رضوی خبر داد:

10 خط معاینه فنی موتورسیکلت ها آماده خدمات رسانی

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها گفت: در صورت نیاز مراکز معاینه فنی به صورت 3 شیفته در خواهد آمد که بر این اساس قادر خواهیم بود در طول یک شبانه روز 15 هزار خودرو را مورد معاینه فنی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، رضوی در حاشیه مراسم طرح استقبال از فصل همدلی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: در هر شیفت کاری ، مراکز معاینه فنی شهر تهران قادر هستند 5 هزار خودرو را مورد معاینه و بررسی قرار دهند که در صورت نیاز می توانیم زمان خدمات رسانی در مراکز را تا 3 شیف افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد:در مراکز معاینه فنی شهر تهران، معاینه خودروها به صورت کاملا مکانیزه صورت می گیرد و هیچ نوع دخالت انسانی وجود ندارد از همین رو امکان ندارد که هیچ ایرادی از خودرو به صورت مغرضانه یا نادرست گرفته شود.
 
رضوی همچنین در خصوص معاینه فنی خودروهای سنگین در این مراکز گفت: خودروهای سنگین 7 درصد خوردوها را تشکیل می دهند اما 14 تا 15 درصد در تصادفات جاده ای نقش دارند از این رو انتظار می رود که کلیه خودروهای سنگین نیز قبل آغاز سفرهای نوروزی به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و رانندگان این خودروها از سلامت کامل خودرویشان اطمینان حاصل کنند.
 
وی با بیان اینکه پلیس راهور امسال با سخت گیری بیشتر بر معابنه فنی خودروها نظارت می کند و خودروهای فاقد معاینه فنی در سفرهایی نوروزی متوقف می شوند گفت: امید است با توجه به آمادگی کامل مراکز معاینه فنی، کلیه خودروهایی که بر اساس قانون باید برگه معاینه فنی دریافت کنند هرچه سریعتر به این مراکز مراجعه داشته باشند تا بتوانیم شاهد کاهش سوانح و تصادفات ناشی از نقص فنی در سفرهای نوروزی باشیم.
 
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران همچنین در خصوص معاینه فنی موتورسیکلت ها گفت: 10 خط ویژه معاینه فنی موتورسیکلت ها در مراکز معاینه فنی تهران وجود دارد که امیدواریم با نظارت پلیش راهور موتورسیکلت ها نیز مانند سایر وسایل نقلیه خود را موظف به دریافت معاینه فنی بدانند.
 
وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم مراجعه موتورسیکلت ها در حال حاضر این خطوط در مراکز معاینه فنی غیر فعال هستند این در حالیست که موتورسیکلت ها سهم به سزایی در آلودگی هوا و همچنین تصادفات و سوانح رانندگی دارند.
 
براساس این گزارش 10 خط معاینه فنی موتورسیکلت ها در مراکز معاینه فنی سراج، نیایش، آبشناسان ، الغدیر و شکوفه فعال هستند و دارندگان موتورسیکلت می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
 
شایان ذکر است برگه معاینه فنی خودروها تنها یکسال اعتبار دارند و پس از اتمام این مدت خودروها مجددا موظف هستند به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند./ز

برچسب ها: معاینه ، خودرو ، فنی ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار