردم اين استان از ورود ضريح مطهر حضرت اباعبدالله الحسين تقدير و تشکر کردند.

دستور لاریجانی جهت رسیدگی به زلزله زهان و آتش سوزی مدرسه شین آباد

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به کمیسیون بهداشت و عمران ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به زلزله زهان و آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر آن را بررسی و گزارش را به مجلس ارائه کنند.




حاجي‌بابايي در بهارستان حضور يافت/ دریافت اولین کارت زرد حاجي‌بابايي از وكلاي بهارستان

حمید رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش که برای ارائه توضیح در خصوص سوال سه تن از نمایندگان اصفهان و تهران (حسن کامران، فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده) به صحن علنی يكشنبه (19 آذرماه) مجلس آمده بود نتوانست نمایندگان را قانع کند.

پس از ارائه گزارش حاجی بابایی ، فاطمه آلیا که سوال را قرائت کرده بود اعلام کرد از توضیحات وزیر آموزش و پرورش قانع نشده و به همین جهت رئیس مجلس از نمایندگان جهت روشن شدن اقناع یا عدم اقناع نمایندگان رای گیری کرد که نمایندگان با 98 رای موافق 87 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر اعلام کردند که از توضیحات وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند.

 بنابراین طبق قانون وزیر آموزش اولین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد و در صورتی که تعداد کارت زردهای وزیر به 3 عدد برسد وی توسط مجلس استیضاح خواهد شد.



جمع‌آوري 70 امضا براي مسكوت‌ماندن اصلاح قانون انتخابات

عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس از جمع‌آوري بيش از 70 امضا جهت مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري خبرداد و گفت: اگر عده‌اي بخواهند ماده 35 اصلاح قانون انتخابات را به نتيجه برسانند، اين طرح را به جريان خواهيم انداخت.

ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد + متن اصلاح شده قانون

نمایندگان در صحن علنی سه‌شنبه 21( آذرماه) با اصل ماده 4 و تبصره های آن در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

براین اساس نمایندگان با 138 رأی موافق 44 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده با اصل این ماده موافق ت کردندماده 4 طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری و ماده 31 فعلی قانون انتخابات ریاست جمهوری تصویب شد.

كوثري: از 237 نماينده تنها 133 نفر راي مي‌دهند/ رئيس مجلس تذكر دهد

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات واسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: از 237 نماينده تنها 132 يا 133 نفر راي مي‌دهند که خواهشم از رئيس مجلس اين است که تذکر لازم را به نمايندگان جهت مشارکت بيشتر اعلام کند.



اعلام وصول طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش/ انصراف از طرح سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد

در جلسه علنی چهارشنبه (22 آذرماه) سوال ملی موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد جاجرم و سملقان و ستار کوچک نژاد نماینده رشت از حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد.


سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع شد/ادغام وزارت ارتباطات منتفی شد

نمایندگان در جلسه علنی یک‌شنبه (26 آذرماه) با اصل ماده واحده طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که به صورت دوفوریت در جلسه علنی مطرح شده بود موافقت کردند.

این ماده واحده با 145 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر تصویب شد.




اتمام بررسی طرح "اصلاح قانون انتخابات" در صحن علني/ مجلس منتظر نظر شورای نگهبان

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط نمایندگان در  جلسه علنی یکشنبه ( 26 آذرماه) به اتمام رسید.

بر این اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که 21 ماده از 94 ماده قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح می‌‌کرد پس از 7 جلسه بحث و بررسی به اتمام رسید که 2 ماده از 21 ماده طرح اصلاحیه حذف و در نتیجه این طرح با 19 ماده تصویب شد.



فشار "يك خانواده اختاپوسي" به دستگاه قضايي و امنيتي كشور + صوت

نماينده مردم تهران در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز بهارستان با بيان اينکه دستگاه قضايي و امنيتي کشور زير فشار يک خانواده اختاپوسي بوده است، به اتهامات مهدي هاشمي اشاره کرد و اظهار داشت: 13 عنوان اتهامي در پرونده مهدي هاشمي وجود دارد و اين در حالي است که برخي تلاش مي‌کنند پرونده مهدي هاشمي را به ابعاد سياسي آن منحصر کنند.



اعلام وصول سه سوال ملي از وزير جهاد کشاورزي

طرح سه سوال ملي مجتبي رحماندوست نماينده تهران، ري،‌ شميرانات و اسلامشهر در جلسه علني روز يكشنبه (28 آذرماه)، توسط هيئت رئيسه اعلام وصول شد.

عليرضا مرادي سپيدان، عضو هيئت رئيسه مجلس ضمن اعلام وصول اين طرح گفت که طرح سه سوال ملي مجتبي رحماندوست از صادق خليليان وزير جهاد کشاورزي به شرح ذيل وصول مي‌شود:

-علت عدم واگذاري باقي مانده سهام شرکت‌هاي وابسته به جهاد نفت
- علت عدم واگذاري سهام شرکت‌هاي وابسته به موسسات توسعه و جهاد استقلال
- علت عدم حذف سهام ممتاز و عدم واگذاري شرکت‌ها به سهام‌داران و مسئولين قانوني.

الحاق كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر به فهرست موسسات قانون ماليات‌هاي مستقيم

نمايندگان درجلسه علني چهارشنبه (28 آذرماه) با اصلاح طرح الحاق كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر به فهرست نهادها و موسسات مشمول ماده 172 اصلاحي قانون ماليات‌هاي مستقيم جهت تأمين نظر شوراي نگهبان موافقت كردند.

اين طرح با 152 رأي موافق، 22 رأي مخالف و  11 رأي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر به تصويب رسيد.


تابش: بايد حق پاسخگويي به هاشمي در مجلس داده شود/ باهنر: به شما توهين نشده كه پيگيري مي‌كنيد

محمدرضا تابش نماینده اردکان در جلسه علنی امروز چهارشنبه 29 آذر ماه در تذکری به هیئت رئیسه گفت: با استناد به ماده 78 آیین نامه داخلی مجلس چنانچه نماینده‌ای به کسی هتک حرمت کند شخص مذکور می‌تواند با ارسال نامه‌ای مکتوب به هیئت رئیسه موضوع را پیگیری و به آن رسیدگی کند.

وی افزود: در مباحث مطرح شده صحن علنی روز گذشته، مواردی ذکر شده است که باید پیگیری شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: آیت‌الله رفسنجانی موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و معتمد امام (ره) بوده و جز چهار شخصیت حقوقی برجسته کشور به شمار می رود بنابراین آیا هیئت رئیسه اجازه خواهد داد که به این موضوع رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: بنده در زمان ریاست هاشمی هیچ گونه مسئولیتی نداشتم ولی وزرا استانداران و نمایندگانی که در دولت هاشمی بودند هم اکنون همکار ما هستند که خواهان پیگیری این موضوع می‌باشند.

در ادامه این جلسه محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت:  به شما توهين نشده كه پيگيري مي‌كنيد.

وي افزود: اگر در صحن علنی به شخصی توهین شود شخص مذکور می‌تواند با ارسال نامه‌ای به هیئت رئیسه رسیدگی کند و هیئت رئیسه نیز طبق آیین نامه داخلی مجلس به توصیه امام(ره) موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

رئيس جلسه خاطرنشان كرد:  تا به حال هیچ گونه نامه‌ای ارسال نشده و وقتی نامه‌ای ارسال نشده است هیئت رئیسه که نباید موضوع را بررسی کند.

جراحی مجدد موانع اجرایی قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی چهارشنبه (28 آذرماه) با اصلاح تبصره های طرح ماده واحده طرح موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی ونحوه مجازات تخلف کارگران موافقت کردند.

تيغ جراحی نمایندگان این بار بر پیکر قانون مدیریت خدمات کشوری/ یک فوریت طرح اصلاح این قانون تصویب شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح اصلاح تبصره ماده 32 و الحاق دو تبصره به مواد 44 و 45 قانون مدیریت کشوری موافقت کردند.

این طرح که به صورت دو فوریت توسط مهرداد باهوج لاهوتی نماینده لنگرود مطرح شد با 108 موافق، 50 مخالف و21 ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر با مخالفت مواجه شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار