مراکز معاینه فنی به استقبال نوروز می روند

در نشست خبری طرح استقبال از نوروز مراکز معاینه فنی اعلام شد ،این طرح از 15 اسفند ماه آغاز و تا 16 فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این نشست با توجه به افزایش مسافرت های نوروزی بر ایمنی خودرو تاکید شد چرا که ایمنی خودرو ها از مهمترین عوامل کاهش تصادفات است.

پلیس راهور به عنوان نهاد نظارتی این طرح، از برخورد جدی خود با خودروهای فاقد معاینه فنی و یا نقص فنی موثر خبر داد.

سردار رحیمی در این نشست گفت: در سال جاری 106 هزار خودروی فاقد معاینه فنی توقیف شد و به مراکز معاینه فنی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: در طرح جدید که از امروز آغاز می شود خودروهای فاقد معاینه فنی و یا نقص فنی موثر همچون نداشتن چراغ های جلو و عقب، عدم سیستم ترمز مطمئن، توقیف و پلاک آنها کنده شده و پلاک تعمیرگاهی نصب می شود و صاحبان خودروها 10 روز مهلت دارند که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و نقص فنی خود را برطرف کنند.

مهندس رضوی رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران در ادامه با اشاره به نقش 20 تا 25 درصدی معاینه فنی مستمر در کاهش آلودگی هوا گفت: ما در سطح کلان شهری همچون تهران 12 مرکز و 38 خط مکانیزه فعال داریم که در طرح استقبال از بهار کالیبره شده اند و آمادگی پذیرایی از خودروها از همین امروز را دارند و تنها در یک شیفت کاری توانایی بازدید 5 هزار خودرو را دارند و در صورت افزایش مراجعات به سه شیفت کاری افزایش می یابد که توانایی بازدید 15 هزار خودرو میسر می گردد.

در پایان طاهریان مدیر بهره برداری مراکز معاینه فنی خاطر نشان کرد: ما برای موتور سیکلت ها در مراکز سراج، نیایش، الغدیر، شکوفه 10 خط مکانیزه را آماده سازی کردیم تا موتورسیکلت سواران نیز به سهولت بتوانند معاینه فنی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: برای اطلاع از ساعات کاری مراکز معاینه فنی سامانه پیام کوتاه 23503000 آماده پاسخگویی به شهروندان است.

گفتنی است، این نشست در مرکز معاینه فنی نیایش برگزار شد./ز

برچسب ها: معاینه ، خودرو ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار