فرانسه سفير عراق در پاريس را احضار کرد

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد سفير عراق در پاريس را روز يکشنبه براي درخواست توضيح درباره يک خبرنگار فرانسوي گرفتار شده در اين کشور احضار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نادر دندون چهاردهم فوريه بعد از بيست و سه روز حبس آزاد شد اما هنوز نتوانسته است اين کشور را ترک کند.فيليپ لاليو سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه گفت: نادر دندون، هم وطن ما چند روز قبل آزاد شده اما نتوانسته است به فرانسه برگردد. به همين علت سفير عراق در پاريس روز يکشنبه، بيست و چهارم فوريه احضار شد .

لاليو افزود: در عراق همانند کشورهاي ديگر ساختار حقوقي به ويژه بر  ضرورت رعايت آزادي هاي عمومي استوار است. محافظت کنسولي بايد به صورت کامل اجرا شود .

دستگاه قضايي عراق بيست و سوم ژانويه نادر دندون چهل ساله را اتهام عسکبرداري غير قانوني از دستگاه هاي اطلاعاتي و ايست هاي بازرسي پليس و ارتش بازداشت کرده بود.او چهاردهم فوريه بعد از بيست و سه روز حبس آزاد شد اما هنوز در عراق است. سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه از بازگشت اين خبرنگار به فرانسه خبر داد و اعلام کرد او به علت « مشکلات اداري » در عراق گرفتار است.



برچسب ها: فرانسه ، احضار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار