ارومیه/

جذب سرمايه هاي مردمي در طرح راه آهن مراغه- اروميه

فروش اوراق مشاركت به ارزش 500 ميليارد ريال براي تامين منابع مالي طرح ملي احداث راه آهن مراغه – اروميه از 6 اسفندماه جاري آغاز شده است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد از مراحل اجرايي ساخت ايستگاه راه آهن اروميه گفت: منابع مالي لازم براي اتمام هرچه سريع تر پروژه راه آهن مراغه- اروميه جذب شده و بخشي از اعتبارات اين طرح به ارزش 500 ميليارد ريال از طريق اوراق مشاركت تامين مي شود.

احمد صادقي با بيان اينكه ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل ريلي بسيار پرهزينه است، تاكيد كرد: اين طرح عظيم ريلي با فعاليت و تلاش هاي سخت و نفس گير مسئولان قبل از پايان دولت دهم به بهره برداري خواهد رسيد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور يادآور شد: طرح راه آهن به طول 184كيلومتر از 65 درصد پيشرفت اجرايي برخوردار بوده و تا به امروز يك هزار و 700 ميليارد ريال صرف شده است.

صادقي در ادامه به نگاه ويژه دولت عدالت محور به توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل اشاره كرد و يادآور شد: در 8 محور كشور به طول يك هزار كيلومتر عمليات ريل گذاري به اتمام رسيده و نيز اقدامات ريل گذاري در 5 محور در دست اجراست.

ايستگاه راه آهن اروميه در زميني به مساحت 70 هكتار احداث مي شود و در حال حاضر از 30 درصد پيشرفت اجرايي برخوردار است. زيربناي ساختمان اصلي 5 هزار و 300 مترمربع بوده و تاكنون 15 ميليارد ريال هزينه شده است.

استاندار آذربايجان غربي و قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان نيز در بازديد معاون وزير از ايستگاه راه آهن اروميه حضور داشتند.

شايان ذكر است مقام عالي وزارت راه و شهرسازي در جريان سفر اخير خود به آذربايجان غربي از تامين 800 ميليارد ريال از طريق فروش اوراق مشاركت براي سرعت دهي در روند اجرايي طرح ملي احداث راه آهن مراغه- اروميه خبر داده بود./س

برچسب ها: ارومیه ، مشارکت ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.